PDA

View Full Version : Nieuwe Gitaar maar welke?



OmarM
18 augustus 2008, 15:54
Hallo

Ik ben de laatste tijd weer erg veel gitaar aan het spelen. Ook op mijn Elektrische (fake) Strat. Maar ik wil een iets nieuws :P. Ikzelf woon in Assendelft dus ga altijd naar Dirk Heijne. Ik zag daar een paar mooie modellen staan een Epiphone G310 (EBONY). Ook vind ik de Richwood LP's erg mooi. Ik ga deze zaterdag heen om ene beetje te kijken. Maar voor wat soort gitaar zullen jij gaan? Ik speel eigenlijk alles denk aan Hendrix, Clapton, Offspring, Black Sabbath etc. Al deze artiesten speel ik dan wel met distortion. Alleen waar zouden jullie nog eens extra naar kijken?

Alvast bedankt!

Omar

Mr.Fingers
18 augustus 2008, 16:07
Epi 310 zou ik links laten liggen, ga dan ineens voor de G400

Jdrokker
18 augustus 2008, 16:14
hendrix clapton dat is toch meer strat? richwood lp ook laten hangen heb em getest niet doen.
ja g310 ken ik niet zo goed leek me eerst wel een mooie gitaar maar..

OmarM
18 augustus 2008, 16:15
Ok, bedankt voor de tip! En dez eis rond de 400 Euro? Maar wat vind jij of andere van de Richwood versie van de Les Paul? Ikzelf heb een semi-acoustische van Richwood en vind deze hartstikke goed!

Gitaar4LifeDude
18 augustus 2008, 16:37
ik vond de richwood lp die ik probeerde best een aangenaam ding hoor, niets mis mee.

OmarM
18 augustus 2008, 16:53
Mag ik dan misschien vragen welke het was? Of zijn ze allemaal hetzelfde? Ik heb het over deze hier (http://www.dirkheijne.nl/gsp.dll?sid=74&pid=2&p_genreid=22&p_productgroepid=4&p_artikelsoort=ELE&p_artiest=RICHWOOD).

Bedankt

Omar

richwoodplayer
18 augustus 2008, 18:27
de zwart met goude richwood re-129-bk die heb ik, goeie gitaar, niks mis mee (als je hem krijgt geleverd met een hele switch dan)
geluid is lekker, net zoals een echte lp. zeker leuk om te kopen;)

OmarM
18 augustus 2008, 19:34
En dat is deze (http://www.dirkheijne.nl/gsp.dll?sid=74&pid=764&p_artikelid=-8005) ?

richwoodplayer
19 augustus 2008, 09:21
En dat is deze (http://www.dirkheijne.nl/gsp.dll?sid=74&pid=764&p_artikelid=-8005) ?

yep, alleen ik had hem ergens anders besteld en toen kreeg ik hem met een gebroke switch, wel weer een nieuwe opgestuurd gekregen gelukkig, maar het is een prima gitaar, spelt ook erug lekker :D
ik had hem gekocht op www.muziekinstrumenten.com daar is de gitaar 198 euro, alleen de service vond ik niet echt goed en de gitaar was niet heel, dus niet echt een aanrader, maar als je geld wilt bespare;)

M Kactus
19 augustus 2008, 09:37
yep, alleen ik had hem ergens anders besteld en toen kreeg ik hem met een gebroke switch, wel weer een nieuwe opgestuurd gekregen gelukkig, maar het is een prima gitaar, spelt ook erug lekker :D
ik had hem gekocht op www.muziekinstrumenten.com (http://www.muziekinstrumenten.com) daar is de gitaar 198 euro, alleen de service vond ik niet echt goed en de gitaar was niet heel, dus niet echt een aanrader, maar als je geld wilt bespare;)

Ik zou hem toch echt die Richwood niet aanraden. Niet omdat het een slechte gitaar is, maar omdat je van een fake-strat naar een fake-strat gaat. Omar, je moet niet te vlug willen overschakelen op een nieuwe gitaar. Ik zie het tegenwoordig vaak op het forum. Ik heb enkele jaren (vier?) met de mijne gespeeld. Pas na een bepaald aantal jaren kun je écht beslissen wat in jouw straatje ligt. Of je een strat, tele, les paul, semihollow, of SG wilt. En dan kan je sparen voor een stap omhoog, niet een stap opzij.

richwoodplayer
19 augustus 2008, 09:45
tjah, dat moet hij zelf uitzoeken, maar als hij een lp wilt, is dit toch een aardig gitaartje;)

Kakihara
19 augustus 2008, 09:54
Ik volg M Kactus hierin : van de ene beginnersgitaar naar de andere is geen stap vooruit. Kan TS beter ofwel verder sparen voor een degelijk gitaar uit de middenklasse (voor €500 - €600 heb je al iets dat meer dan degelijk is, en voor LP's denk ik dan aan een merk als Indie) ofwel rondkijken voor een tweedehands Epiphone, Hagström of Mexicaanse Fender met humbuckers of iets gelijk(w)aardigs.

calfie
19 augustus 2008, 13:29
Omar,
Misschien is een gitaar van dit merk wat voor je http://www.michaelkellyguitars.com/electrics.html.
Zijn tweede hands nog niet zo duur, heb er zelf een(patriot) en ik vind het voor de prijs een zeer goede gitaar.

Thundermane
19 augustus 2008, 14:20
Omar,
Misschien is een gitaar van dit merk wat voor je http://www.michaelkellyguitars.com/electrics.html.
Zijn tweede hands nog niet zo duur, heb er zelf een(patriot) en ik vind het voor de prijs een zeer goede gitaar.
Hey dat merk is nieuw voor mij :o ik ga daar ook eens kijken :D

marter544
19 augustus 2008, 14:23
Is een semi-hollow niet wat, iets van een Epiphone dot, of een andere es-335 achtige?

wikwakka
19 augustus 2008, 14:42
Kijk eens naar Hagstroms - erg goede gitaren van rond de 400-600 euro.

OmarM
25 augustus 2008, 17:01
Hallo

Sorry voor het lange wachten. Maar de scholen zijn weer begonnen etc. Maar mijn oom heeft een Ibanez Les Paul. Ik zie dat ze nergens te koop zijn maar als ik er 1tje vind... Wie kent deze gitaar en wat zijn de meningen erover.

En bedankt voor de tips. Maar je zegt het zelf:


Ik zou hem toch echt die Richwood niet aanraden. Niet omdat het een slechte gitaar is, maar omdat je van een fake-strat naar een fake-strat gaat. Omar, je moet niet te vlug willen overschakelen op een nieuwe gitaar. Ik zie het tegenwoordig vaak op het forum. Ik heb enkele jaren (vier?) met de mijne gespeeld. Pas na een bepaald aantal jaren kun je écht beslissen wat in jouw straatje ligt. Of je een strat, tele, les paul, semihollow, of SG wilt. En dan kan je sparen voor een stap omhoog, niet een stap opzij.

Ik moet dan eerst eens spelen op zo'n (soort) gitaar. En niet een midagje bij een muziek winkel staan om hem te bespelen :P. Ik heb trouwens wat filmpjes van iemand die op een Richwood speelt en vind het mooi geluid. Maar wie kent de Ibanez Les Paul?

Alvast bedankt :D.

Omar

Luke-wannabe
25 augustus 2008, 17:20
Ik zou voor iets met p90's gaan! Helder clean en lekkere OD!

jimihattricks
25 augustus 2008, 18:01
Hallo

Sorry voor het lange wachten. Maar de scholen zijn weer begonnen etc. Maar mijn oom heeft een Ibanez Les Paul. Ik zie dat ze nergens te koop zijn maar als ik er 1tje vind... Wie kent deze gitaar en wat zijn de meningen erover.

En bedankt voor de tips. Maar je zegt het zelf:



Ik moet dan eerst eens spelen op zo'n (soort) gitaar. En niet een midagje bij een muziek winkel staan om hem te bespelen :P. Ik heb trouwens wat filmpjes van iemand die op een Richwood speelt en vind het mooi geluid. Maar wie kent de Ibanez Les Paul?

Alvast bedankt :D.

Omar

ibanez maakt geen (echte) les pauls meer... dus die zul je tweedehands moeten zoeken..

heb er nog nooit op gespeeld, maar hoop dit wel ooit nog eens te doen

Gitaar4LifeDude
25 augustus 2008, 18:05
Mag ik dan misschien vragen welke het was? Of zijn ze allemaal hetzelfde? Ik heb het over deze hier (http://www.dirkheijne.nl/gsp.dll?sid=74&pid=2&p_genreid=22&p_productgroepid=4&p_artikelsoort=ELE&p_artiest=RICHWOOD).

Bedankt

Omar

tuurlijk mag je dat vragen, ik kan je 't antwoord niet precies geven maar 't was iig een witte met gouden hardware, hij speelde wel een tikkeltje stroef vergeleken met wat ik gewend ben maar het geluid was prima.
ik heb 'm getest in een winkeltje in hoorn, mels heet het.
groeten

OmarM
25 augustus 2008, 19:37
Ok bedankt voor de info :D. Maar ik weet dat Ibanez die niet meer maakt. Maar misschien kan ik hopelijk wel een deal sluiten :P. Maar heeft iemand hier wel ooit op gespeeld?

En wat bedoel je met stroef :p? Ik ben nog niet iemand die er veel vanaf weet. Bedoel je stroeve hals of?