PDA

View Full Version : Crybaby GCB95 Wah pedaal



Waffels
18 augustus 2008, 15:09
Hey,

Ik heb wat gewerkt en heb wat geld bijeen gekregen en nu wil ik een "Crybaby GCB95 Wah pedaal" kopen. Ik heb al op het internet rondgeneusd voor prijzen te vergelijken maar als ik op Amerikaanse sites terrechtkom en wil aankopen, verschepen ze je aankoop niet naar het buitenland :/

Dus mijn vraag is; waar kan ik ergens online of in een goeie winkel bij mij in de buurt (Ik geraak makkelijk tot in Antwerpen) zo'n "Crybaby GCB95 Wah pedaal" aankopen?

Alvast bedankt :)

Dirk_Hendrik
18 augustus 2008, 15:18
De standaard van de standaard Crybaby dus?
Die verkopen ze bij elke zichzelf respecterende muziekzaak.

Arjan12
18 augustus 2008, 15:28
Misschien kun je beter iets langer doorsparen. Ik heb die GCB95 gehad, en het is een echte tonesucker. Goeie wah's zijn duur, maar goedkoop is duurkoop ;).

GibsUn
18 augustus 2008, 15:33
Muziek + Visie
Stuifselrui 46
Antwerpen

Daar hebben ze hem in ieder geval. Ik heb hem daar al getest. :lp:

EuroCinema
18 augustus 2008, 16:30
Misschien kun je beter iets langer doorsparen. Ik heb die GCB95 gehad, en het is een echte tonesucker. Goeie wah's zijn duur, maar goedkoop is duurkoop ;).

Zo gek, dat lees je heel vaak. Maar met mijn Crybaby (er staat geen modelnummer op, is al wat ouder) heb ik daar nooit iets van gemerkt. Misschien omdat ik sowieso veel hoog wegdraai uit mijn amp?

blindfaith85
18 augustus 2008, 17:05
Hoi

Ik heb er ook 1, nooit last mee gehad qua tonesuck gewoon standaard in de winkel gekocht. Tenminst het is niet zo dat ik denk wat klinkt de gitaar opeens anders of minder mooi, zelf als ik ab tussen direct in de amp of via pedalen/wah. voor referentie de gitaren: g5120 epi lp custom en squierstandaard strat en de amp is een fender blues deluxe

robert-gitarist
18 augustus 2008, 17:39
Ik heb de GCB-95 ook gehad maar van tonesuck nooit last gehad eigelijk. De GCB95 die ik toen had, kwam beter door de high gain heen met solo's e.d. dan mijn huidige Vox. Niks geen problemen met de GCB95 gehad :)

Als je er een gaat aanschaffen, let goed op de prijzen!! Het is me echt opgvallen dat er ontiegelijk veel prijs verschil in die dingen zit. (soms wel tot 4/5 tientjes meer :o )

FruscianteFan
18 augustus 2008, 18:09
Ik heb de mijne voor €45 van marktplaats gehaald en die doet het prima. Misschien een beetje tonesuck, maar niet zodanig dat ik hem true bypass zou willen maken ofzo.

Is het trouwens normaal dat als het pedaal uitstaat en geen stroom krijgt, je gewoon door kunt spelen? Ik weet dat het kan duiden op true bypass, maar niet noodzakelijk.

Waffels
18 augustus 2008, 18:45
Oke bedankt allemaal voor jullie reacties :) Het zal me wel lukken denk.

Chris Winsemius
18 augustus 2008, 18:56
Is het trouwens normaal dat als het pedaal uitstaat en geen stroom krijgt, je gewoon door kunt spelen? Ik weet dat het kan duiden op true bypass, maar niet noodzakelijk.

Soms duidt het wel op TB, bij de genoemde wah-wah blijft de input v/h wah-circuit aan de gitaar-ingang v/h pedaal hangen als ie uit is getrapt (lees: geschakeld :) ). Als ie geen stroom krijgt werkt het ip. hetzelfde als wanneer ie wel stroom krijgt maar uitgeschakeld is.

(Hopelijk is dit 'n beetje te volgen...)

FruscianteFan
18 augustus 2008, 19:23
Soms duidt het wel op TB, bij de genoemde wah-wah blijft de input v/h wah-circuit aan de gitaar-ingang v/h pedaal hangen als ie uit is getrapt (lees: geschakeld :) ). Als ie geen stroom krijgt werkt het ip. hetzelfde als wanneer ie wel stroom krijgt maar uitgeschakeld is.

(Hopelijk is dit 'n beetje te volgen...)Dus je zegt gewoon dat een niet tot TB gemodde crybaby ook gewoon geluid doorlaat zonder stroom (mits uit).

Chris Winsemius
18 augustus 2008, 20:06
Dus je zegt gewoon dat een niet tot TB gemodde crybaby ook gewoon geluid doorlaat zonder stroom (mits uit).

Yep. (TB-gemodde wah ook)

DeiDRagonas
18 augustus 2008, 20:21
Zo gek, dat lees je heel vaak. Maar met mijn Crybaby (er staat geen modelnummer op, is al wat ouder) heb ik daar nooit iets van gemerkt. Misschien omdat ik sowieso veel hoog wegdraai uit mijn amp?

+1

Zelfde ervaring hier! Heb t zelfs getest naar aanleiding van de negatieve verhalen omtrent die Crybaby, maar niks om je zorgen over te maken in mijn setup.. Ding sucked zo weinig tone dat t me echt niet kan storen. (Ook ik draai btw veel hoog uit mn amp)

Grt R