PDA

View Full Version : Electrische gitaar met brede hals



Guivo
18 augustus 2008, 06:29
Ik speel sinds kort gitaar en heb een electrische gitaar Fender Squier gekocht. Deze heeft een heel smalle hals, bij de topkam (40 mm). Bij het spelen raak ik steeds weer andere snaren omdat ik vrij dikke vingers hebben.
Ik heb een akoestische gitaar geleend met een halsbreedte van (52 mm) en hierbij gaat spelen een stuk beter. Kan mij iemand vertellen of er ook electrische gitaren zijn met een bredere hals? (Graag ook het merk en de type gitaren) of kan ik beter overstappen op akoestische gitaar?

Muzieknono
18 augustus 2008, 07:58
Hallo, ik heb hetzelfde probleem en heb als antwoord gekregen dat het en kwestie van wennen is omdat bij elektrische gitaren de sanren altijd wa dichter bij elkaar staan :speed:

Otje
18 augustus 2008, 10:10
Kan mij iemand vertellen of er ook electrische gitaren zijn met een bredere hals?Ja, die zijn er. Hagstrom gebruikt bredere halzen op de Swede en Super Swede. Ze staan bij Nederland Muziek in Almere (maar even bellen van tevoren kan geen kwaad als je van ver komt :)). Dat zijn trouwens uitstekende gitaren, los van de brede hals.
...of kan ik beter overstappen op akoestische gitaar?Overstappen? Nee, maar je kunt het ook gewoon allebei doen :) .

toon-
18 augustus 2008, 10:23
Er zullen waarschijnlijk nog wel meer elektrische gitaren met bredere hals zijn, hoor. Misschien is het handiger als je dit topic opent in het subforum 'Elektrische gitaren'.

Sami
18 augustus 2008, 13:10
Hoi,

Ik heb nu een PRS SE Tremonti en die heeft ook een bredere hals. Ik geloof dat ze hem fat wide noemen ofzo. Ik dacht eerst dat het niks voor mij zou zijn, maar ik vind het fantastisch.
Andere SE modellen van PRS hebben ook die halzen, dus ik zou zeggen kijk daar ook even naar.

veel succes ermee.

Joene1988
18 augustus 2008, 15:33
Tjah, als een een Squire hebt gekocht, en je nog niet zo lang speelt, neem ik aan dat je niet echt van plan bent om dan ook meteen veel geld uit te geven aan wat anders :)

Dus tip van de dag: Ibanez Gio... Dit is de meest brede hals die ik ooit heb gevoeld. En hij kost ook niet veel, wat handig is als beginnend gitarist... Wie weet vind je het na 3 maand toch niks meer aan.

Zelf vind ik die breedte niet heel fijn. Heb zelf een Dean Hardtail, met ook een iets bredere hals, maar niet gigantisch veel.

Ronaldo
19 augustus 2008, 10:01
al eens naar Jackson gekeken?

RoelTM
19 augustus 2008, 12:45
die shredgitaren? die neckjes zijn toch júist zo dun als een grassprietje?

pol
19 augustus 2008, 15:05
plat ja, maar wel breed.

CowGuitar
19 augustus 2008, 17:00
Heb je een telecaster? Een vriendin van mij heeft een Squier strat en die vind ik toch wel vrij breed.

Voor de rest gewoon blijven oefenen denk ik.

Wausser
19 augustus 2008, 18:37
Dus tip van de dag: Ibanez Gio... Dit is de meest brede hals die ik ooit heb gevoeld. En hij kost ook niet veel, wat handig is als beginnend gitarist... Wie weet vind je het na 3 maand toch niks meer aan.




Dat zijn juist hele dunne halsjes, mijn GRG170 DX is in iedergeval een stuk dunner dan mijn PRS SE Custom

ongezouten
19 augustus 2008, 18:45
Hallo Guivo,
een erg brede hals - zeker bij de topkam - heeft de iets goedkopere Pacifica-serie van Yamaha, de 612 (s-s-h) en de 621 (h-s-h). Kwalitatief prima gitaren, zeker als je op die goedkope wat kleine modificaties aanbrengt als je er het budget voor hebt. Ga je naar de 821, dan worden de halzen weer smaller. Ik heb ze beide en ben er bijzonder goed over te spreken.
Ik weet alleen niet of die 6-serie nog gemaakt wordt...
Groet,
F.

guitarboymike
19 augustus 2008, 21:16
Ik heb een Epiphone Firebird die heeft echt een super brede hals maar is geloof ik nieuw niet meer leverbaar


www.myspace.com/guitarboymike :zz:

Eko
19 augustus 2008, 22:17
ER zijn veel verschillende halzen. Gibson heeft bv bredere halzen op sommige Les Pauls en ES 335 modellen. Je zult echt gewoon een keer naar een grotere muziekwinkel moeten. Uitproberen dus. Hebbie ook eens een leuke reden om te raggen.

Ronaldo
22 september 2008, 20:51
Hallo Guivo,
een erg brede hals - zeker bij de topkam - heeft de iets goedkopere Pacifica-serie van Yamaha, de 612 (s-s-h) en de 621 (h-s-h). Kwalitatief prima gitaren, zeker als je op die goedkope wat kleine modificaties aanbrengt als je er het budget voor hebt. Ga je naar de 821, dan worden de halzen weer smaller. Ik heb ze beide en ben er bijzonder goed over te spreken.
Ik weet alleen niet of die 6-serie nog gemaakt wordt...
Groet,
F.

Ik heb in april nog één gekocht. Een 612V. Ik apprecieer ze meer en meer.