PDA

View Full Version : Welke snaren? (nieuwe poging)



Demon's Eye
12 december 2001, 20:34
Welke snaren kan ik het beste gebruiken bij het spelen van rock, heavy-metal en thrash-metal? Roundwounds, Flatwounds en van welke dikte?

bakkerbas
12 december 2001, 22:22
Ik gebruik zelf al 15 jaar snaren van RotoSound, het is een roundwound set waarvan de E de dikte aanduiding 105 heeft, het is een betaalbare set, hier in Beverwijk betaal ik bijna zestig piek, het setje gaat lang mee en laat zich gerust een keer uitkoken in water met azijn, en ook belangrijk: hij is zeer vriendelijk voor je vingers, probeer ze eens.

Bbass
18 december 2001, 19:22
De keuze van snaren is natuurlijk strikt persoonlijk. Het hangt af van de stijl die je speelt, het type bas (b.v. fretless of gefret) en de dikte van je knip. Zelf vind ik de 135 set van Dr. (voor 5-snaar = 105 voor 4-snaar) erg prettig, maar omdat ik er van hou om op nieuwe snaren te spelen wordt dit een vrij prijzige aangelegenheid. Tegenwoordig speel ik op Boston snaren. Deze kosten zeer weinig en kan het me dus permiteren om elke 3 weken een nieuwe set erop te zetten.

bakkerbas
20 december 2001, 16:22
Op 2001-12-12 19:34, schreef Demon's Eye:
Welke snaren kan ik het beste gebruiken bij het spelen van rock, heavy-metal en thrash-metal? Roundwounds, Flatwounds en van welke dikte?
Kwestie van proberen, je eigen geluid zoeken en natuurlijk welke snaren je prettig vind spelen, kijk ook eens op de sites van snaarfabrikanten, er staan vaak foto's en namen van gebruikers waarin je jezelf misschien herkent.