PDA

View Full Version : Akoestisch gitaar opnemen met Shadow SH2000



Randolf
17 augustus 2008, 20:32
Hallo,

Ik ben, zoals jullie zien, nieuw hier. Ik ben nog een leek in het recorden, en was dus naar de dichtsbijzijnde muziekwinkel geweest om te vragen hoe ik mijn akoestische gitaar mooi op kan nemen met m'n PC. Ze raadden mij de Shadow SH2000 aan (dit (http://www.janetdavismusic.com/images/sh2000.jpg) dingetje). Ik had vantevoren al wat informatie gezocht op i-net, en las wel veel over de vaak niet al te beste kwaliteit met direct opnemen. Ik hem toch meegenomen, en inderdaad, achteraf blijkt de geluidskwaliteit niet al te best. Nou is mijn vraag, helpt het om er bijv. iets als de Toneport GX bij te nemen? Of zal de kwaliteit sowieso nooit heel best worden? Het probleem is dat ik geen versterker heb, en dus niet uit kan testen hoe het geluid klinkt zonder PC ertussen.
Nog wat specs, mochten ze er toe doen:
Geluidskaart: onboard (zuig dus) Realtek High Definition
Geheugen: 2GB
OS: Vista Ultimate
Processor: Intel Core 2 Duo 2,6Ghz
Software: Audacity.

Alvast bedankt voor de hulp!

bert k
17 augustus 2008, 22:10
Je zou idd kunnen investeren in een betere geluidskaart, zoals de Toneport, of een algemene (externe) kaart. Zoek in dit forum maar eens op geluidskaart.


De mooiste opnames van akoestische gitaar doe je met een microfoon, bij voorkeur een condensatormic. ook hier is veel over geschreven alhier.

Ongelofelijke natte-vinger-richtprijs: 100 euro per stuk, dan kom je een heel eind.

Han S
17 augustus 2008, 22:19
Helemaal gelijk Bert, al red je het ook wel met een Samson CO2 klein membraan condensator van 50 euro. Je hebt wel fantoomvoeding nodig.

Randolf
17 augustus 2008, 22:22