PDA

View Full Version : Fame Vintage 60 W



JiJeWoW
17 augustus 2008, 19:38
Hallo,

Ik heb een tijd geleden een Squier starterspakketje gekocht, met een squier strat en een 10 w versterkertje. Over de gitaar ben ik wel tevreden maar de versterker is niet goed. Ik heb laatst een beetje op musicstore zitten kijken en toen heb ik gezien dat er een heleboel leuke Fame versterkers zijn voor een goede prijs. Vooral de Fame Vintage van 60 Watt sprak mij wel aan. Maar omdat het zo goedkoop is vroeg ik me af of het nou wel goed spul was? Is er iemand die ervaring heeft met de Fame Vintage of andere Fame versterkers?

Alvast bedankt

Jimme

pasqual
17 augustus 2008, 20:57
voor dat geld heb je een gebruikte die beter is als deze, hoewel ik moet toegeven dat ik niet weet hoe goed of slecht deze versterker klinkt.
maar een leuke gebruikte kan je na een tijdje als je weer aan iets beters toe bent voor ongeveer dezelfde prijs weer verkopen. deze fame amp zal eenmaal gebruikt niet veel meer opbrengen, reken maar op minder dan de helft. en daarbij; als je er een koopt via marktplaats of zo, kun je ook bij jouw in de buurt kijken en VOORAL luisteren en uitproberen.

succes en groeten Pasqual.

JiJeWoW
17 augustus 2008, 21:12
Op dit moment (ik ben een beetje aan het rondzoeken op marktplaats en 2ehands) zie ik geen versterkers die rond de 60 watt zijn voor het zelfde geld. Misschien doe ik wat verkeerd ? Waarschijnlijk was ik niet duidelijk genoeg over de eisen van de versterker. Ik zit nu in een bandje, en als we ooit in de aula ofzo op treden kan ik daar maar weinig mee bereiken dus ik zoek eigenlijk een goedkope versterker (-150) met toch veel power en een Rock geluid.

Bedankt voor je reactie!

caliban
17 augustus 2008, 21:47
Onder de 150 euro is wel heel weinig. In een bandje moet je versterker best wel luid gaan, maar je sound moet vind ik ook op iets trekken. Geen idee wat je voor dat budget kan vinden en toch op iets trekt.

JiJeWoW
18 augustus 2008, 08:41
Dat dacht ik dus ook, een 60 watt versterker voor 119 euro ? Daar doe ik het wel voor. Maar ik weet niet of fame een goed merk is, ik heb een beetje rondgekeken en het blijkt toch geen slecht spul te zijn.

Jeroen76
18 augustus 2008, 12:39
Misschien een bizar idee voor sommigen. Maar je zou eens kunnen kijken voor een Princeton. Die gaan 2ehands voor dergelijke bedragen wel van de hand. En geloof me, meer volume wil je je oren niet aandoen.

Jeroen

JiJeWoW
18 augustus 2008, 13:02
Maar er is hier niemand die weet hoe de Fame Vintage 60 w klinkt ? Want in reviews staan er positieve dingen over maar je weet nooit zeker hoe zo'n versterker dan klinkt .

caliban
18 augustus 2008, 18:53
Fame is op zich helemaal geen slecht merk, maar dit is een gewone goedkope solidstate versterker, en die staan bekend om niet uber fantstisch te klinken. Je koopt natuulijk wel beter dit dan bijvoorbeeld een marshall MG serie. Dat is echt waste op money vind ik.

kalmah
18 augustus 2008, 19:13
Ik heb zelf 2 Fame versterkers.

1 100 watt buizen, head.
1 60 watt akoestisch combo.

Ben over beide heel erg te spreken. De levensduur is nog afwachten, maar voor het geld zit er echt een goed geluid in.

Hoe het met die transistorbakken is weet ik niet.. Beste is om een dag naar Keulen te gaan. Hoor je ook meteen het verschil en je leert veel van wat er in omloop is;)

Succes!

arcane
18 augustus 2008, 20:36
Ook ik heb een fame buizenversterker, een VSH2-100 top. Ik ben er echt heel tevreden mee.

caliban
18 augustus 2008, 22:20
Ook ik heb een fame buizenversterker, een VSH2-100 top. Ik ben er echt heel tevreden mee.
Uit die review van jullie toen leek die ook supervet, zeker voor die prijs.

JiJeWoW
19 augustus 2008, 08:50
Bedankt voor jullie comments allemaal! Ik denk dat ik er al uit ben. Ik heb nu overal een beetje rondgesurft en het ziet er allemaal prima uit. Morgen beslis ik of ik hem koop. Zoja, zet ik wel ff een berichtje erover op de site zodat meer mensen wat info kunnen krijgen. :rockon: