PDA

View Full Version : Voordelen string skipping?



telecastermaster
28 februari 2003, 10:36
Wat is nou precies het voordeel van string skipping?
Dat je meer noten op een snaar speelt en daardoor sneller kunt spelen omdat je minder vaak van snaar hoeft te wisselen? Is dat het? Of zijn er nog andere redenen?

Het lijkt me dat je ook de patronen van de traditonele schalen (majeur, mineur etc) allemaal weer opnieuw (in idere geval anders)moet instuderen.

moretel
28 februari 2003, 12:26
Is toch gewoon het overslaan van snaren ?
Je intervallen worden gevarieeerder en je krijgt meer variatie in je solo spel

hoofd
28 februari 2003, 14:04
Tis inderdaad gewoon het overslaan van snaren, gewoon eigenlijk een ander leuk truukje om je solo gevarieerder te maken. De solo van "The Final Countdown" was volgens mij een ultiem voorbeeld van stringskipping.
Er zijn gewoon wat standaardvormen ervan (majeur, mineur, diminished), als je die kent kan je er leuke dingetjes mee doen. Ik zag al dat je bezig was met shredden, dit is een leuke aanvulling erop, omdat het erg cool klinkt als het erg snel gespeeld wordt :smile:.

Overigens, die standaardvormen zijn niet zo moeilijk in te studeren hoor (als je ze wilt hebben moet je maar ff mailen, zet ik ze in een .txt-bestand voor je). Als je ze dan eerst even goed bekijkt en begrijpt, dan is het met een paar oefeningen in het hoofd, en dan is het vooral snelheid maken :smile:.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-02-28 14:06 ]</font>

moretel
28 februari 2003, 17:32
Met string skipping is het hetzelfde als sequences, gewoon rustig oefenen, maar met stringskipping heb ik een paar oefeningen en tijdens spelen gebruik ik het, alleen b.v. bij jamsessies "vergeet" ik het, het is goed om direct je toonladders te spelen met de gebruikelijke vingerzetting en steeds 1 snaar overslaan, 2 snaren overslaan etc. en weer terug, krijg je een soort van
"sweepskipping ", bestaat volgens mij nog niet niet die term :smile:

Maiden Michiel
1 maart 2003, 12:53
String skipping is net weer iets moeilijker dan gewoon spelen, maar wel leuk en afwisselend.

Negative K3 fan
1 maart 2003, 13:20
Ik snap het string skipping ngo niet helemaal, snaren overslaan, maar wat is daar zo bijzonder aan???

Maiden Michiel
1 maart 2003, 17:51
Nou, ik vind het toch beduidend moeilijker om snel even een snaar over te slaan dan wanneer je gewoon de bovenliggende snaar pakt.
Speel "The Encounter" van Evergrey maar eens, voordat je dat onder de knie hebt....

Negative K3 fan
1 maart 2003, 19:05
dan moet je maar gaan cicken picken ofzo :smile:

maar ik speel al langer klassiek dan electrtisch, dus string skipping is voor mij helemaal niet bijzonder.

Maiden Michiel
2 maart 2003, 11:24
Je kunt gewoon inneens een lage toon pakken, als je dat mooi vind ga je gewoon string skippen. Ik vind het soms wel gaaf om te doen.

Lacrymosa
4 maart 2003, 10:58
Ik skip redelijk vaak snaren, ik hou nie zo van tappen, ik sla de noten liever aan, vin ik een mooier geluid, dan is stringskipping een uitkomst, je moet alleen wel heel wat harden (en sneller) werken

CheerS!!