PDA

View Full Version : Is dat het verschil tussen Fender en Squier?



Boyvs
17 augustus 2008, 19:10
Hoi

Mischien een kinderachtige vraag,..

Ik zit met een vraag, Ik speel voornamelijk Redhotchilipeppers,
Maar ik kom met sommige liedjes met mijn gitaar niet in de buurt van hun klank
,Ik heb een Squier uit de deluxe serie (350E)

http://www.youtube.com/watch?v=b2MWLhgT85s&feature=related
Naar zon klank wil ik komen.
Ligt dat aan mijn gitaar dat het een squier is met die pickups?

Ik zit dus te denken aan een fender, maar is de kans groot dat ik met een Fender dat geluid niet berijk?
mvg

Mr.Fingers
17 augustus 2008, 19:24
tsja, jij hebt een squier en een gewone amp

hij een echte oude 1962 Fender Stratocaster, een marshalltoren, en rits effectpedalen, en hij heeft het in de vingers.

het zal er mee leren leven worden dat je nooit DAT geluid perfect zult kunnen hebben.

Pepe
17 augustus 2008, 19:41
het zal er mee leren leven worden dat je nooit DAT geluid perfect zult kunnen hebben.

...en zie dat als een voordeel. Het stelt je in staat om aan je eigen geluid te werken.

Of je moet in een RHCP tribute band zitten natuurlijk...

Boyvs
17 augustus 2008, 19:43
ja, maar ik vind het zoiezo een toffe klank..
En ik denk dat het toch meerendeel aan de gitaar ligt,
de liedjes van hun als Charlie en She's is only 18 , die hebben dezelfde klank, dus tis niet alleen live.

mvg

Gearjunkie
17 augustus 2008, 20:27
Als je John (zo heet 'ie toch??) jouw Squier in handen geeft zal het geluid voor 95% hetzelfde zijn denk ik.
Als je het leuk vind kan je altijd nog een setje 7ender elementen in jouw gitaar solderen. Die zijn meestal niet zo duur om te kopen via MP of zo.

Speel je al lang gitaar eigenlijk??

Boyvs
17 augustus 2008, 20:28
4 jaar, en die liedjes als charlie speel ik vrijwel exact het zelfde.
maar de klank is gewoon niet hetzelfde.

Gearjunkie
17 augustus 2008, 20:36
Goedkope opties om e.e.a. uit te proberen:

-wat dikkere snaren erop leggen
-spelen met de pickup hoogtes
-met verschillende standen (5-way switch) het nummer spelen, vooral neck zou ik proberen
-luid spelen

Wiellem
17 augustus 2008, 21:04
Ik zou beginnen met dezelfde versterkers te kopen :)

Gearjunkie
17 augustus 2008, 22:26
Ik zou beginnen met dezelfde versterkers te kopen :)

Ik noemde de goedkoopste ideeën, jij de beste!! ;)

Boyvs
18 augustus 2008, 10:21
Ik heb een marshal vs 60watt.
Zou wel klooien met de pickups.

Braindead
22 augustus 2008, 15:53
Volgens mij is het wel een beetje zo dat je het geluid waarschijnlijk niet makkelijk voor 100% zal benaderen maar zo onmogelijk als dat het door sommigen gebracht wordt is het denk ik ook niet.

Ga eerst eens je gear wat upgraden. Ik denk namelijk niet dat hij op jou apparatuur exact hetzelfde zal klinken als dat hij doet op een live set. Het geluid zit uiteraard ook voor een deel in de vingers maar ook goede apparatuur draagt grotendeels bij aan de klank. Koop maar eens een marshall en een goede usa strat en ga hard oefenen.

Daarnaast begin je je zoektocht naar jou geluid. Dat kan in de buurt liggen van de RHCP maar misschien merk je na een tijdje dat dat evenaren ervan niet eens zo belangrijk is. Het gaat erom dat jij je gitaargeluid vet vind, en jou gitaarspel goed tot zijn recht komt.

FruscianteFan
22 augustus 2008, 16:49
Goedkope opties om e.e.a. uit te proberen:

-wat dikkere snaren erop leggen
-spelen met de pickup hoogtes
-met verschillende standen (5-way switch) het nummer spelen, vooral neck zou ik proberen
-luid spelenIn het youtube filmpje en in Charlie heb je het halselement niet nodig. Als je al een redelijke Strat hebt, zul je een heel eind komen met een Marshall buizenamp of een simulatie ervan. En dan komt het: hard rammen op die snaren en alle snaren dempen die je niet wilt horen.

Boyvs
22 augustus 2008, 17:51
Ik heb een marshal vs 60.
Die gebruik ik op clean, want in de set met disortion etc , klinkt de wahwah slecht.
Aanslaan techniek heb ik ook onder de knie.
Mm,