PDA

View Full Version : Footswitch Laboga Alligator



ThoengL
17 augustus 2008, 12:18
Hey,

Ik heb op mijn amp 2 stereo footswitch ingange, voor 4 functies.
Ik zoek nu een manier om deze 4 functies met 1 footswitch te besturen...

Iemand een idee?

Nielsje
17 augustus 2008, 12:57
nou, er zijn wel andere opties, maar waarschijnlijk is het systeem wat je nu hebt, het meest solide.

De 2 stereo jacks zijn namelijk niet zo snel stuk te krijgen. Wil je meerdere functies gaan sturen door 1 kabel, dan krijg je van die computer connectoren, of midi. Beiden zijn, naar mijn bescheiden mening, ongeschikt voor stevig podium gebruik.

Je zou een switch kunnen maken in 1 behuizing, en dan met 2 kabels werken, en die 2 kabels dan in zo'n snake binden. Je kan ook een meer aderige kabel nemen, en daar dan op de uiteinden een paar losse jacks solderen, alhoewel dergelijke kabels pas 'stevig' worden als je d'r wat meer voor betaald.

ThoengL
17 augustus 2008, 13:01
Ik zoek meer naar een "kant-en-klare" oplossing denk ik.
Ben niet zo'n held in zelf dingen bouwen.

Nielsje
17 augustus 2008, 13:06
Tja, als je die kant op wil gaan..

Stuur eens een PM naar Speeddemon of Dirk_Hendrik. Zij zijn bij mijn weten op het moment het meest actief in het bouwen van effecten (en bijbehoren) Zij kunnen zeker wel iets dergelijks voor je in elkaar zetten, voor een nette prijs.

Als je het buiten het forum wil gaan zoeken, dan moet je denk ik even contact opnemen met iemand van 'shiny guitar gear'. Die mensen daar bouwen ook heel erg veel custom dingen, dus zoiets als dit is geen probleem.

ThoengL
17 augustus 2008, 13:07
Oke bedankt!