PDA

View Full Version : 7-snarige gitaar



StagD
17 augustus 2008, 12:48
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nieuwe 7-snarige gitaar omdat ik vooral nummers van Dream Theater en Liquid Tension Experiment wil gaan leren. Mijn budget is ongeveer rond de 600 euro en ik heb voorkeur aan een gitaar met tremolo. Ik heb zelf al een beetje research gedaan en kwam uit op een Ibanez S7320

http://www.thomann.de/nl/ibanez_s7320bk.htm

Heeft iemand enige ervaring met deze gitaar, is dit een goede keuze?


Alvast bedankt,
StagD

skabouter
17 augustus 2008, 15:39
lijkt mij echt een prima ding! S=tof! De hardware lijkt me ook prima, enige wat evt vervangen dient te worden zijn de pickup`s.

Vraag het Iwamoto even, of PM hem, of zoek een oud topic van hem op, hij heeft deze (en is er erg blij mee geloof ik!)

bobby
17 augustus 2008, 15:55
Ik zou eens kijken naar een schecter blackjack, ik heb eens 1 geimporteerd vanuit de states, en het is een prima gitaar.
Hardware is ook prima in orde, en voor die prijs zou ik niet voor een ibanez gaan met een floyd.. maar dat is persoonlijk.

http://www.zzounds.com/item--SCEBJC7

Tin
18 augustus 2008, 01:00
Mhh die ZR tremelo is anders van prima kwaliteit voor zover ik weet.
Veel beter dan die Edge 3 dingen die eenmaal goed afgesteld ook niet slecht zijn.

Maar je kan ook kijken naar een ibanez rg 7321 of idd de schecter´s

Gewoon uittesten wat je het beste bevalt en dan je keuze maken.

Thundermane
18 augustus 2008, 01:07
Als je erg nodig een tremolo wilt zou ik idd de Ibanez nemen en de pickups vervangen.

Undertaker-120306
18 augustus 2008, 10:04
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een nieuwe 7-snarige gitaar omdat ik vooral nummers van Dream Theater en Liquid Tension Experiment wil gaan leren. Mijn budget is ongeveer rond de 600 euro en ik heb voorkeur aan een gitaar met tremolo. Ik heb zelf al een beetje research gedaan en kwam uit op een Ibanez S7320

http://www.thomann.de/nl/ibanez_s7320bk.htm

Heeft iemand enige ervaring met deze gitaar, is dit een goede keuze?


Alvast bedankt,
StagD

Aah ik heb daar ook last van alleen mijn probleem is dat ik geen geld heb hehe. Maargoed persoonlijk vind ik Ibanez wel de fijnste gitaren die er bestaan maar dat moet je toch zelf kiezen en op spelen.

Thundermane
18 augustus 2008, 10:37
Aah ik heb daar ook last van alleen mijn probleem is dat ik geen geld heb hehe. Maargoed persoonlijk vind ik Ibanez wel de fijnste gitaren die er bestaan maar dat moet je toch zelf kiezen en op spelen.
Kuch... je hebt wel eens een Gibson, LTD/ESP, of PRS geprobeerd?

Tin
18 augustus 2008, 12:56
aha ik ben zelf ook aardige ibanez freak zoals je kan zien in me sig.

Ik zelf heb wel vanalles gehad van een ltd viper tot een gibson sg tot een peavey stratocaster (oude made in usa).

Maar op de een of andere manier toen ik steeds meer leads ging doen.(iets langer dan een jaar terug) lukte het niet zo soepel op die gitaren. Maja ik dacht oefening baart kunst dus ja ik door met oefenen en oefenen en uiteindelijk een keer een ibanez geprobeert en alles ging ee stuk makkelijkl dus toen alles op marktplaats en toen helemaal overgegaan op ibanez omdat mij dat toch het beste ligt.

Maar voor de topic starter is het het beste om alles te proberen en dan z'n keuze te maken.

StagD
19 augustus 2008, 13:43
hey gasten, bedankt voor jullie reacties! Ik zitten zoeken naar andere gitaren maar deze Ibanez bevalt me het meest. Ik denk dat ik verder wat zal rondneuzen op internet en kijken waar ze die gitaar verkopen zodat ik kan checken hoe die aanvoelt en speelt. Nogmaals bedankt!

minoin
19 augustus 2008, 20:01
Of een klein btje doorsparen kijken naar een Ibbi RG1527? Heb je in ieder geval een Prestige model. Ik ga over twee weken voor de Schecter C-7 ATX, meesterlijke gitaar!

Als je per se een Floyd wil, moet je eens kijken naar de Schecter C-7 Jeff Loomis. Ik denk niet dat er voor die prijs iets anders te krijgen is met dezelfde specs.