PDA

View Full Version : hmmmmm mijn allerlaatste gitaar



pannekoek
16 augustus 2008, 19:16
hey gitaarnetters,

ondanks dat ik prachtgear heb(mijn mening dan^^) maar, ik heb een beetje last van teveel gas. ik moet iets hebben waarmee ik echt 100% tevreden ben wat absoluut mijn ding is!

tot nu toe bestaat mijn collectie uit een gibson les paul studio en een epiphone zakk wylde (seymour duncan blackouts erin) die ik bespeel op een jvm410

maar.... het is maar een epiphone en een instapmodel gibson les paul..
ondanks dat ze te gek klinken wil ik eigenlijk iets kopen waarmee ik (voorzover ik dan ik dan nog thuis woon ^^) altijd kan blijven doen zonder dat ik iets anders hoef te kopen. ik heb mijn ouders al ervan kunnen overtuigen dat ik absoluut 1 gitaar nog moet kopen ^^
dus ik wil het eigenlijk in 1x goed doen.

budget: €2000 (als het echt nodig is kan ik misschien nog iets meer krijgen)

ik zoek dus voor mij de ultieme gitaar.

nu dacht ik dus meteen als les paul fan aan een gibson les paul custom.... maar dat ligt boven mijn budget.... zo een 2600-2700 euries..... en dan heb ik eigenlijk ''weer/nog'' een les paul... niet echt handig dus voor mijn veelzijdigheid. maar aan de andere kant is het wel de ultieme gitaar voor mij... een echte customshopper....

ik wil er vooral rock/hardrock/classic rock/metal.
denk aan het geluid bijvoorbeeld van john petrucci, emppu vuorinen (nightwish).

op mijn lijstje had ik eventueel staan:

- gibson les paul custom(ebony), die valt dus waarschijnlijk al af omdat dat boven mijn budget zit

- music man luke (carbon blue pearl), ik vind het een geweldige gitaar en het zorgt voor meer veelzijdigheid in mn collectie, hele snelle neck speelt echt heel erg gaaf en klinkt ook heel erg vet.

- paul reed smith ce-24 black mahogany, erg vette gitaar, ik vind m er alleen een beetje simpel uitzien in het zwart.

-2DE HANDS gibson les paul custom ebony

ik zit dus te denken om de mm luke te nemen maar hebben jullie eventueel andere keuzes die ik zeker moet gaan uittesten? of zou t verstandig zijn om door te sparen voor een gibson custom?

groeten, stephan

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 19:17
Een telecaster ;)


Nee, maar een tweedehandscustom valt mooi binnen het budget (MacWilliams hier heeft zijn Custom uit 1974? gekocht voor 1500€). Zo'n gibson is niet zoals Fender. Een Fender wordt duurder naar verloop van tijd, een gibson verliest een beetje in waarde.

pannekoek
16 augustus 2008, 19:18
Een telecaster ;)


Nee, maar een tweedehandscustom valt mooi binnen het budget (MacWilliams hier heeft zijn Custom uit 1974? gekocht voor 1500€). Zo'n gibson is niet zoals Fender. Een Fender wordt duurder naar verloop van tijd, een gibson verliest een beetje in waarde.


een goede mr fingers! die zet ik ook even op mijn lijstje.

richwoodplayer
16 augustus 2008, 19:27
PRS vind ik ook wel mooie/ goede gitaren. en kan je ook allerlij soorten muziek mee spelen. :p

Mitch
16 augustus 2008, 19:29
Een perfecte gitaar 'for life' koop je volgens mij niet bewust, dat weet je pas na een tijdje de gitaar te hebben gebruikt. Je kan je nu wel in je hoofd halen dat je voor het budget dat je voor ogen hebt de perfecte gitaar kan gan kopen, maar da's een heel slecht idee. Mijn idee is om eerst nog een jaartje of wat ideeλn op te doen en meer verschillende gitaren te testen/horen/spelen. Hoe meer ervaring je namelijk hebt, des te eerder hoor je of het klikt met een gitaar en wat de dingen zijn die je eventueel niet zullen bevallen.

pannekoek
16 augustus 2008, 19:33
Een perfecte gitaar 'for life' koop je volgens mij niet bewust, dat weet je pas na een tijdje de gitaar te hebben gebruikt. Je kan je nu wel in je hoofd halen dat je voor het budget dat je voor ogen hebt de perfecte gitaar kan gan kopen, maar da's een heel slecht idee. Mijn idee is om eerst nog een jaartje of wat ideeλn op te doen en meer verschillende gitaren te testen/horen/spelen. Hoe meer ervaring je namelijk hebt, des te eerder hoor je of het klikt met een gitaar en wat de dingen zijn die je eventueel niet zullen bevallen.

ik snap wat je bedoeld, ik heb een bepaald geluid in mijn hoofd en een bepaalde bespeelbaarheid die ik zoek die ik in mijn les pauls mis en dat zoek ik dus.

daarom lijkt de music man een goede keuze voor mij vanwege de geweldig dunne hals die ik echt super vind spelen en de 2 single coils die ik dus niet heb.

en een gibson les paul custom, is weer een les paul...

en de gitaar is niet echt voor eeuwig hoor ^^ maar zeker wel voor komende vele jaren.

Jay75
16 augustus 2008, 19:34
Een Gretsch White Falcon!

pannekoek
16 augustus 2008, 19:35
Een Gretsch White Falcon!


haha :hippie: niet helemaal mijn ding. wel een hele gave gitaar maar absoluut niet wat ik zoek

MichaelSS
16 augustus 2008, 19:36
Bo-el GG 200 Amber??

Lekker veelzijdig.

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 19:38
Een Gretsch G6128(T) Duo Jet, met FilterTrons. Ik ken veel stevige rockgroepen die op zo'n ding spelen. Als je de T-versie neemt, heb je er ineens nog een tremolo bij ook :D


Het geluid moet je liggen, en nieuw zijn ze 2100€ (lees m'n review bij het 1000+€ gitaren ding)


http://www.guitarsandeffects.com/guitarimages2006/gretsch_duo_jet_2006/duo_jet_002.jpg

Mitch
16 augustus 2008, 19:41
Ghehe, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het vooral voor de heb is en je de GAS rechtvaardigt met een rationeel verhaal: veelzijdigheid, iets nders dan een Les Paul, betere bespeelbaarheid.... yeah right :D

hesse
16 augustus 2008, 19:41
Nog zoveel mogelijke gitaren... ik geloof niet dat het je laatste gaat zijn :stop:
Maar anders, ik zou die PRS precies wat laten vallen dan vanwege het iet of wat neutralere geluid. Je wilt altijd iets dat een extremer randje heeft, iets dat je aantrekt.
En als je echt voor les paul bent: koop er dan toch maar zo'n goede, verkoop 1 van je andere twee en leg €300 bij: anders ga je ooit toch een echte les paul kopen als je je huis uitbent.
Succes

MichaelSS
16 augustus 2008, 19:46
Als ik de post van Hesse iets mag aanvullen:

Persoonlijk is het nogal overkill wat je gaat doen denk ik. Je hebt een goede versterker, je hebt een veelzijdige Gibson en een Epiphone ZW Signature. Ik vraag me af of je nog een gitaar kunt krijgen waar je de veelzijdigheid uit kunt halen, die je niet uit deze 2 kunt halen. Het hebben van gitaren is leuk, maar om echt iets toe te voegen zou ik inderdaad voor een Fender Telecaster gaan of een Stratje.

Ik denk anderzijds dat je met een goed pedalenbord veel verder komt dan een gitaar van 2000 euro. Denk aan GT10 - Boss GTPRO naja enzovoort.

Lexvandoef
16 augustus 2008, 20:17
Als ik de post van Hesse iets mag aanvullen:

Persoonlijk is het nogal overkill wat je gaat doen denk ik. Je hebt een goede versterker, je hebt een veelzijdige Gibson en een Epiphone ZW Signature. Ik vraag me af of je nog een gitaar kunt krijgen waar je de veelzijdigheid uit kunt halen, die je niet uit deze 2 kunt halen. Het hebben van gitaren is leuk, maar om echt iets toe te voegen zou ik inderdaad voor een Fender Telecaster gaan of een Stratje.

Ik denk anderzijds dat je met een goed pedalenbord veel verder komt dan een gitaar van 2000 euro. Denk aan GT10 - Boss GTPRO naja enzovoort.

:seriousf: anyway,

Als je echt voor veelzijdigheid wilt gaan zou ik er niet nog een les paul bij kopen ;), je zou wel je studio en die epi kunnen verkopen en dan een paar honderd euro bijleggen voor een een 2dehands Gibson les paul custom en van het overige een goeie tele/strat koopt.

Dit wordt trouwens echt niet je laatste gitaar, no way ;)

Edit: het lijkt me trouwens ook een beetje een rationele verklaring voor 'ik wil nog een gitaar', dat mag ook gewoon hoor ;)

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 20:20
Als je echt voor veelzijdigheid wilt gaan zou ik er niet nog een les paul bij kopen ;), je zou wel je studio en die epi kunnen verkopen en dan een paar honderd euro bijleggen voor een een 2dehands Gibson les paul custom en van het overige een goeie tele/strat koopt.

Dit wordt trouwens echt niet je laatste gitaar, no way ;)

Kan ik alleen maar beamen. Koop de telecaster plus van pol2711 (telegoeroe-topic), dat is een scheurplank van jewelste (geloof me vrij!)

Lexvandoef
16 augustus 2008, 20:23
Kan ik alleen maar beamen. Koop de telecaster plus van pol2711 (telegoeroe-topic), dat is een scheurplank van jewelste (geloof me vrij!)

Wat moet je met een extra scheurplank als je een les custom kan kopen slimpie :seriousf:

pannekoek
16 augustus 2008, 20:42
die telecaster ziet er wel heel gaaf uit, maar is niet helemaal mijn ding.
zowieso ben ik geen telecaster type, ik vind het niet lekker spelen ^^
voordat ik mijn epiphone kocht nog getwijfeld voor een telecaster (john 5 sig)

maar het is gewoon niet mijn ding.

ik zoek wel een scheurmonster :dance:

@michael: ik heb niet echt een pedalenplank nodig, af en toe gebruik ik een delay en/of een wah en bij optredens of studiorepetities een metal muff erbij, verder heb ik dus al die effecten niet nodig :hippie:

Thundermane
16 augustus 2008, 20:44
Ghehe, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het vooral voor de heb is en je de GAS rechtvaardigt met een rationeel verhaal: veelzijdigheid, iets nders dan een Les Paul, betere bespeelbaarheid.... yeah right :D
Heeft mitch gelijk in, Les Paul is sowieso een lekkere vorm qua bespeelbaarheid.
Maarja strats of superstrats zijn altijd wel goed voor bespeelbaarheid.
Het komt er op neer, deze keer wil je gewoon ff flink gas op een dure gitaar ^^

Ik zelf gas nu juist op een gitaar OMDAT ie zo goedkoop is, voor wat je er bij krijgt.

Lexvandoef
16 augustus 2008, 20:50
die telecaster ziet er wel heel gaaf uit, maar is niet helemaal mijn ding.
zowieso ben ik geen telecaster type, ik vind het niet lekker spelen ^^
voordat ik mijn epiphone kocht nog getwijfeld voor een telecaster (john 5 sig)

maar het is gewoon niet mijn ding.

ik zoek wel een scheurmonster :dance:

@michael: ik heb niet echt een pedalenplank nodig, af en toe gebruik ik een delay en/of een wah en bij optredens of studiorepetities een metal muff erbij, verder heb ik dus al die effecten niet nodig :hippie:

Waarom als ik vragen mag? Je hebt toch al 2 'scheurijzers'?

Je kan ook nog voor een strat gaan he ;) Ik speel live met een les paul en een strat, niets lekkerders dan dat man!

Nocki
16 augustus 2008, 20:54
Hoi,

Een tijd terug was ik op zoek naar een ES-335 en had al een leuk bedrag bij elkaar gespeerd. tot ik erachterkwam dat LP's gewoon 100% mijn ding zijn heb ik naar vanalles klopen zoeken. per ongeluk toch maar een LP custom gekocht en nog steeds super happy! die is als LP liefhebben gewoon je uiteindelijke gitaar...
Ik heb er nu 2. 1 om op te spelen en een als backup! ik hoef geen andere gitaar erbij! Kan je de custom van harte aanbevelen. en zo duur zijn ze niet!

succes! De volgende stap voor mij is een goede amp/preamp! Ik ga het weer gewoon goed doen. voor het beste gaan! het blijft de enige oplossing als je een beetje gek bent!

Nocki

barno
16 augustus 2008, 20:56
Funny dat er mensen zijn die denken te kunnen genezen van GAS door de "ultieme" gitaar te kopen.


A cure for GAS: ondanks recente berichten in de pers: there is no such thing.

Ultieme gitaar is ook een vaag begrip hoor. Zo ken ik bv enkele die hard LP mannen die wat later plots zweren bij een tele (andersom gek genoeg niet ...)

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 21:00
Zoals een wijze mens ooit zei. "Je eindigt uiteindelijk altijd bij een telecaster"

Orpheo
16 augustus 2008, 21:02
Hoi,

Een tijd terug was ik op zoek naar een ES-335 en had al een leuk bedrag bij elkaar gespeerd. tot ik erachterkwam dat LP's gewoon 100% mijn ding zijn heb ik naar vanalles klopen zoeken. per ongeluk toch maar een LP custom gekocht en nog steeds super happy! die is als LP liefhebben gewoon je uiteindelijke gitaar...
Ik heb er nu 2. 1 om op te spelen en een als backup! ik hoef geen andere gitaar erbij! Kan je de custom van harte aanbevelen. en zo duur zijn ze niet!

succes! De volgende stap voor mij is een goede amp/preamp! Ik ga het weer gewoon goed doen. voor het beste gaan! het blijft de enige oplossing als je een beetje gek bent!

Nocki
herken ik wel. ik heb mn 3e custom bijna, en ben daar zeer content mee. koop alleen iets dat je echt te gek vindt, en niet ' omdat het leuk is' of omdat je daarmee perse je veelzijdigheid in je set wilt behouden.


maar voor 2000E zou ik persoonlijk eerder een nieuwe SG (600E) flying vee (700E) en een 2ehands LP studio kopen...

Orpheo
16 augustus 2008, 21:02
Zoals een wijze mens ooit zei. "Je eindigt uiteindelijk altijd bij een telecaster"

been there, done that. ik blijf juist plakken bij m'n les pauls.

Lexvandoef
16 augustus 2008, 21:04
herken ik wel. ik heb mn 3e custom bijna, en ben daar zeer content mee. koop alleen iets dat je echt te gek vindt, en niet ' omdat het leuk is' of omdat je daarmee perse je veelzijdigheid in je set wilt behouden.


maar voor 2000E zou ik persoonlijk eerder een nieuwe SG (600E) flying vee (700E) en een 2ehands LP studio kopen..

Heeftie al ;)

inteDes
16 augustus 2008, 21:06
Als je buik zegt dat die Ebony Custom je ultieme gitaar is zou ik die niet van het lijstje schrappen omdat die nu niet binnen je 2000 euro budget past. Want als je dat doet - er vanuit gaande dat dat je droomgitaar is - ga je opnieuw ergens genoegen moeten nemen met 'second best' en ga je na verloop van tijd toch opnieuw zitten gassen op die Custom. Verkoop inderdaad desnoods ιιn van je twee andere LP's, spaar nog een beetje verder of ga tweedehands opzoek naar eentje.

Thundermane
16 augustus 2008, 21:06
herken ik wel. ik heb mn 3e custom bijna, en ben daar zeer content mee. koop alleen iets dat je echt te gek vindt, en niet ' omdat het leuk is' of omdat je daarmee perse je veelzijdigheid in je set wilt behouden.


maar voor 2000E zou ik persoonlijk eerder een nieuwe SG (600E) flying vee (700E) en een 2ehands LP studio kopen...
Idd, het is uiteindelijk niet veelzijdigheid wat je wil!
Uiteindelijk zul je toch een richting willen, of richtingen willen, ik heb het toch meer met gitaren die gemaakt zijn om goed te zijn, niet om veelzijdig te zijn.
Maarja daar hoor je pas achter te komen als je het hebt ervaren lijkt me.

... basicly, misschien moet ik gewoon me mond houden en je zelf laten bepalen :D

Orpheo
16 augustus 2008, 21:52
Heeftie al ;)

weet ik, maar ik denk altijd, hoe meer hoe beter :D

Lexvandoef
16 augustus 2008, 22:10
weet ik, maar ik denk altijd, hoe meer hoe beter :D

Mwah, ik vind het nogal onzinnig om weet ik veel hoeveel van dezelfde gitaren te hebben ;)

pannekoek
16 augustus 2008, 22:13
Mwah, ik vind het nogal onzinnig om weet ik veel hoeveel van dezelfde gitaren te hebben ;)

ja idd, alleen een idioot zou een stuk of 10 les pauls hebben ><

:hippie: :dance:

richwoodplayer
16 augustus 2008, 22:30
ja idd, alleen een idioot zou een stuk of 10 les pauls hebben ><

:hippie: :dance:

vind je slash een idioot dan?
die heeft wel meer dan 10 les paul's

Lexvandoef
16 augustus 2008, 22:35
ja idd, alleen een idioot zou een stuk of 10 les pauls hebben ><

:hippie: :dance:

Moet je vooral nog een lp kopen :satisfie:

allochthomas
16 augustus 2008, 22:36
vind je slash een idioot dan?
die heeft wel meer dan 10 les paul's
wat is dat nou weer voor een conclusie? :stop: tief lekker op man.

ontopic:
als ik jouw was zou ik eerst een heel goed gaan kijken wat je nou precies wil. ga gewoon eerst een tijdje lang lekker testen. bij mij kwam mn ibanez als beste uit de bus, eigenlijk vrij onverwachts. 2000 euro is een hoop geld voor een tiener om zomaar even uit te geven.

MichaelSS
16 augustus 2008, 22:37
:seriousf: anyway

Zit niet zo te mierenneuken, vuile hond. :angry:

Orpheo
16 augustus 2008, 22:39
Mwah, ik vind het nogal onzinnig om weet ik veel hoeveel van dezelfde gitaren te hebben ;)

ghehe ik vind les pauls gewoon mooi. maar ik wil nog wel iets nieuwigs doen hoor ;) stratpups en wiring in een LP, tele-style LP maken...zoiets. ik vind gewoon de LP mooier dan een tele of strat.



en ook nog een LP met minihumbuckers en p90's... :hippie:

Lexvandoef
16 augustus 2008, 22:39
Zit niet zo te mierenneuken, vuile hond. :angry:

Chill dude, everybody's entitled to an opinion ;)


ghehe ik vind les pauls gewoon mooi. maar ik wil nog wel iets nieuwigs doen hoor, stratpups en wiring in een LP, tele-style LP maken...zoiets. ik vind gewoon de LP mooier dan een tele of strat.

Ik veroordeel je niet hoor Orpheo, ik zou het zelf alleen nooit doen, ik houd wel van afwisseling :)

Trouwens, wanneer ga je je 10 lp showen hiero? :D

Ibanez666
16 augustus 2008, 22:43
Ik zou nog wel een Steve Morse Signature willen, volgens mij is dat een alleskunner

Orpheo
16 augustus 2008, 22:45
Chill dude, everybody's entitled to an opinion ;)



Ik veroordeel je niet hoor Orpheo, ik zou het zelf alleen nooit doen, ik houd wel van afwisseling :)

Trouwens, wanneer ga je je 10 lp showen hiero? :D

pff kheb de meesten al gedaan geloof ik. Effe tellen:

'76 custom black beauty
'99 cherry custom
'00 natural custom
'94 studio custom
purple burst warmoth, RW neck
purple quilt warmoth, BRW neck
Koa top warmoth, ziricote neck
Flamed maple tobaccoburst warmoth, wenge neck
Quilt maple cherryburst warmoth, padouk neck
Eden LP

ja, inderdaad, 10 stuks, ghehe, waarvan 1tje niet echt supergoed is, maar leuk voor ernaast. foto's komen nog wel. nu geen zin in.

Lexvandoef
16 augustus 2008, 22:47
Ik bedoelde eigenlijk je 10e nieuwe? ;)

Maar een mega vette set man!

Orpheo
16 augustus 2008, 22:47
Ik zou nog wel een Steve Morse Signature willen, volgens mij is dat een alleskunner

ik vind 'm zo zonde van 't geld, die gitaar. Koop ik liever voor 200 euro de neck en body via allparts, zelf in elkaar zetten, voor 250E de pups, voor 150E de hardware, en klaar. voor 600 a 700 euro dezelfde gitaar waar je bij music man bijna 1800 voor betaald. wellicht nog wel beter, maar zeker wel mooier.

Ibanez666
16 augustus 2008, 22:51
ik vind 'm zo zonde van 't geld, die gitaar. Koop ik liever voor 200 euro de neck en body via allparts, zelf in elkaar zetten, voor 250E de pups, voor 150E de hardware, en klaar. voor 600 a 700 euro dezelfde gitaar waar je bij music man bijna 1800 voor betaald. wellicht nog wel beter, maar zeker wel mooier.

Sja, geldt dat niet voor alle gitaren als je een beetje handig bent?

Orgasmocaster
16 augustus 2008, 23:58
Ten eerste! Verwend Nest!!!

Als ik een ideale LP zou willen hebben, zou ik voor een Carvin gaan..
je hebt een mooie voor een basis prijs van 1379 (dollar) en kunt hem precies met jouw voorkeuren (Radius, Neck profile, Inlay, Brug, Fretsize, Pickups, etc, etc..) en extra opties bijbestellen tot je 2000 op is (piezo, masked binding, exoties hout, etc)


https://www.carvinguitars.com/catalog/guitars/index.php?model=cs6

als je een ideale strat (bolt-on) model wilt, is Warmoth natuurlijk de beste optie! :)

groovieguitarguus
17 augustus 2008, 00:07
Speel al jaren op zeer allround gitaren... Valley Arts...
Het 'merk' waar Lukather op speelde in de Gouden jaren van Toto.
Ik zag dat er enkele op gitaarnet te koop staan.
1 belachelijk dure... bijna 5.000,- euro... :nervous:
Maarrrrrr.... er staan ook 2 leuke 'standard' modellen bij.
Volgens mij hele goeie 'shit'.
EMG's en een Floyd rose... bijna gelijk aan een 'Luke-II'
De Luke I heeft wel een Floyd... bij het latere model is hij er van afgestapt.
De 7/8 is overigens een Gibson scale.
Maar goed... dan heb je wel een heeeeel gave gitaar met een heel ander karakter. Desnoods kan je er nog een 2e slagplaat bij maken met andere pick-ups. Een Valley Arts (pre Samick) blijft een 'Collectors item'. De Standards wat minder... Maar echt goed spul. Check ook eens: valleyartsguitars.com

Mijn favo VA: http://img381.imageshack.us/img381/7739/va10102uz6.jpg

Heeft wel een heeeel ander karakter dan een Les Paul o.i.d.
Voor Rock, zeker meer gedefinieerd. Top kwaliteit en een heerlijke hals.

euroboy
17 augustus 2008, 11:08
een vriend van mij heeft een les paul custom en die gaat nooit meer weg.... Hij heeft hem al 6 jaar en nog altijd wil hij enkel zijn LP. Zelfs als we eens wat gitaartjes testen als we gedaan hebben het eerste wat hij zegt nja ja maar mijn LP is zoveel beter!! Als je echt een LP liefhebber bent moet je een LP custom kopen (ga ik later ook nog doen achter mijn firebird :p )!!

Kaboemba
17 augustus 2008, 11:45
Blablabla fender, gibson blablabla, niks veelzijdig aan en eigenlijk zijn ze het gewoon niet waard.
tuurlijk best leuke gitaartjes maar de juiste prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken.

Veelzijdig ? Godin LGX (t), meer kwaliteit, betere materialen, minder geld en super veelzijdig.
Maar goed je kan natuurlijk ook gewoon doen wat iedereen doet en met de fender gibson (domme) massa meegaan. Of je kan gewoon zoeken naar de beste gitaar voor je geld.
Natuurlijk hoeft het geen godin te worden maar kijk toch is verder dan een gibson of een fender, als je echt gaat kijken naar prijs/kwaliteit en marketing er buiten laat dan zal je toch echt is de merken geilheid er buiten moeten laten.

Kaboemba
17 augustus 2008, 11:48
Funny dat er mensen zijn die denken te kunnen genezen van GAS door de "ultieme" gitaar te kopen.


A cure for GAS: ondanks recente berichten in de pers: there is no such thing.

Ultieme gitaar is ook een vaag begrip hoor. Zo ken ik bv enkele die hard LP mannen die wat later plots zweren bij een tele (andersom gek genoeg niet ...)

Nou dat is er wel, en dat is kopen kopen kopen.
En op een gegeven moment heb je opeens een paar gitaren en versterkers die blijven hangen en besef je dat die het zijn.
Ik koop nog steeds veel, maar merk dat er een paar dingen zijn die blijven en dat de rest wisselgeld is.

drap
17 augustus 2008, 11:49
Tja, of je nou volledig op een Gibson geilt, of op een Godin, dat maakt dan weer weinig verschil he. Word je er nou ook voor betaald door Godin om elke keer weer dit verhaal af te steken Kaboem?

Kaboemba
17 augustus 2008, 11:52
ik vind 'm zo zonde van 't geld, die gitaar. Koop ik liever voor 200 euro de neck en body via allparts, zelf in elkaar zetten, voor 250E de pups, voor 150E de hardware, en klaar. voor 600 a 700 euro dezelfde gitaar waar je bij music man bijna 1800 voor betaald. wellicht nog wel beter, maar zeker wel mooier.

Whoehahaha zegt de man die stuk of 10 zwaaroverbetaalde gitaren heeft.

sorry ik vond het te grappig.

EuroCinema
17 augustus 2008, 11:53
Nou dat is er wel, en dat is kopen kopen kopen.
En op een gegeven moment heb je opeens een paar gitaren en versterkers die blijven hangen en besef je dat die het zijn.
Ik koop nog steeds veel, maar merk dat er een paar dingen zijn die blijven en dat de rest wisselgeld is.

Ben ik wel een beetje mee eens. Dure dingen kopen helpt tegen GAS, budget of middenmootspullen kopen geeft een onstilbare honger naar meer. Bij mij dan. Pannenoek heeft nu inderdaad twee verdomd niet slechte, maar ook niet om gek van te worden zo goeie Les Pauls. Geen slecht idee om te upgraden naar een echt goeie LP. Sinds ik mijn Gibson standard in 92 kocht heb ik nog veel op gitaren geGASt maar nooit meer op een LP-model. Ik zou aanraden om ook de modellen van The Heritage te testen omdat ze enorme mooi gemaakt worden door oud-Gibson bouwers. Maar ik denk dat je voor je ultieme LP toch gewoon die Gibson headstock zult willen. Doorsparen voor die LP custom dus of een mooie 2ehands zoeken, is mijn antwoord.

Kaboemba
17 augustus 2008, 11:55
Tja, of je nou volledig op een Gibson geilt, of op een Godin, dat maakt dan weer weinig verschil he. Word je er nou ook voor betaald door Godin om elke keer weer dit verhaal af te steken Kaboem?

Nee hoor, zoals ik al zei het hoeft natuurlijk niet een godin te zijn, maar kijk is verder. Het gaat juist niet om het geilen, maar ik had dan ook niet verwacht dat jij de goede boodschap er uit zou halen.
Het gaat om objectief te kijken naar wat je nu eigenlijk koopt.
Uiteraard lees jij alleen wat je wilt lezen, was zo is zo en zal altijd zo blijven.
Ook grappig, er zijn er op dit forum tientallen die elke keer een gibson of fenderaanhalen maar doet er 1 dat met een ander merk dan valt er altijd wel weer 1 of meer personen over, typisch.

Enne voor jouw informatie, ik heb zeggen en schrijven 1 godin en niet eens die ik hier aanprijs.

drap
17 augustus 2008, 12:02
Nou, als ik jouw posts lees dan moet ik me bijna schuldig voelen dat ik een Gibson en een Fender heb. Nou zou ik niet weten welk ander merk een vergelijkbare strat en SG in z'n assortiment heeft in de winkels en ik ben dan ook erg benieuwd waar ik dan naar moet kijken, maar ik blijf maar Godin lezen als de heilige graal.

Dat je Godin kan aanraden als alternatief is ook prima, maar elke keer moet er weer dat 'jullie merkgeile domme sukkels' en woorden van die strekking bij, in combinatie met Gibson of Fender. Mja, als ik je dan alleen maar Godin zie aanprijzen...

Overigens heb ik het antwoord op een alternatief wel gevonden hoor. Gewoon eentje laten bouwen naar je wensen. Ik ben nog goedkoper uit dan wanneer ik een Fender of een Gibson aanschaf (of Godin, voor de liefhebbers).

Kaboemba
17 augustus 2008, 12:05
Nee hoor Drap, waarom zou je schuldig zijn als je niet beter weet ?

drap
17 augustus 2008, 12:09
Mooi, dan weet ik wie te pm'en als ik een keer iets nieuws wil. Super man! Heb je de rest van de post ook nog gelezen, of blijf je bij het eerste gedeelte?

Kaboemba
17 augustus 2008, 12:11
Sorry, ik geef alleen advies aan mensen die willen luisteren en het ook nog is begrijpen.

drap
17 augustus 2008, 12:14
Ah ja, jammer, dan val ik af... :( En nu de rest van de post nog?

Kaboemba
17 augustus 2008, 12:18
Ah ja, jammer, dan val ik af... :( En nu de rest van de post nog?

Welke rest, het zelf bouwen ?
Tja kan me voorstellen dat iemand dat doet. Maar dan moet je wel heel precies weten wat je zoekt en ik heb niet de indruk dat pannekoek dat in zoveel details weet.
Of bedoel je het sg of strat model, waarom zo iemand daar aan vast zitten aan een model ?
Het gaat om geluid, bespeelbaarheid enz enz. Model komt dan zeker op de laatste plaats, voor mij.
De meeste gitaren die ik heb heb ik niet voor het model, ik zou geen superstrat nemen voor de looks. of een verschikkelijke larrivee headstock.
Nope ze zijn gebleven omdat dat uiteindelijk de gitaren waren die ik het meest bespeelde, eigenlijk steed minder sinds ik bas.

Frisods
17 augustus 2008, 12:19
omg 2000 euro?
en 17 jaar?zit je nog niet op kamers? je hebt een pracht gear. ik zou even wacten 2000 is niet niks maat:)

Mitch
17 augustus 2008, 12:21
Guys, give it a break. Kaboem staat inderdaad wel een beetje in de herhaalstand over zijn weerzin tegen de grote merken en hun aanhang, maar heeft wel een punt als hij een Godin uit het hogere segment aanraadt om te testen. Topicstarter gaf zelf ook al aan richting Luke te kijken etc.
Houd het gehakketak buiten en haal de goeie tips binnen jongens.

Kaboemba
17 augustus 2008, 12:25
Guys, give it a break. Kaboem staat inderdaad wel een beetje in de herhaalstand over zijn weerzin tegen de grote merken en hun aanhang, maar heeft wel een punt als hij een Godin uit het hogere segment aanraadt om te testen. Topicstarter gaf zelf ook al aan richting Luke te kijken etc.
Houd het gehakketak buiten en haal de goeie tips binnen jongens.

Daar heb je wel een beetje gelijk in, het gaat mij dan ook niet speciaal om die merken en ook niet om een godin. Het gaat mij erom dat er te vanzelf sprekend naar die merken wordt gekeken terwijl er veel meer is voor bovendien vaak veel minder geld.
Het gaat erom dat men (te) vaak niet kijkt naar wat men zoekt maar naar wat goed gevonden wordt.

drap
17 augustus 2008, 12:41
Welke rest, het zelf bouwen ?
Tja kan me voorstellen dat iemand dat doet. Maar dan moet je wel heel precies weten wat je zoekt en ik heb niet de indruk dat pannekoek dat in zoveel details weet.

Dat ben ik met je eens. Pannekoek weet niet wat hij wil en kan dat ook nog helemaal niet weten. Het enige advies wat ik Pannekoek kan geven is gewoon lekker doorspelen op wat hij heeft en zich nog niet zo druk maken om al die randverschijnselen wat alleen maar een hoop geld kost. De rest komt allemaal vanzelf wel. Ik heb er inmiddels geen forum meer voor nodig om tot een koop te komen durf ik wel te zeggen. Hoewel bepaalde tips van een select groepje mensen wel altijd erg handig is.

Toegegeven, op veel vlakken ga ik ook gewoon uit van de expertise van de bouwer en komt niet van mezelf.


Of bedoel je het sg of strat model, waarom zo iemand daar aan vast zitten aan een model ?
Het gaat om geluid, bespeelbaarheid enz enz. Model komt dan zeker op de laatste plaats, voor mij.
De meeste gitaren die ik heb heb ik niet voor het model, ik zou geen superstrat nemen voor de looks. of een verschikkelijke larrivee headstock.
Nope ze zijn gebleven omdat dat uiteindelijk de gitaren waren die ik het meest bespeelde, eigenlijk steed minder sinds ik bas.

Precies dit wat je nu vertelt is waarom ik telkens op een strat, SG en tele uitkom. Geluid en bespeelbaarheid vind ik ook het belangrijkste. Hoewel ik de strat niet om die reden heb gekocht destijds, daar ben ik ook eerlijk in. Nou heb ik die ook al weer wat jaartjes en ook daarom gaat ie niet meer weg. Ik heb ook heel wat andere merken/types geprobeerd en ook gekocht in het verleden, voor zover dat dat kan met m'n linkshandigheid, ik blijf op hetzelfde uitkomen. Dat jij dat bestempelt als merkengeil en dom, vind ik een beetje jammer. Hoewel er veel mensen zijn die daarom inderdaad alleen maar bepaalde merken aanschaffen, daar zijn we het beide wel over eens. Ik denk zelfs dat iedereen, ook jij, daar deels aan onderhevig is. Dat is ook waarom dat jij de keuze maakt in bijvoorbeeld een Godin. Dat verschilt gewoon helemaal niet zoveel met iemand die bijvoorbeeld een Gibson koopt. Uiteindelijk moet je er gelukkig mee zijn met wat je aanschaft, dat lijkt me het belangrijkste.

Mitch
17 augustus 2008, 12:46
.... Pannekoek weet niet wat hij wil en kan dat ook nog helemaal niet weten. Het enige advies wat ik Pannekoek kan geven is gewoon lekker doorspelen op wat hij heeft en zich nog niet zo druk maken om al die randverschijnselen wat alleen maar een hoop geld kost. De rest komt allemaal vanzelf wel....
Die boodschap probeerde ik ook al over te brengen, zie pagina 1, maar dat gaat niet lukken ben ik bang. Iets van "komt met de jaren" was dat geloof ik :D

barno
17 augustus 2008, 13:00
Nou dat is er wel, en dat is kopen kopen kopen.
En op een gegeven moment heb je opeens een paar gitaren en versterkers die blijven hangen en besef je dat die het zijn.
Ik koop nog steeds veel, maar merk dat er een paar dingen zijn die blijven en dat de rest wisselgeld is.

Toch blijf ik erbij : GAS is everlasting virus. Ik heb al heel veel dreamstuff. Maar twee dagen na de aankoop van mijn ES 335 van 1967 vraag ik me stiekem al weer af of er niet nog een betere zou bestaan :)

Komt er nog es bij dat mijn muzieksmaak voortdurend wisselt (ben ik daarin de enige?)

dan is het jazz, dan ineens weer prewar acoustische blues, dan hopla: zware dance en enkele maanden later weer ouwe soul enz...
Ik moet dus heel wat "ultieme" gitaren hebben :) strat, tele, acoustisch, resonator, ES thinline, dikke jazzbak enz enz ...

EpiCenturiesAWAy
17 augustus 2008, 13:00
Esp horizon, of een LTD deluxe!

Van zware LP klank tot superleuk clean..

Aanrader!!

hezz
17 augustus 2008, 13:50
Persoonlijk heb ik semi-akoestische gitaren altijd extreem veelzijdig gevonden, een goede Gibson ES-335 zou het misschien kunnen zijn maar je moet ze gewoon proberen.

Hoe zijn de elektrische gitaren van Taylor eigenlijk? De custom ligt als het klopt rond het €2000 segment.

http://www.taylorelectricguitars.com/Models/ModelDetails.aspx?modelid=3

http://www.taylorelectricguitars.com/Models/images/SBCustomWalnut.jpg

Orpheo
17 augustus 2008, 13:51
Whoehahaha zegt de man die stuk of 10 zwaaroverbetaalde gitaren heeft.

sorry ik vond het te grappig.

ik betaal niet meer dan 1500E voor een gitaar. het duurste is vaak het hout en de pickups. ik heb onlangs 2 warmoth customs gekocht voor 750E per stuk. hoe bedoel je zwaar overbetaald? met seymour duncan pups en gotoh hardware...

Kaboemba
17 augustus 2008, 13:54
Dat ben ik met je eens. Pannekoek weet niet wat hij wil en kan dat ook nog helemaal niet weten. Het enige advies wat ik Pannekoek kan geven is gewoon lekker doorspelen op wat hij heeft en zich nog niet zo druk maken om al die randverschijnselen wat alleen maar een hoop geld kost. De rest komt allemaal vanzelf wel. Ik heb er inmiddels geen forum meer voor nodig om tot een koop te komen durf ik wel te zeggen. Hoewel bepaalde tips van een select groepje mensen wel altijd erg handig is.

Toegegeven, op veel vlakken ga ik ook gewoon uit van de expertise van de bouwer en komt niet van mezelf.



Precies dit wat je nu vertelt is waarom ik telkens op een strat, SG en tele uitkom. Geluid en bespeelbaarheid vind ik ook het belangrijkste. Hoewel ik de strat niet om die reden heb gekocht destijds, daar ben ik ook eerlijk in. Nou heb ik die ook al weer wat jaartjes en ook daarom gaat ie niet meer weg. Ik heb ook heel wat andere merken/types geprobeerd en ook gekocht in het verleden, voor zover dat dat kan met m'n linkshandigheid, ik blijf op hetzelfde uitkomen. Dat jij dat bestempelt als merkengeil en dom, vind ik een beetje jammer. Hoewel er veel mensen zijn die daarom inderdaad alleen maar bepaalde merken aanschaffen, daar zijn we het beide wel over eens. Ik denk zelfs dat iedereen, ook jij, daar deels aan onderhevig is. Dat is ook waarom dat jij de keuze maakt in bijvoorbeeld een Godin. Dat verschilt gewoon helemaal niet zoveel met iemand die bijvoorbeeld een Gibson koopt. Uiteindelijk moet je er gelukkig mee zijn met wat je aanschaft, dat lijkt me het belangrijkste.

En zo zie je maar weer zijn we het toch weer eens.
Inderdaad gewoon doorspelen en misschien af en toe tweedehands is wat totaal anders proberen, er is voor weinig tweedehands leuk spul te koop.

Enne nee dat is niet waarom ik een keuze maak, ik ben totaal niet merken geil.
Ik heb wel een voorkeur voor iets wat een ander niet heeft en iets bijzonders proberen te verkrijgen.
Ik heb hier spul staan wat neimand kent maar wel een hoge kwaliteit heeft.

Het laatste is wel belangrijk.

Wiellem
17 augustus 2008, 16:06
Waar haal je het geld vandaan zeg.

Ik zou gewoon een mooie nieuwe LP Standard kopen :)

Rormo
17 augustus 2008, 17:03
Een Custom is trouwens geen customshopper zoals je ergens beweert. Verder denk ik dat je hardstikke gek bent (no offense). Ga eerst maar eens een paar jaar spelen op de geard ie je nu hebt. Daar is niets mis mee. Als je pas anderhalf jaar gitaar speelt, dan weet je toch nog niet precies wat je wilt en hoor je toch nog niet alle verschillen. Zet het geld lekker op de bank en denk er nog eens over na.

Ow ja, de illusie dat dit de laatste gitaar is die je koopt hebben we allemaal wel eens gehad. En vervolgens hebben we allemaal ook nog een ander gekocht. Hou jezelf dus niet voor de gek. Na deze wil je weer wat anders.

Overigens lijkt het mij onzin om nog een LP te kopen. Als je wilt scheuren, waarom probeer je dan niet een Jackson, Ibanez of ESP/LTD uit de hogere prijzen segmenten? Dan heb je nog altijd een flinke scheur, maar toch iets heel anders dan je LP's.

Lexvandoef
17 augustus 2008, 17:04
De les paul customs worden alleen nog maar in de customshop gebouwd hoor.

LP_CL
17 augustus 2008, 17:07
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wou dit wel kwijt voor de TS:
Als je €2000 hebt en je wil een scheurmachine die eens iets anders is dan een LP kan je deze gitaren eens testen om dan 2dehands te kopen:
- Jackson USA SL2H/KV2/KE2
- Music Man Axis (ik heb sinds 3 dagen er eentje: Niet zo goed als de Jackson qua geluid en kwaliteit, maar een stuk veelzijdiger, en wat een HEERLIJKE hals zit daarop!)
- ESP Horizon NT II/MII/Viper/Eclipse (die laatste is dan wel weer een LP)
- Ibanez J-Custom (als je die vindt ;))
- PRS CU 24
- Of laat er eentje maken bij RAN/warmoth

pannekoek
17 augustus 2008, 17:27
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar wou dit wel kwijt voor de TS:
Als je €2000 hebt en je wil een scheurmachine die eens iets anders is dan een LP kan je deze gitaren eens testen om dan 2dehands te kopen:
- Jackson USA SL2H/KV2/KE2
- Music Man Axis (ik heb sinds 3 dagen er eentje: Niet zo goed als de Jackson qua geluid en kwaliteit, maar een stuk veelzijdiger, en wat een HEERLIJKE hals zit daarop!)
- ESP Horizon NT II/MII/Viper/Eclipse (die laatste is dan wel weer een LP)
- Ibanez J-Custom (als je die vindt ;))
- PRS CU 24
- Of laat er eentje maken bij RAN/warmoth


ahja tuurlijk, een mooie randy rhoads achtige van ran kan ook wel heel mooi zijn, zat ik paar maanden geleden nog vreselijk op te gassen.


maare, even voor de duidelijkheid, het is absoluut niet mijn laatste gitaar, het is voorlopig tot ik het huis uit ben. mijn ouders worden gek van alle spullen die ik wil kopen en vinden het wel weer mooi geweest, maar ik mis nog echt iets in mijn collectie en dat zit mij dwars.

een lp custom word het waarschijnlijk niet, het is niet echt een uitbreiding.

Wiellem
17 augustus 2008, 17:29
Je gaat toch niet op kamers met die Marshall van je? Dan word iedereen gek :P

pannekoek
17 augustus 2008, 17:30
Je gaat toch niet op kamers met die Marshall van je? Dan word iedereen gek :P


haha ik ga niet op kamers nee, denk ik :hippie:


en als ik dat wel ga, dan geef ik wel een paar oordopjes aan mijn buren

allochthomas
17 augustus 2008, 17:34
maak eens voor de grap een prijslijst van al je gear die je nu hebt, en krab je zelf eens hard achter de oren. ik weet het, ik koop ook graag gewoon meteen iets goeds en duur, maar er zijn grenzen aan hoeveel je op jouw leeftijd uit moet geven aan gear.

misschien maar eens sparen voor je rijbewijs? :)

JeroenSchaaf
17 augustus 2008, 17:36
Ja kan.. ik heb nu ook gave gear en nog geen rijbewijs.

Moet nog steeds een keer, maar heb er geen haast mee!

Riky
17 augustus 2008, 17:36
ik zou:

1. Doorsparen voor die droom gibson die je stiekem wilt..
2. Als je echt wat wilt kopen waarom dan niet die music man luke ... Je vind het een fijne, goedklinkende ene mooie gitaar zeg, dus waarom niet?
3. Heb je al eens aan gedacht om er eentje te laten maken... KUn je zelf je specs op geven, hout en vorm kiezen... moet opzich wel kunnen voor 2000 euro toch? heb je ook gelijk een band met je gitaar, omdat hij speciaal voor jou is.

Succes met kiezen!!

Mitch
17 augustus 2008, 17:41
maare, even voor de duidelijkheid, het is absoluut niet mijn laatste gitaar, het is voorlopig tot ik het huis uit ben. mijn ouders worden gek van alle spullen die ik wil kopen en vinden het wel weer mooi geweest, maar ik mis nog echt iets in mijn collectie en dat zit mij dwars.

Voor de heb dus, goed om te weten. Fijn, dan hoeft hier niet meer serieus gepost te worden :jam:

pannekoek
17 augustus 2008, 17:47
maak eens voor de grap een prijslijst van al je gear die je nu hebt, en krab je zelf eens hard achter de oren. ik weet het, ik koop ook graag gewoon meteen iets goeds en duur, maar er zijn grenzen aan hoeveel je op jouw leeftijd uit moet geven aan gear.

misschien maar eens sparen voor je rijbewijs? :)

ik denk zo een 6000 euro uitgegeven maar ik vind het leuk om te kopen/hebben/gebruiken etc.

aankomende week ga ik eens weer lekker testen in de winkel en goed nadenken.

LP_CL
17 augustus 2008, 17:48
ahja tuurlijk, een mooie randy rhoads achtige van ran kan ook wel heel mooi zijn, zat ik paar maanden geleden nog vreselijk op te gassen.

De RR1 heeft wel maar 22 frets. Dan kan je imo even goed een KV kopen. Die is misschien IETS minder mooi, maar dan heb je wel 24 frets.

pannekoek
17 augustus 2008, 17:49
Voor de heb dus, goed om te weten. Fijn, dan hoeft hier niet meer serieus gepost te worden :jam:



als jij of andere niet serieus willen posten dan moeten ze niet eens de moeite nemen om dit topic te gaan lezen en al helemaal niet op het knopje reageren te drukken. of gewoon serieus blijven of opdonderen :chicken: :hippie:

en nee niet alleen maar voor de heb......

allochthomas
17 augustus 2008, 17:53
6000 euro's?!?

ik mag hopen voor je dat je dat allemaal zelf bij mekaar hebt gespaard, anders gaan er dooie vallen :)

pannekoek
17 augustus 2008, 17:56
:???: :???: :???:

het gaat mij niet zoveel aan, maar volgens mij had je die witte Gibson van je Pa, en had je 2000 euro aan die amp uit gegeven. 700 voor die ZW Signature en voor de rest heb je toch geen grote stukken gekocht? Of heb ik iets gemist?

Mijn snelle berekening zit op nog geen 3000 euro ...


gibson heb ik helemaal zelf betaald hahaha! mijn pa heeft me nog geen dubbie gegeven voor me gear.... hij vind als ik iets wil hebben dat ik er zelf voor moet werken.

maare ongevere prijzen, ik zou het niet precies meer weten wat ik betaald heb:

peavey rotor exp €300
roland cube 30x €250
gibson les paul studio: €1150
marshall jvm410h €1350
marshall 1960tv €800
epiphone zw €600
pedalen/accessoires/etc €1200
--------------------------------
€5650 ongeveer dus

maar dat lijkt me niet echt van belang in dit topic

en ja alles zelf gespaard..... in zomervakantie werkte ik met 2 banen 2x fulltime, 60 tot 80 uur per week en ik werk eigenlijk altijd als ik niet op school zit

allochthomas
17 augustus 2008, 17:58
maar dat lijkt me niet echt van belang in dit topic
jawel, je bent een koopziek puber en we proberen je een hoop geld te besparen :D

pannekoek
17 augustus 2008, 18:04
jawel, je bent een koopziek puber en we proberen je een hoop geld te besparen :D


de 1 koopt een scooter en gaat iedere week zichzelf volzuipen en iedere middag naar de supermarkt voor chips, energiedrank etc etc etc.



en als ik een half jaar of een jaar spaar voor iets wat mn leven lang meegaat dan ben ik een koopzieke puber>?

drap
17 augustus 2008, 18:05
Zestig tot tachtig uur in de week werken? Je maakt me veel wijs, maar dat nou net niet. Als ik elke dag van half acht 's ochtends tot negen uur 's avonds heb gewerkt en helaas heb ik er dat soort weken bij zitten, dan heb ik zestig uur gedraaid en dat is enorm veel. Het mag ook niet eens op jouw leeftijd.

En pannekoek, ga nou gewoon 's lekker spelen op wat je hebt joh, daar is echt niks mis mee. Je speelt nog maar zo kort, je hebt een bandje, geniet daarvan joh. Je bent alleen maar bezig met materieel lijkt het wel. Zonde. M'n eerste paar jaar heb ik op een tweedehands Squier strat gespeeld, daarna op een redelijk goedkope Ibanez RG en zo klom ik beetje bij beetje op en heb me nooit druk gemaakt om alweer een nieuwe gitaar na een paar maanden. Ik vond het veel te leuk om te spelen. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is alleen maar een tip.

pannekoek
17 augustus 2008, 18:08
Zestig tot tachtig uur in de week werken? Je maakt me veel wijs, maar dat nou net niet. Als ik elke dag van half acht 's ochtends tot negen uur 's avonds heb gewerkt en helaas heb ik er dat soort weken bij zitten, dan heb ik zestig uur gedraaid en dat is enorm veel. Het mag ook niet eens op jouw leeftijd.

En pannekoek, ga nou gewoon 's lekker spelen op wat je hebt joh, daar is echt niks mis mee. Je speelt nog maar zo kort, je hebt een bandje, geniet daarvan joh. Je bent alleen maar bezig met materieel lijkt het wel. Zonde. M'n eerste paar jaar heb ik op een tweedehands Squier strat gespeeld, daarna op een redelijk goedkope Ibanez RG en zo klom ik beetje bij beetje op en heb me nooit druk gemaakt om alweer een nieuwe gitaar na een paar maanden. Ik vond het veel te leuk om te spelen. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, het is alleen maar een tip.


ik had 2 baantjes, werkte sochtens van half 9 tot 5 in een electronica winkel en daarna ging ik meteen door naar een bekend pizzabezorgdienst om daar van half 6 tot een uur of 12-half 1 pizzas te gaan bakken.

en zo ging dat bijna iedere dag van de week.

drap
17 augustus 2008, 18:13
Kan aan mij liggen hoor, maar dan kom je nog bij lange na niet aan die tachtig uur. Afijn, doet er ook verder niet toe.

humbucker
17 augustus 2008, 18:15
dus je gaat nietmeer naar school?

Lexvandoef
17 augustus 2008, 18:15
van half 9 tot 5 is 8,5 uur, en van half 6 tot half 1 is 7 uur. 15,5 uur per dag * 5 dagen in de week = 77,5 uur per week hoor Drappie!

pannekoek
17 augustus 2008, 18:16
Kan aan mij liggen hoor, maar dan kom je nog bij lange na niet aan die tachtig uur. Afijn, doet er ook verder niet toe.




werkte 7 avonden per week bij de pizzadinges, zo een 6 uur per dag= 42
en 5x 8 uur 40


komt op 82

had ik het weekend dus op de dag vrij om uit te rusten


maar goed dat doet er niet toe

drap
17 augustus 2008, 18:17
Haal je daar de pauzes ook nog ff af Lex? ;)

En een pizzabezorger die 7 dagen per week zoveel uur open is, shure...

Lexvandoef
17 augustus 2008, 18:18
Hoeveel pauze zou hij hebben? Per baan een uurtje op een dag? Dus 2 * 5 = 10 uur. Dan zit je nog op 67,5 uur ;)

pannekoek
17 augustus 2008, 18:18
dus je gaat nietmeer naar school?


jawel, maar die 80 uur was maar voor 2 maanden in de zomervakantie, nu ben ik dus doordeweeks de hele dag op school en in het weekend werk ik

st.robot
17 augustus 2008, 18:36
ik denk zo een 6000 euro uitgegeven maar ik vind het leuk om te kopen/hebben/gebruiken etc.

aankomende week ga ik eens weer lekker testen in de winkel en goed nadenken.

bij mij is het meestal andersom, ik haat 't om iets te kopen (omda het geld dan toch weer zowiezo op gaat) maar ik vind het belangrijker om dat ding dan ook te gebruiken. Ge gaat niet heel uw leven zolang kunnen werken en zoveel geld hebben, dus daarom gaat 't nu nog om dat extra geld uit te geven. Toen ik 17 was had ik ook centen zat

Nu zit ik op kot en geloof mij , dan ist allemaal wat minder, dus wees slim, en als je iets vind wat de moeite is , kopen dan. Maar als het niets vernieuwend is en geen meerwaarde is, hou die 2000€ dan bij tot later.

en over de keuze van gitaren, ik heb de indruk da je iets anders wilt, dus een nieuwe les paul is misschien niet het ideale, zoals vele wijze mensen al zeiden, een telecaster komt er toch ooit :sssh:

pannekoek
17 augustus 2008, 19:01
Haal je daar de pauzes ook nog ff af Lex? ;)

En een pizzabezorger die 7 dagen per week zoveel uur open is, shure...


elke pizzawinkel, new york pizza, dominos whatever is 7 dagen per week open hoor....

drap
17 augustus 2008, 19:06
Pizzeria's zei je toch? Die fastfoodketens klopt, maar ook niet zoveel uur. Maar wat boeit het ook.

LP_CL
17 augustus 2008, 19:09
^idd, wat zit iedereen hier te melken over f*cking pizza's?
Was hier geen leuk topic over: He! Ik heb nu eindelijk €2000 gespaard die ik er direct wil doorjagen met een nieuwe aankoop?

Lexvandoef
17 augustus 2008, 19:10
Haal je daar de pauzes ook nog ff af Lex? ;)

En een pizzabezorger die 7 dagen per week zoveel uur open is, shure...

Dat is een microfoon producent ;)

pannekoek
17 augustus 2008, 19:12
^idd, wat zit iedereen hier te melken over f*cking pizza's?
Was hier geen leuk topic over: He! Ik heb nu eindelijk €2000 gespaard die ik er direct wil doorjagen met een nieuwe aankoop?


was wel de bedoeling van dit topic ja ^^

kennelijk zijn mensen of jaloers op me dat ik hard heb gewerkt voor me spullen en nu voor een groot bedrag aan onzin gear op mijn leeftijd. ^^ dat soort mensen zijn er altijd.

iig, er zitten wel nuttige post tussen :hippie:

robert-gitarist
17 augustus 2008, 19:15
Jaloers absoluut niet. De meeste van ons vinden het gewoon belachelijk om 2000 euro er door heen te jagen zonder te weten wat je exact wilt.

drap
17 augustus 2008, 19:16
Jaloers :seriousf:

MichaelSS
17 augustus 2008, 19:18
was wel de bedoeling van dit topic ja ^^

kennelijk zijn mensen of jaloers op me dat ik hard heb gewerkt voor me spullen en nu voor een groot bedrag aan onzin gear op mijn leeftijd. ^^ dat soort mensen zijn er altijd.

iig, er zitten wel nuttige post tussen :hippie:

Waarom begrijp je het nou niet? :stop: :???:

Lexvandoef
17 augustus 2008, 19:20
Waarom begrijp je het nou niet? :stop: :???:

*kuch* :seriousf:

Anyway, pannekoek, waarom ga je niet gewoon een hoop testen? Je werkt(e) toch bij NL muziek? Kans zat zou ik zeggen. En dan pas kijken of je wat mist.

MichaelSS
17 augustus 2008, 19:23
Wat nou *Kuch*?
Gaan we dit topic nu ook verder verzieken, lex? Ik vind het prima, het intresseert mij geen donder...

JeroenSchaaf
17 augustus 2008, 19:25
Pannekoek , kijk gewoon rustig om je heen en probeer zo veel mogelijk gitaren! Mooi toch dat je zoveel hebt gewerkt en dat je goeie meuk hebt!

@ michealss, ik wil je graag een pm terug sturen maar je inbox is vol.

Pepe
17 augustus 2008, 19:28
Ach wat, Pannekoek heeft centen en die branden. Het maakt niet uit wat het forum roept, hij weet het niet, hij weet alleen dattie geld heeft dat hij in een gitaar gaat stoppen.
Dit is gewoon zijn voorpret. Straks gaat hij een winkel binnen en komt dan met een gitaar er weer uit die hij dan hier uitgebreid gaat posten. Napret.

Zo gaan die dingen.

Dj_Tuning
17 augustus 2008, 19:30
Ik geloof pannekoek best, wat betreft zijn uren die hij draait in de vakanties. Toen ik 16 was, had ik ook 3 banen in de vakanties. 5 dagen per week 8 uur in de fabriek, iedere avond, op de maandag en woensdag na 4-6 uur toevallig ook in een pizzaria, en op zaterdagen werkte ik in een andere fabriek, daar veegde ik in mijn eentje iedere zaterdag alle hallen, ouderwets met ed hand, zonder veeg machine oid..

En al dat geld, maar dan ook echt alles heb ik in die tijd in mijn brommers/scooters gestoken. Ergens ook belachelijk, maar het was de mooiste tijd uit mijn leven tot nu toe.. Toen kon het allemaal niet op.. Ik zou zeggen, geniet ervan kerel :hippie:

Mitch
17 augustus 2008, 19:31
Er zijn meerdere mensen die je hebben aangeraden om je geld nog even in je zak te houden en eerst meer ervaring op te doen. Die zijn er namelijk allemaal onafhankelijk van elkaar achter gekomen dat het gewoon zo werkt dat je op iets latere leeftijd en/of met iets meer ervaring beter weet wat je wil, beter weet wat je goed vindt aan een gitaar etc. etc. Daar kun je naturlijk overheen blijven lezen of zeggen dat al deze types jaloers zijn of zo, maar heel misschien zit er een kern van waarheid in.
Als je op een forum om meningen vraagt kun je ook antwoorden krijgen die je vantevoren helemaal niet had verwacht. Dat is niet slecht, dat is juist goed.

Ik blijf erbij (en da's niet om je af te zeiken) dat als je een paar maanden geleden nog niet wist hoe je beoordeelt of een amp je goed ligt, dan kun je dat nu ook nog niet met een gitaar op het niveau dat je beschrijft in je openingspost, dus een gitaar-voor-het-leven. Dat is een proces van jaren.

Pin jezelf gewoon niet vast op het "moeten kopen" maar houd gewoon een 'open mind' en probeer gitaren van anderen en luister ook vooral veel nar andere gitaristen en hun gitaren.

grayfink
17 augustus 2008, 19:32
Waarom begrijp je het nou niet? :stop: :???:

Heeeeel vervelend, die "talk to the hand" smiley, mensen zouden daar mee moeten kappen.:stop:

Kaboemba
17 augustus 2008, 19:34
gibson heb ik helemaal zelf betaald hahaha! mijn pa heeft me nog geen dubbie gegeven voor me gear.... hij vind als ik iets wil hebben dat ik er zelf voor moet werken.

maare ongevere prijzen, ik zou het niet precies meer weten wat ik betaald heb:

peavey rotor exp €300
roland cube 30x €250
gibson les paul studio: €1150
marshall jvm410h €1350
marshall 1960tv €800
epiphone zw €600
pedalen/accessoires/etc €1200
--------------------------------
€5650 ongeveer dus

maar dat lijkt me niet echt van belang in dit topic

en ja alles zelf gespaard..... in zomervakantie werkte ik met 2 banen 2x fulltime, 60 tot 80 uur per week en ik werk eigenlijk altijd als ik niet op school zit

Goed om te lezen pannekoek, zijn er zat die daar een voorbeeld aan kunnen nemen.
Niks mis met werken en dan je zelf flink verwennen met een mooie gitaar.
Maar dan weet je ook vast wat er allemaal aan werk in zit en zou ik extra veel aandacht aan de aanschaf van mijn spullen besteden.
Dus misschien is wachten totdat je weet wat je wilt niet zo'n slechte tip.
En jij helaas kan dat soms ff duren.

sjesus wat een dom gezeik om die uren trouwens, als of het er godverdomme toe doet hoeveel uur hij heeft gewerkt of hoelang een pizzaboer open is.

Pepe
17 augustus 2008, 19:37
Als je toch geld gaat uitgeven om het uitgeven, doe dat dan aan een gitaar waar je minstens weer dat bedrag voor terug kan krijgen.
2e hands en een beetje courant model in een courante kleur. Dat heet sensible. Dan maakt het niet uit of je wel of niet je geld nu uitgeeft, afgezien van de lol die je er aan hebt.

Kaboemba
17 augustus 2008, 19:39
Er zijn meerdere mensen die je hebben aangeraden om je geld nog even in je zak te houden en eerst meer ervaring op te doen. Die zijn er namelijk allemaal onafhankelijk van elkaar achter gekomen dat het gewoon zo werkt dat je op iets latere leeftijd en/of met iets meer ervaring beter weet wat je wil, beter weet wat je goed vindt aan een gitaar etc. etc. Daar kun je naturlijk overheen blijven lezen of zeggen dat al deze types jaloers zijn of zo, maar heel misschien zit er een kern van waarheid in.
Als je op een forum om meningen vraagt kun je ook antwoorden krijgen die je vantevoren helemaal niet had verwacht. Dat is niet slecht, dat is juist goed.

Ik blijf erbij (en da's niet om je af te zeiken) dat als je een paar maanden geleden nog niet wist hoe je beoordeelt of een amp je goed ligt, dan kun je dat nu ook nog niet met een gitaar op het niveau dat je beschrijft in je openingspost, dus een gitaar-voor-het-leven. Dat is een proces van jaren.

Pin jezelf gewoon niet vast op het "moeten kopen" maar houd gewoon een 'open mind' en probeer gitaren van anderen en luister ook vooral veel nar andere gitaristen en hun gitaren.

Ja maar al die mensen zijn er op dezelfde manier achter gekomen, door namelijk niet te luisteren :sssh:

leif
17 augustus 2008, 19:42
ik kwam dit tegen:

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2742

Gr leif

Mitch
17 augustus 2008, 19:43
Ja maar al die mensen zijn er op dezelfde manier achter gekomen, door namelijk niet te luisteren :sssh:
Dat telt niet, toen was er nog geen forum :D

Wiellem
17 augustus 2008, 19:44
Je kan beter gaan gitaarspelen dan altijd dat werken...

Orpheo
17 augustus 2008, 21:27
ik kwam dit tegen:

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=2742

Gr leif

leuk ding. ik heb 'm flink getest, maar mijn nieuwe klinkt een heel pak dikker en strakker. :chicken:

eazy G
17 augustus 2008, 21:32
ik zeg:
2DE HANDS gibson les paul custom ebony

Pepe
17 augustus 2008, 22:00
leuk ding. ik heb 'm flink getest, maar mijn nieuwe klinkt een heel pak dikker en strakker. :chicken:

ja maar betekent dat per definitie beter dan?
I am not sure about that.

Lexvandoef
17 augustus 2008, 22:09
ja maar betekent dat per definitie beter dan?
I am not sure about that.

Kwestie van smaak, maar een dunne les paul zou ik niet hoeven.

Orpheo
17 augustus 2008, 22:25
ja maar betekent dat per definitie beter dan?
I am not sure about that.

ben 't eens met lex. wil je een dun iel klinkende LP, of juist scherp en twangy? dan koop ik, respectievelijk, een strat of een tele.

pannekoek
17 augustus 2008, 23:03
@mitch, ik snap je hoor mitch, begrijp me niet verkeerd en ik lees echt niet over alle tips heen, ik denk er natuurlijk over na om het geld door te sparen, maar het zal echt mijn laatste gitaar niet zijn, maar wel de laatste voor de komende ''7-8?-of-iets-ongeveer-in-die-richting'' jaar.


@orpheo, daarom maak deze topic ook omdat ik er niet zomaar 2000 euro er doorheen wil jagen en ik nog niet helemaal tot mijn besluit ben,

-door sparen voor een gibson custom (waarvan ik al 2 les pauls heb...)

-een music man kopen om mijn veelzijdigheid uit te breiden met een prachtige gitaar maar dan heb ik nog steeds geen les paul, maar misschien word mijn gas wel goed tegen gehouden als ik het koop

- een ander model gitaar kopen waar ik nu niet aan denk

- het geld houden en op mijn bankrekening bewaren, tja wat heb ik er dan aan? :hippie:

toon-
17 augustus 2008, 23:16
Heb je eigenlijk nog wel tijd om gitaar te spelen?

Henri H
17 augustus 2008, 23:32
nostalgie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1768926&postcount=4315

Ik wist op m'n 17e (24 jaar geleden!) dat ik ooit een "ECHTE Gibson Les Paul met tiger stripe" wilde hebben.
Deze is er een paar jaar geleden eindelijk gekomen omdat ik tσen pas het geld er voor (over) had.
Ik zou zeggen: ga voor die LP Ebony, evt. 2e hands en ruil die 2 andere LP's in voor die ene Luke. Hoe veelzijdig wil je 't hebben?!
Ik heb er zelf een Music Man Axis Super Sport bijgekocht omdat deze veelzijdiger is en op het podium gebruik ik die eigenlijk alleen maar. De LP is m'n "backup gitaar" maar gaat echt niet meer weg, tenminste niet voor het bedrag waarvoor ik hem gekocht heb :D.

Als je van Petrucci houdt moet je ook 's deze gitaar proberen lijkt me.
Ligt nieuw iets boven je budget maar 2e hands zie je ze ook wel 's:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/184011430-music-man-family-reserve-petrucci-john-petrucci-bfr1.html?return=eJxNjstqwzAQRf%2FFEO9s%2BZGSIGOK8 ydCntZCDw%2BaMQ0J%2FfeOSBZd3XMP3GGM7vXT6W4iPYwfuiI w2W7TxoxaKb8jpDaa7BmDMUxtCioeDwe%2BgdS4RJyPCIkhKUr G5P%2Bm%2BXZssiQE8Jwd2U3Zy%2FnabhzD5z3Mfb3SzPtpXPr TeMNDoBMI0pbLcC04FDwXXJ1gUSz5cChIXyu9JPJ7G8UvSR7Iz kr1P1IR5CVrZX%2FbqVwZasRj7qrp9w%2FsOlJo&df=1&fta=eNo1T22KgzAQvUt%2B9HeSptW%2BwSvsFSQYtxs2ajBJ61 a8e0fZwjAMj%2Fc1FjXWxEuUObQPG5KgBCUZWEKjTi41eYKiWC ApKFS6pqBRmZqcB4WMl4%2BUvl0CxcycIWIsQz%2F7jsICLauL YeEfTHW5XTX9PhH7PJeu8zQlD32KsTRyDzUQ0d57QZ7zEs4Q3n EbC43Vs3PCDULV15pHyQ%2FtwIxUypwZ27g7C%2FMUrUtt6Md7 %2FtmZ8ngKoivz3PrR9csHZf1gl3ZP5jB3eGoI%2BxT09X8%2B 9hIS67a9ARbiWpc%3D&fta_ind=2&fs=1

Manuvdv
18 augustus 2008, 00:16
Hij is al een tweetal keer eerder genoemd in dit topic, en ik ga hem nog eens noemen. De ESP Horizon NT-II (of FR, aan jou de keuze). Klassebak! Heb 'm ook getest, en eind dit jaar is hij de mijne. En voldoet zeker ook aan de eisen die jij stelt.

Henri H
18 augustus 2008, 08:59
Hij is al een tweetal keer eerder genoemd in dit topic, en ik ga hem nog eens noemen. De ESP Horizon NT-II (of FR, aan jou de keuze). Klassebak! Heb 'm ook getest, en eind dit jaar is hij de mijne. En voldoet zeker ook aan de eisen die jij stelt.Je moet wel van een locking tremelo houden. Ik was er behoorlijk flauw van nadat ik zo'n 5 jaar een Mexicaanse Fender Richie Sambora met Floyd Rose heb gehad.
M'n MM Axis heeft een MM Tremelo en locking tuners; perfect!

EuroCinema
18 augustus 2008, 09:58
@mitch, ik snap je hoor mitch, begrijp me niet verkeerd en ik lees echt niet over alle tips heen, ik denk er natuurlijk over na om het geld door te sparen, maar het zal echt mijn laatste gitaar niet zijn, maar wel de laatste voor de komende ''7-8?-of-iets-ongeveer-in-die-richting'' jaar.


@orpheo, daarom maak deze topic ook omdat ik er niet zomaar 2000 euro er doorheen wil jagen en ik nog niet helemaal tot mijn besluit ben,

-door sparen voor een gibson custom (waarvan ik al 2 les pauls heb...)

-een music man kopen om mijn veelzijdigheid uit te breiden met een prachtige gitaar maar dan heb ik nog steeds geen les paul, maar misschien word mijn gas wel goed tegen gehouden als ik het koop

- een ander model gitaar kopen waar ik nu niet aan denk

- het geld houden en op mijn bankrekening bewaren, tja wat heb ik er dan aan? :hippie:

Ik geef je in dat laatste punt wel gelijk. Over een paar jaar woon je wellicht samen en als je niet uitkijkt moet je het dan in een nieuw servies of een eetkamertafel steken. :) Hee maar ruil die LP's van je gewoon in (met fikse bijbetaling) voor een custom. Zolang je iets in de buurt van rock/metal/blues blijft spelen heb je daar altijd een topgitaar aan. En anders een goeie 335-achtige, daar kan je helemaal alles op spelen. Maar daar GAS je niet op.

pannekoek
18 augustus 2008, 12:11
Hij is al een tweetal keer eerder genoemd in dit topic, en ik ga hem nog eens noemen. De ESP Horizon NT-II (of FR, aan jou de keuze). Klassebak! Heb 'm ook getest, en eind dit jaar is hij de mijne. En voldoet zeker ook aan de eisen die jij stelt.

esp horizon is idd hee gaaf! emppu speelt er ook op en dat is mijn favo gitarist, komt ook op me lijstje hoor! alleen moeilijk te krijgen...

EpiCenturiesAWAy
18 augustus 2008, 12:13
esp horizon is idd hee gaaf! emppu speelt er ook op en dat is mijn favo gitarist, komt ook op me lijstje hoor! alleen moeilijk te krijgen...

Je kan ook gaan voor een LTD deluxe hoor.. Ik heb er 2 en dat zijn zondermeer de beste gitaren die ik ook bespeeld heb! Neem die versie met de duncans en je hebt een heel veelzijdige gitaar! ( I know!!)

pol
18 augustus 2008, 12:46
Esp moeilijk te krijgen ? dan heb je toch niet hard gezocht.

qua les pauls, waarom een custom ? Ik vind die customs nieuw & occassie te duur voor wat ze meer bieden dan een standard (beetje fancy binding, ebony fretboard, en dat is het dan ?)

Nieuw zou ik nu gaan voor een les paul standard traditional, kost 1600 euro in het zwart, beetje meer met sunburst tops etc.

Esp horizon zou ik niet doen, maar ik ben dan ook veel meer fan van dikke mahonie gitaren.

macwilliams
18 augustus 2008, 13:23
gibson heb ik helemaal zelf betaald hahaha! mijn pa heeft me nog geen dubbie gegeven voor me gear.... hij vind als ik iets wil hebben dat ik er zelf voor moet werken.

maare ongevere prijzen, ik zou het niet precies meer weten wat ik betaald heb:

peavey rotor exp €300
roland cube 30x €250
gibson les paul studio: €1150
marshall jvm410h €1350
marshall 1960tv €800
epiphone zw €600
pedalen/accessoires/etc €1200
--------------------------------
€5650 ongeveer dus

maar dat lijkt me niet echt van belang in dit topic

en ja alles zelf gespaard..... in zomervakantie werkte ik met 2 banen 2x fulltime, 60 tot 80 uur per week en ik werk eigenlijk altijd als ik niet op school zit

Petje of goser, mijn respect heb je.
En verder heb ik enkel toe te voegen dat naar mijn gevoel je toch een Gibson les paul custom wilt hebben. In welke kleur dan ook!!!

Dan maar dom en merkgeil gevonden worden.

(mac gooit de sleutel van z'n benz in de hoek stapt op z'n harley en steekt een marlboro op terwijl hij zijn ray ban opzet)

Orpheo
18 augustus 2008, 14:06
Esp moeilijk te krijgen ? dan heb je toch niet hard gezocht.

qua les pauls, waarom een custom ? Ik vind die customs nieuw & occassie te duur voor wat ze meer bieden dan een standard (beetje fancy binding, ebony fretboard, en dat is het dan ?)

Nieuw zou ik nu gaan voor een les paul standard traditional, kost 1600 euro in het zwart, beetje meer met sunburst tops etc.

Esp horizon zou ik niet doen, maar ik ben dan ook veel meer fan van dikke mahonie gitaren.

tja, wellicht is 't juist dat? een R7 is 2600 euro, een custom is 2800 euro. ik vind 't die 200E zeker waard. tweedehands is 't soms nog minder. een custom is dan 2000 en een standard 1600 tot 1800, soms is de custom goedkoper, soms de standard duurder. Ik heb mijn 2 customs (2 van de 3) gekocht voor 1500E. nieuw. zie daar eens een standard voor te kopen (zonder weight relief holes...)

pol
18 augustus 2008, 14:12
1500 moet je al wel geluk hebben om daarop uit te komen, heb je die ingevoerd uit de US misschien ?

vanaf welk jaar was het ook weer dat die gaten in de body zitten ? dacht begin '80 al ?

omni
18 augustus 2008, 14:17
Ik denk dat als je voor je allerlaatste gitaar moet kiezen tussen een LP Custom of een Luke dan heeft deze missie weinig kans van slagen ;)

Orpheo
18 augustus 2008, 15:16
1500 moet je al wel geluk hebben om daarop uit te komen, heb je die ingevoerd uit de US misschien ?

vanaf welk jaar was het ook weer dat die gaten in de body zitten ? dacht begin '80 al ?

nee, gewoon geluk hebben in die winkel.

en ja, vanaf die periode zitten er al gaten in, maar deze gitaren, die ik kocht, zijn niet gemaakt voor de handel (hoewel dat wel soms gebeurde), en ze zijn niet gemaakt met het mooiste hout (dus geen flametops oid), en het maken van gaten was niet handig met betrekking tot het doel van deze customs (pickup experience program). ze moesten 'doorsnee gitaren' worden, waarbij de gitaren niet zouden afsteken tegen reguliere gitaren, van welke periode dan ook.