PDA

View Full Version : Hughes & Kettner Silver Edition



JustRockin
28 februari 2003, 09:18
Heeft iemand van jullie ervaring met een H&K Silver Edition versterker? Hij staat nu bij feedback voor E 299,- Of raden jullie mij iets anders aan voor die prijs. Ik wil niet meer dan 300 Euro kwijt zijn (meer heb ik als studentn niet).

Ic3gl0vE
1 maart 2003, 21:42
dat ding is nog slechter dan de metroverb! absoluut NIET kopen. het scheurkanaal wat daarop zit lijkt echt nergens op.

voor 300 euro heb je ook een tweedehands H&K attax 100. die is minstens 10 keer beter.

JustRockin
2 maart 2003, 18:07
Thnx. Is de MG30 of MG50 van Marshall dan een goede optie?

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 18:18
die heb ik niet getest, maar ze lijken me beter dan de silver edition.
Als je ook wilt optreden of gewoon in een band spelen lijkt de MG30 me wat klein

Neals
2 maart 2003, 20:07
metroverb is ook nog kutter dan zijn voorganger (attax 50)

Edition Silver is uitermate kut, met een 7snaar kan je em zelfs nog opblazen ook.

Ic3gl0vE
2 maart 2003, 21:03
ik vind dat trouwens vreemd, de attax series (die nieuwe) klinken minder dan de oude attax's

zjanke
3 maart 2003, 15:44
Ik heb nu nog een (oude) attax 50. Prima versterkertje om mee te beginnen (is dus ook mijn eerste), zolang je maar van het lead kanaal afblijft :wink: Ik ga als mijn vakantiegeld binnen is kijken voor een JCM800 of iets dergelijks, dus als je zolang wilt wachten...

JustRockin
3 maart 2003, 18:08
Hee Neals, nu ben ik benieuwd wat jij dan wel voor versterker hebt.

Nog even over die Marshall, ik speel nog niet in een band en het scheelt me wel 200 euro, een MG30 ipv een MG50. Dus om te beginnen leek het mij totaal geen verkeerde versterker

Ic3gl0vE
4 maart 2003, 13:31
ik denk dat je dan beter voor de mg50 kunt gaan, die heeft namelijk een 12" celestion speaker en een goede speaker is heel belangrijk!

JustRockin
9 maart 2003, 20:23
Ben gisteren gaan luisteren naar een aantal versterkers (lekker stukje spelen in de winkel!). Inderdaad valt de H&K Silver Edition en de Metroverb erg tegen. Ga denk ik toch voor de Marshall MG 100 DFX. Deze heb ik gezien voor 485 Euro (dus maar 30 euro duurder dan de MG 50 DFX). Iemand hier ervaring mee of ergens goedkoper gezien?

Timmer
9 maart 2003, 21:09
Das geen gekke prijs voor een MG100. Het goedkoopste wat ik gezien heb is 549,-

Als je het geluid acceptabel vindt dan zou ik het zeker doen. Veel mogelijkheden voor je geld!

Timmer
9 maart 2003, 21:14
BTW ik dacht dat je trouwens maar 300 euro uit wilde geven??? Dit is toch al wel een behoorlijk verschil..


Nou ja ik ken het wel hoor. Ik denk ook altijd bij mezelf: ik wil max zoveel euro uitgeven dus ik koop dit. Maar voor 50 extra krijg je weer wat beters, en voor nog es 100 enz enz enz. Meestal loopt dat dan op niks uit (ben zelf ook student)

Nou ja je moet het zelf weten natuurlijk

Bins
9 maart 2003, 21:14
Check alsjeblieft ff een Randall RH-100 of een Randall combo voordat je die Marshall koopt. Beter en (waarschijnlijk) goedkoper.

Timmer
9 maart 2003, 21:16
Randall is trouwens niet al te makkelijk te verkrijgen in nederland geloof ik, ik heb nog nooit een randall ergens gezien..

als jij weet waar ze ze hebben mag je hat natuurlijk altijd zeggen.. altijd interessant die (vaak goede) verhalen die je over randall hoort

Bins
9 maart 2003, 21:19
Rockpalace, Den Haag. Staat een hele stapel Randall heads, een 4x12 kast, een 2x12 combo, een klein oefenampje en die nieuwe RM-4. :grin:

Timmer
9 maart 2003, 21:23
O

Ik ben wellicht wel geinteresseerd in een randall transistor combo. Wie had er ook al weer zo een ... ehh ... *zoekfunctie* oja Pee die had een RG75. Redelijk goedkope hard-rockin' versterker

Neals
10 maart 2003, 00:02
Op 2003-03-03 18:08, schreef JustRockin:
Hee Neals, nu ben ik benieuwd wat jij dan wel voor versterker hebt.

Nog even over die Marshall, ik speel nog niet in een band en het scheelt me wel 200 euro, een MG30 ipv een MG50. Dus om te beginnen leek het mij totaal geen verkeerde versterker

Zelf heb ik die attax 50 :smile:, en heb em gekocht omdat ik zelf ook maar een studentje ben en er voor nog geen 100 euro aan kon komen...

Het cleane kanaal van deze versterkertjes klinkt behoorlijk, maar het lead kanaal, veel te kaal met een behoorlijk lompe bas, ik vond dat mijn ouwe IBZ10 een lekkerder klinkend leadkanaal heeft.

Ervaring leert dat als je toch in een band wilt gaan spelen 50 watt in principe genoeg vermogen levert om toch er wel wat geluid uit te krijgen, maar door vorderingen in de kunsten van de drummer, en de aanschaf van zijn nieuwe hi-hatt kom ik toch net 10 watt tekort.

Voor op kamer niveau zou ik desondanks toch bij solid state blijven, want dat klinkt op lager volume toch nog wel.

JustRockin
10 maart 2003, 17:31
Klopt. Als je ergens voor gaat kijken, kom je meestal duurder uit dan je geraamd had, maar ik zie in de MG100DFX een versterker waar ik de komende 5 a 10 jaar wel mee vooruit kan. Dat is meer waar voor je geld dan zo'n 15 a 30 watt bakje waar je na een paar maanden (zoniet weken) al vanaf wil.
Zijn er nog mensen met ervaringen met de MG100DFX?