PDA

View Full Version : Nieuw Les Paul goed of niet ?



johnny61
16 augustus 2008, 18:07
Les Paul gitaar:

* Hals: Ahorn, mensuur 648 mm
* Vorm: Les Paul style
* Brug: Tune-O-Matic Style
* Verbinding hals/body verlijmd
* Mechanieken: gesloten
* Elementen: 2 Humbucker
* Regelaars: 1 x volume / 1 x toon
* PU-Schakelaar: 1 x 3 wegschakelaar
* zilverkleurige mechanieken
* Kleur: sunburst (hoogglans)

voor €80 kan ik het van iemand kopen maar ik weet het nog niet zeker en heb jullie advies nodig hij wou er 150 voor en 80 accepteert ie wel dus dat bracht me beetje in verwarring ben nog een beginner. Bedankt

pannekoek
16 augustus 2008, 18:11
t is maar 80 euro.... veel miskoop kan je niet doen.

zit er een strap/gigbag bij???

Mitch
16 augustus 2008, 18:12
Je kan voor erg weinig geld een gitaar kopen waarvan je het merk niet weet.
Die specs zeggen niets, dat hebben zo ongeveer alle goedkope LP knockoffs.

Hij vroeg 150 en accepteert 80E? Lijkt me duidelijk. Gun hem die paar centen, zou ik zeggen, heb jij voor weinig geld iets om op te leren spelen en is hij van zijn rotzooi af waar hij anders niet van afkomt.

johnny61
16 augustus 2008, 18:16
ja maar ik al een rotzooi ding gekocht waar geen goed geluid uit komt heb 'm late afstellen en alles maar niks en dat was een volcano rock a teer wil niet weer belazerd worden ...

MichaelSS
16 augustus 2008, 18:18
Voor 80 euro word je bijna altijd belazerd.

Doe wat meer research en leg 200/250 neer voor wat leuks.

Rormo
16 augustus 2008, 18:20
ja maar ik al een rotzooi ding gekocht waar geen goed geluid uit komt heb 'm late afstellen en alles maar niks en dat was een volcano rock a teer wil niet weer belazerd worden ...

Belazerd kun je het niet noemen voor 80 euro. Maar je moet voor 80 euro ook gewoon niets verwachten. Goede beginners gitaren beginnen bij 200-250 euro.

Bram+
16 augustus 2008, 18:21
Aan deze gegevens valt niet te zeggen of het een slechte gitaar is, maar het is wel een prijs waarbij je niet al te veel ervan mag verwachten, of andersom geredeneerd: voor dat geld kan het alleen maar meevallen.

Dat gezegd hebbende: wel een a-typische Les Paul met een ahorn (esdoorn/maple) hals. Ik ben benieuwd waar de body dan van gemaakt is...

johnny61
16 augustus 2008, 18:23
heb vergeten te zeggen dat het 2de hands is er staat dat het nieuw is, maar heb er niet zoveel vertrouwen meer in.

wat vinden jullie van een ibanez gio gsa 60 voor 100€ (2de hands)volgens mij is dat veel beter dan deze les paul

pannekoek
16 augustus 2008, 18:23
Aan deze gegevens valt niet te zeggen of het een slechte gitaar is, maar het is wel een prijs waarbij je niet al te veel ervan mag verwachten, of andersom geredeneerd: voor dat geld kan het alleen maar meevallen.

Dat gezegd hebbende: wel een a-typische Les Paul met een ahorn (esdoorn/maple) hals. Ik ben benieuwd waar de body dan van gemaakt is...


triplex? :hippie:

Mitch
16 augustus 2008, 18:24
wat vinden jullie van een ibanez gio gsa 60 voor 100€ (2de hands)volgens mij is dat veel beter dan deze les paul
Lijkt me veel beter.

Bram+
16 augustus 2008, 18:26
heb vergeten te zeggen dat het 2de hands is er staat dat het nieuw is, maar heb er niet zoveel vertrouwen meer in.

wat vinden jullie van een ibanez gio gsa 60 voor 100€ (2de hands)volgens mij is dat veel beter dan deze les paul
Prijs is redelijk voor een GSA60, zeker als het een compleet pakket is (met versterker). Ook dat is geen wondergitaar, maar wel een degelijke beginner.

Bram+
16 augustus 2008, 18:27
triplex? :hippie:
Ja, of inderdaad uitgehard pleepapier o.i.d. (of is dat hetzelfde?)

pannekoek
16 augustus 2008, 18:42
Ja, of inderdaad uitgehard pleepapier o.i.d. (of is dat hetzelfde?)


en dan om een vintage sunburst kleur te krijgen gebruiken ze uitgehard gebruikt pleepapier.... 3x raden wat de donkere rand veroorzaakt? :hippie:

MichaelSS
16 augustus 2008, 18:45
:???: Moet dit een grap zijn :???:

crapton
16 augustus 2008, 19:26
Je kan ook zo'n Dean kopen voor 99 € bij FB - is iets LP achtigs. Kan je je geen buil aan vallen volgens mij.

Voor 80 € een LP kopie??? Een echte Stagg misschien?

Nou ja in deze prijsklasse kan je niet veel verwachten...

LP_CL
16 augustus 2008, 21:12
Voor 80 euro word je bijna altijd belazerd.

Doe wat meer research en leg 200/250 neer voor wat leuks.
Niet mee eens. Voor 80€ doe je altijd een koopje. Leuke elementen erin en een afstelbeurt doen wonderen. Dan heb je nog altijd maar een 200€ uitgegeven, en heb je al een les paul met goede pickups.

robert-gitarist
16 augustus 2008, 21:18
Niet mee eens. Voor 80€ doe je altijd een koopje. Leuke elementen erin en een afstelbeurt doen wonderen. Dan heb je nog altijd maar een 200€ uitgegeven, en heb je al een les paul met goede pickups.

Niet mee eens.
Je kunt nog zulke goede elementen in een gitaar steken maar als de basis (houtsoort, elektronica etc) ruk zijn, schiet je geen bal op en geef je geld voor jan l*l uit ;) Ik koop echt geen Stagg voor 80 euro. Zelfs niet voor 25, dat spul laat ik zover mogelijk links liggen.

Kakihara
16 augustus 2008, 21:38
Les Paul gitaar:

* Hals: Ahorn, mensuur 648 mm
* Vorm: Les Paul style
* Brug: Tune-O-Matic Style
* Verbinding hals/body verlijmd
* Mechanieken: gesloten
* Elementen: 2 Humbucker
* Regelaars: 1 x volume / 1 x toon
* PU-Schakelaar: 1 x 3 wegschakelaar
* zilverkleurige mechanieken
* Kleur: sunburst (hoogglans)

voor €80 kan ik het van iemand kopen maar ik weet het nog niet zeker en heb jullie advies nodig hij wou er 150 voor en 80 accepteert ie wel dus dat bracht me beetje in verwarring ben nog een beginner. Bedankt

Klinkt als Keiper. Denk dat je beter voor die Ibanez kan gaan dan.

robert-gitarist
16 augustus 2008, 21:40
Het is sowieso al maf dat ie 150 vraagd maar 80 euro accepteerd. Nogal een forse prijszakking. Volgens mij moet hij er wel heel snel van af :D

Bram+
16 augustus 2008, 21:41
Niet mee eens. Voor 80€ doe je altijd een koopje. Leuke elementen erin en een afstelbeurt doen wonderen. Dan heb je nog altijd maar een 200€ uitgegeven, en heb je al een les paul met goede pickups.
Wonderen bij een gitaar waarvan we nu in ieder geval niet weten waar de body van gemaakt is?

Mitch
16 augustus 2008, 21:48
Jongens, hoe diep willen jullie dit gaan opvatten? Stuur 'm vσσr aankoop naar een forensisch lab om onderzoek te doen naar het hout, sjeez...

Ibanez666
16 augustus 2008, 22:59
80 euro voor een gitaar die niet speelt en klinkt is 80 euro teveel lijkt me...mocht dit het geval zijn dan he..

grayfink
17 augustus 2008, 07:14
80 euro voor een gitaar die niet speelt en klinkt is 80 euro teveel lijkt me...mocht dit het geval zijn dan he..
Als het niks is kun je het weer doorverkopen uiteraard.
Zo overtuig ik mijn vrouw tenminste altijd als ik een gitaar koop: "Nee schat, zo'n gitaar wordt alleen maar duurder, het is geen geld uitgeven, het is geld verplaatsen".

HertogJanNL
17 augustus 2008, 10:32
Als het niks is kun je het weer doorverkopen uiteraard.
Zo overtuig ik mijn vrouw tenminste altijd als ik een gitaar koop: "Nee schat, zo'n gitaar wordt alleen maar duurder, het is geen geld uitgeven, het is geld verplaatsen".

Ja als je een Gibson koopt :)

Rormo
17 augustus 2008, 10:56
Die Ibanez Gio lijkt me een betere aankoop. Als je die ooit doorverkoopt vang je er ook nog steeds 100 euro voor. Dus kun je geen verlies op leiden. En die gitaar weet je gewoon zeker van dat hij heel behoorlijk is. Het was ook mijn eerste gitaar en hij speelt echt niet verkeerd.