PDA

View Full Version : element gemaakt, maar feedback



Jorikjet
16 augustus 2008, 15:45
ik ben vandaag creatief bezig geweest en me eigen elementje gemaakt voor in me accoustische gitaar. heb er een stratocaster element voor gebruikt en het klinkt best geinig! moet het nog ff afwerken door kabeltje in de gitaar te leggen en gaatje voor de input te boren

http://www.swoos.nl/jorik/accoustisch-element.jpg

maar nu heb ik dus dat de gitaar best snel feedbackt (logisch ook). hoe kan ik dit het beste oplossen? de klankgat afplakken ofzo? ik wil de gitaar namelijk ook zonder de versterker gebruiken dus dan moet het niet heel anders gaan klinken ofzo.

'66 special
16 augustus 2008, 15:47
Element ontkoppelen? Als er geen mechanische koppeling is tussen bovenblad en element is er ook geen feedback.

bagheera
16 augustus 2008, 17:13
je kan zo een klankgat rubberen deksel gebruiken speel je electrische rubber erin speel je akoestisch rubber weg.
Gewoon even de doorsnede meten en dan naar de winkel
dat gaat al een deel van de feedback wegnemen hangt ervan af hoe groot die feedback is als het meevalt is de feedback misschien helemaal weg :cheerup:

greencharlie
16 augustus 2008, 21:24
Hoe kan je een feedbackbuster in je klankgat steken als er reeds een element is ingebouwd???

Daniël_san
16 augustus 2008, 21:49
nou, de feedbackbuster op de goede manier versnijden...

Eko
16 augustus 2008, 22:22
Verwacht van de feedbackbuster op deze manier geen wonderen. Het element van de strat zal zo`n beetje alles oppikken aan trillingen en dat blijven rondzingen. Het feit dat het element op een mechanische manier is bevestigd zal daar aan bijdragen. Een feedbackbuster is er eigenlijk alleen maar om omgeving geluiden van de kast weg te houden. Als je daar een opening in maakt gaat het nut verloren.
Gibson heeft vroeger wel elementen verwerkt in J45 types. John Lennon heeft er zo een gehad. Die zat echter vlak achter de hals in de body. En hij had een eigen regelaar.

zoon van Piet
17 augustus 2008, 12:31
ik loop al een tijdeje met de gedachte te spelen een stratelement in een western te zetten...
Ik maak me alleen zorgen over de B-snaar.. die bij zo'n combinatie (western & magnetische pickup) de neiging heeft om tien keer zo hard te gaan als de omwonden snaren. Hoe is dat bij jou?

bagheera
17 augustus 2008, 14:09
Hoe kan je een feedbackbuster in je klankgat steken als er reeds een element is ingebouwd???

hoe dom van mij :chicken:

Jorikjet
22 augustus 2008, 20:35
ik loop al een tijdeje met de gedachte te spelen een stratelement in een western te zetten...
Ik maak me alleen zorgen over de B-snaar.. die bij zo'n combinatie (western & magnetische pickup) de neiging heeft om tien keer zo hard te gaan als de omwonden snaren. Hoe is dat bij jou?
ow hm, ik leg gewoon de snaren van me electrische gitaar op me western! klinkt goed vind ik, veel meer hoog dan normaal. beetje als intro van queen, crazy little thing called love