PDA

View Full Version : Fender brug



eggen_h
16 augustus 2008, 14:52
Ik heb een Mexicaanse Fender 72' reissue stratocaster en mijn brug is aan het roesten en ik ben het zowiezo niet eens met de originele brug die er nu op zit. me gitaar klinkt wat snerpend en ik heb het idee dat dat komt doordat de brug/zadeltjes zijn versleten. Fender bruggen zijn zowiezo vrij klein en dun (het plaatje) en ik heb het idee dat ik niet genoeg sustain krijg daardoor. hij klinkt gewoon niet zo dik als ik zou willen.

weten jullie misschien nog goede bruggen (met tremolo) die ik op mijn fender zou kunnen zetten? met prijs als het kan?

dank!

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 14:56
6-punts-trem neem ik aan

Tgooh, alle bruggen van Fender zelf, die 6-puntsbevestiging hebben (vintage-modellen), wilkinson, diego,...

vraag eens aan Nielsje, die heeft er net eentje besteld, en is tevreden over z'n diego

Eko
16 augustus 2008, 22:12
Zal niet aan de brug/zadels liggen. Andere bruggen zijn bijna hetzelfde. De enige afwijkende bruggen zijn vintage types met zware blokken. Die zijn nog wel te koop het en der. Verwacht daar echter niet teveel van.
Een strat zal nooit echt veel body krijgen. Alles wat er in er uit halen kan door bv een versterker te gebruiken met veel meer bottom end. Ik gebruik daarvoor een amp met een 15 inch speaker. SRV deed hetzelfde.
Alternatief is een set elementen met een beter geluid.

Lexvandoef
16 augustus 2008, 22:33
Ik heb zelf net een Diego in mijn strat gezet, hij klinkt een stuk helderder en heeft meer sparkel dan de brug die er eerst in zat (zware messing ABM tremolo, klonk donker, maaar niet zwaarder dan de Diego).

eggen_h
21 augustus 2008, 01:53
potverdikke, als het daar niet aan ligt. hoe krijg ik dat ding dikker zonder nieuwe elementen? zou het kunnen komen door me kabinet? ik heb een rivera rake reverb buizentop, (niets mis mee dacht ik zo), alleen me kabinet eronder is valvestate 2x12 kabinet (marshall), dat ding ratelt zowiezo erg (ben aan het sparen voor een rivera kabinet, volgens mij brengt dat kabinet de sound van me rivera niet over), maar lijd de sound er zo hard onder? heb me gitaar ook al jaren niet laten afstellen (hoge actie, kut afgesteld nu). misschien dat het daar aan ligt.

heb de gitaar actief laten maken, nu klinkt al veel vetter, maar ik wil dat ding vetter hebben.

tips, tips!

dank!

G.G.
21 augustus 2008, 07:13
Een strat vet laten klinken doe je door hard te spelen met misschien wat dikkere snaren. Andere elementen kan echt een oplossing zijn. Waarom overweeg je dat niet?

eggen_h
21 augustus 2008, 18:05
nou, heb vandaag met een chaggerijnige kop en veel demotivatie de EQ van me amp (rivera) in zitten stellen en er een ander kabinet onder gegooid en het is al een hele verbetering. heb ook zitten kijken naar elementen, een winkeltje bij mij om de hoek (me vaste gitaarzaak) heeft seymour duncan single coils liggen, heeft iemand daar ervaring mee? wat ik merk is dat me elementen iets meer output nodig hebben om de distortion nog net iets vetter te maken (hoewel ik er nu tevreden mee ben, maar het kan nog beter, beetje op zoek naar lukather achtige sound, wat nu aardig gelukt is, maar gebruik het brug element van me gitaar daarvoor en die klinkt altijd beetje dun).


ben aan het sparen voor het rivera kabinet, lijkt me als die eronder zit dat het qua versterking niet beter kan wat betreft amp.

iemand nog ideeen voor betaalbare elementen die de strat clean in tact houden maar toch net dat beetje meer output geven?

wat ik het liefst zie is een veelzijdig geluid kunnen creeren, high gain als lukather en wat subtieler als john mayer..
ik heb me gitaar tijd geleden actief laten maken zodat ik, als ik met distortion aan, me volumeknop van me gitaar naar beneden draai ik minder gain krijg maar niet minder volume, maar ik merk dat ik als ik me gitaar in de high gain input van me amp gooi en de voorversterker in me gitaar uitzet hij veel beter klinkt als met de voorversterker aan. dus ik denk dat ik die voorversterker eruit ga halen. zijn er ook elementen waarbij je geen volumeverlies hebt als je je volume naar beneden draait met de distortion aan, ook al is de gitaar niet actief?
iemand ideeen?

dank!

G.G.
21 augustus 2008, 19:22
nou, heb vandaag met een chaggerijnige kop en veel demotivatie de EQ van me amp (rivera) in zitten stellen en er een ander kabinet onder gegooid en het is al een hele verbetering. heb ook zitten kijken naar elementen, een winkeltje bij mij om de hoek (me vaste gitaarzaak) heeft seymour duncan single coils liggen, heeft iemand daar ervaring mee? Welk type? Er zijn zo veel verschillende. wat ik merk is dat me elementen iets meer output nodig hebben om de distortion nog net iets vetter te maken Kan ook met een pedaaltje (hoewel ik er nu tevreden mee ben, maar het kan nog beter, beetje op zoek naar lukather achtige sound, wat nu aardig gelukt is, maar gebruik het brug element van me gitaar daarvoor en die klinkt altijd beetje dun). Dan moet je eigenlijk een humbucker hebben.


ben aan het sparen voor het rivera kabinet, lijkt me als die eronder zit dat het qua versterking niet beter kan wat betreft amp.

iemand nog ideeen voor betaalbare elementen die de strat clean in tact houden maar toch net dat beetje meer output geven? Hogere output en dan een treblebleedcap op de volumepot een optie misschien?

wat ik het liefst zie is een veelzijdig geluid kunnen creeren, high gain als lukather en wat subtieler als john mayer.. Twee verschillende gitaren dus, of humbuckers met coilsplit, maar dat blijft een compromis
ik heb me gitaar tijd geleden actief laten maken zodat ik, als ik met distortion aan, me volumeknop van me gitaar naar beneden draai ik minder gain krijg maar niet minder volume, maar ik merk dat ik als ik me gitaar in de high gain input van me amp gooi en de voorversterker in me gitaar uitzet hij veel beter klinkt als met de voorversterker aan. dus ik denk dat ik die voorversterker eruit ga halen. zijn er ook elementen waarbij je geen volumeverlies hebt als je je volume naar beneden draait met de distortion aan, ook al is de gitaar niet actief?
iemand ideeen?

dank!

Heb het idee dat je nogal wat verschillende dingen wilt.

eggen_h
21 augustus 2008, 20:48
nee, opzich ben ik niet op zoek naar veel verschillende dingen, heb het alleen beetje dom opgescreven :satisfie:

waar ik naar op zoek ben is een betaalbare single coil pick up die mijn output wat verhoogd zonder dat ik gebruik hoef te maken van de pre amp die in mijn gitaar is gebouwd (die ik overigens nu in een pedaaltje ga laten zetten voor dat beetje extra boost wanneer nodig). een pick up die geen last heeft van het euvel dat passieve fender pick ups wel hebben, namelijk dat als je de distortion aan zet en je verlaagd je volume op je gitaar om clean te krijgen, je volumeverlies krijgt, in plaats van gain verlies.

oftewel:ik zoek een pick up waarmee je met je volumeknop de intensiteit van je distortion kunt bepalen.

bij fender pick ups werkt het wel een beetje, maar heb eens op een musicman luke gespeeld en daar werkte dat echt heel veel fijner op (emg elementen dacht ik).


wat betreft het brug verhaal, ik ga binnekort een diego deluxe kopen, dus bedankt voor de hulp!