PDA

View Full Version : Graphtech zadeltjes



Willlem
16 augustus 2008, 14:46
ik heb dus graphtech zadeltjes gekocht, "string saver classics" vermeld het hoesje, met als technische specificaties:
PS-8400-00
SS Saddle Tune-o-matic ABR-1.

maar nu is het probleem dat de oorspronkelijke schroefjes die door de ouwe zadeltjes gingen, niet door de nieuwe zadeltjes LIJKEN te passen, ze lijken iets te dik. ik meen dat de graphtech zadeltjes voor een gibson ontworpen zijn? en ik speel op een custom gitaar van "S" (van samick).

ik weet niet of dat altijd heel stroef gaat of dat het makkelijk zou moeten gaan. maar ik check het liever eerst hier, voordat ik iets door duw wat niet door geduwd had moeten worden en ik er niet meer mee terug kan naar de winkel omdat ze uitgelubberd zijn ...

iemand raad?

Willlem
18 augustus 2008, 11:17
niemand nee? geen ervaring met graphtech of het vervangen van zadeltjes?

Mr.Fingers
18 augustus 2008, 11:21
die graphteczadeltjes zijn gemaakt voor gibson-TOM bruggen. Misschien heb jij een metrische draad op je TOM-schroefjes, terwijl gibson een engelse draad heeft (in inches), die verschillen altijd een minuscuul fractietje van elkaar.


Ben je zeker dat je de schroef er recht in draait?

yhcmarc
18 augustus 2008, 11:25
Willem, misschien kan je ff bij Matthias van Smash the statues langs gaan, ik weet dat hij ook veel met gitaren knutsels en restaureert enzo.

Willlem
18 augustus 2008, 11:45
@ mr fingers: ik probeer em er inderdaad recht in te draaien. maar dat verschil tussen metrisch en in inches was ik eigenlijk al een beetje bang voor. dan maar eens kijken of de schroefjes in de brug ook los te verkrijgen zijn. of wellicht een brug die niet voor gibson is bedoeld en wel met metrische schroeven werkt.

@ marc: laat die jongen nou net voor 10 dagen naar de studio zijn vertrokken. ik denk dat ik even bij patrick koopman om advies vraag.

FruscianteFan
18 augustus 2008, 12:02
Op mijn Epiphone was het ook wel zo dat de zadeltjes van graphtech iets strakker om de schroefjes zitten. Maar ik kon ze zonder problemen monteren.