PDA

View Full Version : Meest Ideale Element Gibson Les Paul custom



Murdock
16 augustus 2008, 11:07
Goeiendag,

zit er aan te denken om het hals/brug elementen te vervangen van mn
Les Paul Custom Hals element is orgineel brug is een seym duncan custom, maar
is niet echt byzonder
Wat is nou het het meest ideale element voor in een Gibson Les Paul Custom

groetn

Pepe
16 augustus 2008, 11:20
Misschien dat je een nuttig antwoord krijgt als je de vraag goed formuleert.
Je gaat nou de gebruikelijke EMG/Duncan/BN/Gibson/Di Marzio discussies krijgen.

grayfink
16 augustus 2008, 11:24
Goeiendag,

zit er aan te denken om het hals/brug elementen te vervangen van mn
Les Paul Custom Hals element is orgineel brug is een seym duncan custom, maar
is niet echt byzonder
Wat is nou het het meest ideale element voor in een Gibson Les Paul Custom

groetn
Het meest ideale element is het element dat het best aansluit bij jouw beleving van "sound".
"Het meest ideale element" an sich bestaat niet.
Wat heb je hier aan? Niets natuurlijk, maar ik wilde het even zeggen.

Orpheo
16 augustus 2008, 12:15
pff wat is je stijl, welke sound zoek je? ik kan wel een lijstje neerzetten van wat ik goed vind...

JB/jazz
air norton setje
superdistortion setje
miracle man setje
venom/warthog setje (swineshead)
xbucker-setje
rio grande bbq/tx setje
motherbucker setje
p90's
gewone pafjes
painkiller set
cold sweat set
tony iommi pickup-set
setje Mules
setje '57 classics

kies maar.

Paulio
16 augustus 2008, 12:17
Zelf heb ik laatst een JB/Jazz in mn lp standard gegooid, ben er erg tevreden over.

Maarja ligt eraan wat je zelf mooi vind natuurlijk.

taylor
16 augustus 2008, 12:26
dirty dogs pafs vind ik persoonlijk 1 van de betere is ook niet super duur zoals met andere custom sets, alleen zal wel niet makkelijk te verkrijgen zijn hier, je kunt(of kon) ze wel bestellen via de states..

Pepe
16 augustus 2008, 12:32
Het meest ideale element voor de LP custom is een Matsumoko Super Deluxe Speciaal.
Trust me on this one.

Toevallig heb ik er hier nog eentje liggen van een oud dametje, alleen maar boodschappen mee gedaan.

http://www.marge.com/journal/images/viezeman.jpg

Murdock
16 augustus 2008, 13:50
pff wat is je stijl, welke sound zoek je? ik kan wel een lijstje neerzetten van wat ik goed vind...

JB/jazz
air norton setje
superdistortion setje
miracle man setje
venom/warthog setje (swineshead)
xbucker-setje
rio grande bbq/tx setje
motherbucker setje
p90's
gewone pafjes
painkiller set
cold sweat set
tony iommi pickup-set
setje Mules
setje '57 classics

kies maar.
MIjn stijl is Classic rock, ik zoek dus geen humbuckers met een mega output

Jorikjet
16 augustus 2008, 13:55
Zelf heb ik laatst een JB/Jazz in mn lp standard gegooid, ben er erg tevreden over.

Maarja ligt eraan wat je zelf mooi vind natuurlijk.
hoe klinkt zoiets? ik heb nu de standaard pickups van gibson les paul standard (burstbucker 5 geloof ik), maar vind de brug pickup beetje rommelig worden bij distortion (a la foofighters) en niet alle hoge tonen komen goed door

Pepe
16 augustus 2008, 13:57
MIjn stijl is Classic rock, ik zoek dus geen humbuckers met een mega output


Alsof u voor de toonbank staat...
Vooruit, Black Sabbath? De Tony Iommi's dan maar?
Of Cream? Mules?

Pepe
16 augustus 2008, 14:03
hoe klinkt zoiets? ik heb nu de standaard pickups van gibson les paul standard (burstbucker 5 geloof ik), maar vind de brug pickup beetje rommelig worden bij distortion (a la foofighters) en niet alle hoge tonen komen goed door

Dat blijft voor mij een raadsel. Een Gibson LP kopen en verder niks weten over je gitaar. Burstbuckers 5?
Ik haak hier af.

Orpheo
16 augustus 2008, 15:15
MIjn stijl is Classic rock, ik zoek dus geen humbuckers met een mega output

air norton setje
JB/jazz setje
rio grande tx/bbq setje
mule set
Black Dog set
Warthog setje
Bluesbucker setje

man man man, enorm veel keuze. wat voor sounds zoek je? veel mid, veel hoog, veel laag? geef een paar bands waar we wat mee kunnen.

Murdock
16 augustus 2008, 15:24
air norton setje
JB/jazz setje
rio grande tx/bbq setje
mule set
Black Dog set
Warthog setje
Bluesbucker setje

man man man, enorm veel keuze. wat voor sounds zoek je? veel mid, veel hoog, veel laag? geef een paar bands waar we wat mee kunnen.

We spelen nrs van bands zoals Black Sabbath, AC/DC, DeepPurple, TedNugent

eazy G
16 augustus 2008, 16:09
Seymour duncan pearly gates, zullen er goed in passen!

"Warm, slightly-hotter-than-vintage humbucker. Great for blues, classic rock, southern rock, jam, and hard rock.
Originally designed as a recreation of the pickups in the '59 Les Paul® Standard that defined the raw, rebellious sound of Texas blues-rock. The Pearly Gates is sweet, but slightly rude, with great sustain and a bright top end that make harmonics jump out of the guitar.
The 'Pearly Gates' referred to is the legendary Les Paul belonging to Billy F. Gibbons, he of ZZ Top fame."

als dat geen goeie classic rock pu voor een lp is...

Orpheo
16 augustus 2008, 17:24
We spelen nrs van bands zoals Black Sabbath, AC/DC, DeepPurple, TedNugent

pff. lastig. sabbath is warm, dik, strak, fuzzy. acdc is strak en fel, nugent idem, deep purple is wat tussenin. Mijn gok: Swineshead Venom in de brug (strak genoeg voor black sabbath, deep purple en Nugent) met een warthog in de hals voor warme, strakke solo's (en warm genoeg als combi met de brug voor sabbath-achtige dingen, als t strak en warm moet zijn).

de air norton set kan, maar kan behoorlijk fel uit de hoek komen.

de BBQ/tx set vind ik ook te gek voor in een LP custom, hoewel ik een wenge hals heb. met een mahonie hals is ie denk ik iets te warm en fuzzy.

De Mule is in een custom ook echt waaaanzinnig gaaf. ik denk dat die 't best is voor wat jij zoekt.

Ik vind zelf seymour duncan niet echt superfijn. Is gewoon het karakter van dit merk. de JB/Jazz is ook lekker, maar ik denk ook te fel en te modern gevoiced.

samengevat:

1: Mule
2: venom/warthog
3: BBQ/Tx setje (rio grande)
4: air norton setje
5: bluesbucker (raar maar waar, maar is wel lekker!)
6: dimarzio Breed
7: seymour duncan Custom Custom+jazz
8: Bareknuckle Black Dog

dit is wat ik zou doen. de venom/warthog set is spotgoedkoop (190 euro ongeveer), terwijl de Mule weer 300E is, als setje. Een set BBQ/Tx is ongeveer 200E.


@eazy G: die vind ik juist verschrikkelijk. schelle pokke pup. laat maar hangen.

Ibanez666
16 augustus 2008, 18:11
Ibanez super 70ies elementen, misschien wel even waxpotten

rjong999
16 augustus 2008, 18:39
Gibson 490's, iets anders is niet nodig.

Orpheo
16 augustus 2008, 18:56
Gibson 490's, iets anders is niet nodig.

vind ik kale, saaie pickups vergeleken bij 't lijstje dat ik noemde (en ja, die heb ik óf gehad, of nog steeds in een LP custom).

crapton
16 augustus 2008, 19:08
Na al deze goedbedoelde maar verwarrende adviezen zal ik nu de enige juiste keuze bekend maken:

DiMarzio Virtual PAF Neck (DP 196)

Als je die niet meer kan vinden de PAF Classic Neck of de Air Classic Neck.

Waarom: toon blijft mooi helder en toch warm in nek positie, goede definitie, vintage tone uitstekend voor classic rock. Niet zo steriel als een Jazz. Veel HB's (ook Air Norton) worden snel muddy in nek positie. OK??

eazy G
16 augustus 2008, 19:08
@eazy G: die vind ik juist verschrikkelijk. schelle pokke pup. laat maar hangen.

Vind je dat echt een "pokkepup" ja??
Tsja smaken kunnen verschillen, ik heb echt hele goede ervaringen met deze pickups, maar ja ik heb ze in mn Gibson es 335 zitten dat scheelt dan misschien. Klinkt echt fantastisch en zeer uitgebalanceerd, veel beter dan elke andere humbuckers die ik in mn es 335's heb gehad.

rjong999
16 augustus 2008, 19:13
vind ik kale, saaie pickups vergeleken bij 't lijstje dat ik noemde (en ja, die heb ik óf gehad, of nog steeds in een LP custom).
ik ben een kale, saaie man.

Het ligt héél erg aan de plank. Ik heb ze in mijn studio gehad, klonken voor geen meter. En ik vind ze in mijn SG Custom ook niet geweldig. Maar in mijn pancake...jummie

Orpheo
16 augustus 2008, 19:18
Na al deze goedbedoelde maar verwarrende adviezen zal ik nu de enige juiste keuze bekend maken:

DiMarzio Virtual PAF Neck (DP 196)

Als je die niet meer kan vinden de PAF Classic Neck of de Air Classic Neck.

Waarom: toon blijft mooi helder en toch warm in nek positie, goede definitie, vintage tone uitstekend voor classic rock. Niet zo steriel als een Jazz. Veel HB's (ook Air Norton) worden snel muddy in nek positie. OK??


de air norton in de nek snel muddy? imho totaal niet. het blijft juist lekker open en strak klinken.

de 490 vind ik saai en kaal. in een pancake LP kan ie heel goed klinken, maar das denk ik vooral gewoon omdat die gitaar beter is. probeer voor de gein eens de bareknuckle Riff Raff. dat brult, knalt en scheurt de pan uit.

De pearly gates in een LP word veel te schel. een es335 heeft van zichzelf al veel meer mid en warmte, en de pearly gates haalt dat een beetje weg. in een LP word het heel snel krasserig. zeker niet geschikt voor classic rock.


de virtual paf is lekker, heel vintage style, maar imho te weinig punch en druk voor dingen als black sabbath. dan wil je veel meer punch en druk hebben dan wat de virtual paf kan leveren.

voordeel van de pups die ik noemde; in een LP klinken ze gesplit verdomd lekker, als je in een deep purple mood zit, en je wilt een 'warme vette' strat sound hebben, ala blackmore (voor zover dat natuurlijk gaat in een LP custom).

Stratman70
17 augustus 2008, 00:40
Maar uiteindelijk kom je voor een Gibbie custom altijd weer terecht bij een Seymour Duncan Custom Custom.

DUS!