PDA

View Full Version : Dean Exotica Koa - kent iemand 'm?



Blend
15 augustus 2008, 22:17
Wie heeft er ervaringen mee? Die gitaar ziet er wel stoer uit! Een gitaar uit 'n beetje lagere klasse, maar Dean staat over het algemeen goed bekend. Heb er nog geen voorbij zien komen op dit forum. Jammer van de headstock, maar verder ben ik helemaal verliefd op d'r!

linkje: http://www.feedback.nl/?b=EKOA&a=

Ik weet niet wat voor pick up systeem erin zit, er staat piezo, maar goed, ik kan altijd nog een Fishman inbouwen als de piezo me niet bevalt :)

stemknopdictator
15 augustus 2008, 23:47
Meer laminaat dan op een meubelboulevard...
Ziet er mooi uit, maar dean is, tsja, toch een beetje mindere kwaliteit.

Blend
16 augustus 2008, 10:05
Laminaat? Niet eens massief voor die prijs??

Janne
16 augustus 2008, 11:11
Koa is duur hout, de gitaar is ook elektrisch-akoestisch en dat kost ook wat extra (ongeacht de kwaliteit). Ik zou 350 euro heel weinig vinden voor een gitaar van massief koa. Bij die advertenties kan je er bijna vanuit gaan dat ze niet massief zijn als het er niet bij staat, het woordje "massief" voegt al extra waarde toe voordat er verder naar de kwaliteit gekeken wordt, dus dat zullen ze echt wel vermelden.

Verder standaard reactie: Ga eens bij een feedback langs, en probeer de gitaar uit, het zou natuurlijk best een goeie gitaar kunnen zijn.

Zjef
16 augustus 2008, 11:20
Ik heb hem onlangs eens getest en het is zeker geen gitaar voor mij... Hij ziet er goed uit op het eerste gezicht, maar de afwerking was behoorlijk 'crappy' om maar over de klank te zwijgen.

bleep
22 augustus 2008, 07:46
Blend

Hoe kom je erbij dat Dean als gitaar goed bekend staat. Wie heeft die aanname mogen voeden?

Die death-metal gothic exemplaren beantwoorden aan hun doelgroep de accentuering van het doodse. Deze gitaar is daar natuurlijk ook erg goed in.

Maar leven heb ik nog nooit in een akoestische Dean kunnen bespeuren.

Yanniick
22 augustus 2008, 17:24
Blend

Hoe kom je erbij dat Dean als gitaar goed bekend staat. Wie heeft die aanname mogen voeden?

Die death-metal gothic exemplaren beantwoorden aan hun doelgroep de accentuering van het doodse. Deze gitaar is daar natuurlijk ook erg goed in.

Maar leven heb ik nog nooit in een akoestische Dean kunnen bespeuren.


De Dean akoestische gitaren staan bekend als "Veel Bang voor de Buck". Je leest dat in bijna elke review van dean akoestische gitaren.

Hier wel een goeie review van de Dean exotica KOA http://www.youtube.com/watch?v=nau2-J16oqo

Heb zelf een Performer E.. Ben er erg tevreden mee, het geluid is alleen erg Treblish, waar ik niet van houd, maar hij speelt ontzettend lekker en ziet er ook heel gaaf uit!

bleep
25 augustus 2008, 15:59
Dank voor het clipje.


Het is een gelamineerde bak met een flinterdun behangetje van koa. Dit heeft dus geen feitelijk effect op klank alleen de 'looks'. En hij klinkt versterkt ook heel 'apart'.

Als je nou enigzins iets leuks wil voor weinig probeer dan de trinity college vanaf 480,- euro. Niet compleet massief 'but you've could have fould me'.

Blend
25 augustus 2008, 22:02
als ik het dus goed begrijp betaal je voor een echte KOA gitaar 2 keer zoveel ofzo? geld doet er in zekere zin niet toe, tot op zekere hoogte natuurlijk, want ik zoek gewoon een goede gitaar..

En Dean staat toch niet zo heel slecht bekend? behalve dan die foeilelijke spullen die ze verkopen..

Yanniick
26 augustus 2008, 00:46
als ik het dus goed begrijp betaal je voor een echte KOA gitaar 2 keer zoveel ofzo? geld doet er in zekere zin niet toe, tot op zekere hoogte natuurlijk, want ik zoek gewoon een goede gitaar..

En Dean staat toch niet zo heel slecht bekend? behalve dan die foeilelijke spullen die ze verkopen..

Dean is sowieso nog niet zo heel erg bekend hier in Nederland, helemaal de akoestische gitaren. Maar het staat niet echt slecht bekend. Maar je zou ook eens moeten kijken naar andere merken, ik weet niet wat je budget precies is, en waar je precies naar op zoek bent..?

zeppo
26 augustus 2008, 09:58
Echt KOA is zo goed als onbetaalbaar. Groeit alleen op Hawaii, boven een bepaalde hoogte, en er zijn maar erg weinig bomen beschikbaar voor instrumenten. Las laatst een stukje in de Gitarist (geloof ik) over een grote fabrikant, die voor 1 stukje goed KOA speciaal voor inspectie op en neer vliegt naar Hawaii.

3ss
26 augustus 2008, 13:06
En die Fender KOA dan? Ook fineer?

Blend
26 augustus 2008, 17:34
@3ss, dat vroeg ik me dus ook af! Van een gitaar van 650 euro mag je toch wel 'n massieve body verwachten, hoewel de prijs voor die Fender ook relatief laag is...

@Yanniick: budget maakte niet heel echt uit, maar ik zoek het toch voornamelijk in de lagere / middenklasse (dus tot de 500 à 600 euro), en het duurt nog wel 'n paar maandjes waarschijnlijk.

dadgad
26 augustus 2008, 23:34
Hallo Blend,

Koa mag alleen koa heten als het van Hawaii komt - en
daar komt erg weinig vandaan. Maar de zelfde houtsoort
(in feite is het acacia hout) komt ook op andere plaatsen
voor, zoals Nieuw Zeeland en Australie. Dan heet het alleen
geen koa, maar Tasmanian Blackwood.
Je ziet geen verschil, je hoort geen verschil - maar het is
GEEN koa, en dat merk je in de prijs.

Ik heb zelf een cittern (cister) van Tasmanian Blackwood,
een paar jaar terug gekocht van een Australische bouwer,
Dan Dubovski. Zulk mooi hout moet je zoeken ! Maar het is
dus GEEN koa.

Ik vermoed dus dat veel "budget" koa gitaren in feite
Tasmanian Blackwood zijn - echt koa is zelfs voor laminaat
eigenlijk te duur.

Greetz,

Han.