PDA

View Full Version : Hulp van onze telecaster goeroes gevraagd



pol2711
15 augustus 2008, 22:15
Heren,

Ik krijg een ruilvoorstel binnen. Ik heb te koop een Ibanax (omgebouwde Ibanez met Variax electronica) én een POD X3 Live voor 1100 euro (geen discussie daarover, is dat zeker waard)

Ik kan deze set ruilen tegen een telecaster:
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/PICT0001.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/PICT0017.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/PICT0018.jpg

Is deze tele 1100 euro waard?
Ik wil deze persoon best helpen als ik maar die tele voor hetzelfde bedrag minimaal weer door kan verkopen. Ik ga 'm zelf niet gebruiken

Dank voor een evt antwoord

Hendriks
15 augustus 2008, 22:37
Ik weet het niet ,een tele met een humbucker , deze lijken mij niet echt populair ,lijkt mij niet eenvoudig te verkopen . volgens mij staat hij ook al een tijdje op MO (weet niet zeker of het deze is).

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 22:41
Fender Telecaster Plus (met Lace-Sensoren) (blauw in de neck, dubbelrood in de brug), splitbaar met het toggle-switchje op de jackplate. Klinkt niet echt zoals je van een telecaster zou verwachten, maar het zijn ENORM veelzijdige beestjes. 1100€ is een mooie prijs voor zulke dingen. Ze verkopen niet echt zo vlot als een gewone telecaster, maar er zijn zeker liefhebbers voor!


Beroemdste gebruiker van een TelePlus is Jonny Greenwood van Radiohead.

EDIT: andere gebruiker is Tom Van Laere (Admiral Freebee)

Gitaar4LifeDude
15 augustus 2008, 22:56
ik zou zeker liever zo'n tele hebben dan een gewone maar dat is persoonlijke voorkeur. Op marktplaats zal je eerder mensen vinden die een gewone tele willen kopen denk ik.

Misery Signals
15 augustus 2008, 23:00
Sorry als ik toch zeg wat je niet wilt...

Maar ik denk dat je gemakkelijker die Fender gaat kunnen verkopen voor 1100 als wat jij verkoopt voor 1100.
Heb net gezien dat je een X3 en Variax300 nieuw koopt in UK en na opzoeking als je betaalt wat die Ibanez RX de ombouwer kostte, je samen op minder dan 1000 Euro uitkomt, en heb je nog Ibanez elektronica en een Line6 body over, waarmee je net zo kan gaan knutselen als de Ibbie.
Niet tegenstaande ik die "Ibanax" geslaagd vind, dat moet wel gezegd.

Ik zou ruilen dus, en die tele vind ik erg mooi.

MS

Grooveyard21
15 augustus 2008, 23:08
tja, tis geen "echte" telecaster, ik zou m niet willen hebben.

Deze uitvoering lace sensors staan ook niet te boek als de besten.

ik zou zeggen die tele brengt niet meer op dan 800 euro.

Blend
15 augustus 2008, 23:21
Voor doorverkopen? Als je er toch niet op gaat spelen, ruil 'm dan voor 'n gitaar waar je wél mee wat gaat doen. Ik vind die Tele er zeker wel geil uitzien. En Tele's met een humbuck zijn lekker veelzijdig, en klinken gaaf! :cooler:

Misery Signals
15 augustus 2008, 23:22
Dat is mss wel waar, daarvoor ken ik prijzen/populariteit van speciale Fendermodellen niet goed genoeg.

Dan zou ik zeggen dat ze elkaar van prijs wel waard zijn...

MS

pol2711
16 augustus 2008, 00:11
Heren,

Dank allemaal, especially Mr. Fingers die weergeeft wat voor ding het nu precies is :cool: .
Ik denk dat ik er 800 euro voor zal krijgen zo te lezende. Maw de 'klant' zal 300 bij moeten betalen.
Ben zelf sinds kort eindelijk de trotse bezitter van een GLP Cherry Burst. Wil abs. niets anders meer. Hou 'm daarom dan ook niet zelf, puur doorverkoop.
En die Ibanax is zeker 700 waard. Basis is een RX-650 (niet de waaibomenhouten 450) en een Variax 300. Daarnaast zijn de kosten van en transplant gewoon hoog. Tis veel werk plus speciale slagplaat. Die Variaxen zien er niet uit, met deze kun je op het podium verschijnen.
En de X3 Live die nu in de winkel ligt voor 499 voor 400 doorverkopen die pas een maand oud is...neuh..dat vind ik nou niet echt iemand een poot uitdraaien (o;
Tsi gewoon een hele mooie set met weergaloze mogelijkheden met extra VDI bekabeling voor thuis en op podium. Maar ja, ik gebruikte sinds een jaar alleen nog maar de gibson setting van die Ibanax plus mijn droomgitaar kwam binnen (financieel) bereik...nu set te koop.
Ruilen is OK als ik er twee kanten blij mee kan maken. Als ik dan ook nog die derde kant (ik dus) rijker mee kan maken dan is dat helemala meegnomen

Misery Signals
16 augustus 2008, 01:01
Werkuren betaal ik tweedehands niet hoor :)

Ik ben benieuwd hoe het loopt.

MS

Hendriks
16 augustus 2008, 10:46
Heren,

Dank allemaal, especially Mr. Fingers die weergeeft wat voor ding het nu precies is :cool: .
Ik denk dat ik er 800 euro voor zal krijgen zo te lezende. Maw de 'klant' zal 300 bij moeten betalen.
Ben zelf sinds kort eindelijk de trotse bezitter van een GLP Cherry Burst. Wil abs. niets anders meer. Hou 'm daarom dan ook niet zelf, puur doorverkoop.
En die Ibanax is zeker 700 waard. Basis is een RX-650 (niet de waaibomenhouten 450) en een Variax 300. Daarnaast zijn de kosten van en transplant gewoon hoog. Tis veel werk plus speciale slagplaat. Die Variaxen zien er niet uit, met deze kun je op het podium verschijnen.
En de X3 Live die nu in de winkel ligt voor 499 voor 400 doorverkopen die pas een maand oud is...neuh..dat vind ik nou niet echt iemand een poot uitdraaien (o;
Tsi gewoon een hele mooie set met weergaloze mogelijkheden met extra VDI bekabeling voor thuis en op podium. Maar ja, ik gebruikte sinds een jaar alleen nog maar de gibson setting van die Ibanax plus mijn droomgitaar kwam binnen (financieel) bereik...nu set te koop.
Ruilen is OK als ik er twee kanten blij mee kan maken. Als ik dan ook nog die derde kant (ik dus) rijker mee kan maken dan is dat helemala meegnomen

Tja. je kunt zelf bedenken wat het waard is ,maar dat valt in de praktijk vaak toch behoorlijk tegen.
Die Ibanez blijft een knutsel project ,hoe prof. dat ook gebeurd is , het is niet orrigineel en daar zal de 2dehands waarde ook na zijn ,maar soms heb je geluk en kom je iemand tegen die zo iets nou net zoekt.

Grooveyard21
16 augustus 2008, 10:57
Tja. je kunt zelf bedenken wat het waard is ,maar dat valt in de praktijk vaak toch behoorlijk tegen.
Die Ibanez blijft een knutsel project ,hoe prof. dat ook gebeurd is , het is niet orrigineel en daar zal de 2dehands waarde ook na zijn ,maar soms heb je geluk en kom je iemand tegen die zo iets nou net zoekt.

precies, ik denk niet dat die ibanez daar echt veel meer waard van wordt. De markt die dat wil hebben zal kleiner zijn, maar ach als je iemand vind dan heb je geluk.

Ik denk dat de tele makkelijker te verkopen is dan de ibanax, maar de tele is geen 1100 waard. Een deluxe is normaal gesproken iets duurder dan een gewone tele, maar zoals ik al eerder zij zijn het niet de meest populaire elementen.

Hendriks
16 augustus 2008, 11:15
Afwijkende modellen zijn altijd wat moeilijker te verkopen.

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 12:36
Inderdaad, ik heb zelf ONTZETTENDE moeite gehad om m'n Fender Telecaster met Bigsby te verkopen. Zo'n Tele-Plus wordt echter niet meer gemaakt, heeft een kortere hals (gibson 24.75" mensuur, ipv de 25.5" van Fender), die Lace-sensoren,... Er zijn zeker liefhebbers ervoor, want de tele-plus'en die ik op MP heb zien staan, stonden er nooit niet te lang op.

FruscianteFan
16 augustus 2008, 13:15
Je hoeft maar een Radiohead fan met teveel geld tegen het lijf te lopen. Geen idee of dat er veel zijn...

pol2711
16 augustus 2008, 17:48
Nou de deal is gemaakt. Heb wat ingeleverd en de persoon is er héél gelukkig mee. Was een gehandicapte gitarist en treedt op in zijn rolstoel op podium. Ipv dat hij hier de spullen is komen bekijken enzo heb ik alles maar 100 km verderop gebracht. Zo ben ik (:
Nu mij zelvus nog gelukkig maken. Tis een Telecaster DeLuxe Plus. Speelt moet ik eerlijk zeggen verdomd lekker én heeft vele mogelijkheden (split humbucker et cetera).
Maar ja, ben geen telecaster man maar ga 'm vant weekend toch goed aan de tand voelen.
Wat daar van komt zal zsm volgen alsmede nog wat extra fotootjes.
Maar ik blijf er bij (met alle respect overigens): ik vind die vorm van die Telecasters er gewoon niet uit zien. Geef mij maar de LP en daarachter de Strat.

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 17:50
Geweldig! Ik vind het geweldige instrumenten (deze heeft wel een iets mindere kleur, maar das persoonlijk). test ze maar eens goed uit, misschien ligt hij je sound-wise wel. en dan treed je maar op met een dikke zonnebril, dat je de gitaar niet ziet :D

EDIT: het is géén deluxe plus hoor. Een deluxe heeft een strat-tremolo, locking tuners en een roller-topkam.


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/94/Teleplusdeluxe.jpg

pol2711
16 augustus 2008, 19:07
Dank Mr Fingers! De verkoper zei wél dat het een Tele Plus de Luxe was. Dus ik heb nu een Tele Plus of een Tele de Luxe?

Ik ben er net even mee aant pielen geweest maar ik heb mijn onderkaak net van de grond weer teruggekregen...jeetje...dit is kwaliteit. Speelt heel erg lekker en licht. Die output van die humbucker...wow. Dat had ik nou niet gedacht. Nog ff en ik houd 'm zelf als reserve en gaat die andere Fender MP/GM op :p

Maar aangezien ik toch meer de Gibson rocker ben zal dat wrs wel niet gebeuren.
Wordt vervolgd! Ik ga nu ff verder met mijn verbazing.
(echt niet gedacht van een tele) :confused:

pol2711
16 augustus 2008, 19:07
Sorry lees niet goed, ik heb dus een Tele Plus en geen de Luxe

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 19:50
Mag ook wel hé. Die Lace-sensors zijn verdomd leuke dingen. Die blauwe benaderd de sound van een Gibson PAF uit de jaren '50, terwijl die roden een superhete, overwonden humbucker (15.2kOhm per element impedantie) simuleren. Het 3-way switchje is voor de humbucker te splitten (voorste spoel, beide spoelen, achterste spoel). Zet die andere maar op het internet, en hou deze, je gaat er zeker geen spijt van hebben ;)


Je hebt een Telecaster Plus hoor (erg verwarrend, want je hebt de tele plus (die van jouw), de telecaster deluxe ('72 model met stratneck & 2 humbuckers & LP-bedrading), en de telecaster plus deluxe (zelfde als de jouwe, maar dan met trem & locking tuners)).

EDIT: m'n zegt wel eens van zo'n Tele Plus dat het een strat, tele, en LP in 1 gitaar is.

pol2711
16 augustus 2008, 19:50
en dan nu fotoos :cheerup:

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/telecaster001.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/telecaster002.jpg

pol2711
16 augustus 2008, 19:52
http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/telecaster003.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/telecaster004.jpg

http://i135.photobucket.com/albums/q154/pol2711/telecaster005.jpg

wel niet zo mooi met flits maar het moet maar ff.

heb besloten wel 'm van de hand te doen. Hij gaat dus GM/MP op. Ik ben toch een Gibson mannetje :lp:

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 19:54
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!

Geef 'm toch nog eventjes! :(


(wel een mooie gitaar, in zeer goede staat precies)

pol2711
16 augustus 2008, 19:56
:p :p OK, nog een zondagje dan....

Hendriks
16 augustus 2008, 20:27
:p :p OK, nog een zondagje dan....

Voor €700 kom ik hem halen.

Mitch
16 augustus 2008, 20:57
Groot gelijk, verkopen die handel. Veelzijdig, bruikbaar maar totaal karakterloos. Er zullen vast Top40-gitaristen zijn die dat fijn vinden om te bespelen, vind je vast wel een koper voor.

FruscianteFan
16 augustus 2008, 21:13
Groot gelijk, verkopen die handel. Veelzijdig, bruikbaar maar totaal karakterloos. Er zullen vast Top40-gitaristen zijn die dat fijn vinden om te bespelen, vind je vast wel een koper voor.Of je bent gewoon zo goed dat je geen karaktervolle gitaar nodig hebt ;)

pol2711
16 augustus 2008, 23:49
enig speurwerk over een Tele+ uit de vorige jaren 90 leert oa een prijs van 1400 op MP (die is dan wel int blauw en uit Drenthe maar verder krek dezelfde)

Zij die dingen zó veel waard? Tja, tis wat de gek er voor geeft natuurlijk maar ik dacht zelf te beginnen met 900 maar twijfel daar nu natuurlijk wel aan as you surely can imagine

Mr.Fingers
17 augustus 2008, 00:00
Ja, ze worden niet meer gemaakt, en het zijn echt speciale instrumenten, die vrij gewild zijn.

Mitch
17 augustus 2008, 11:55
Toen de vorige eigenaar van mijn huidige Tele zo vriendelijk was om 'm een jaar of twee terug in te ruilen tegen de Tele Plus die destijds bij de winkel stond vroegen ze in de winkel ca. 1100E voor die plus.

pol2711
17 augustus 2008, 13:37
Nou hij staat op MP. Door de aanschaf van mijn Gibson twee weken geleden sta ik behoorlijk rood. Wil weer int blauw staan vandaar dat ie er vandaag al op is gegaan.
Maar alle veel dank voor de info, ben weer een stuk wijzer geworden. Daarnaast wil ik hier ook geen SPAMdraadje van maken, daar is de adv.markt voor.

Maaruh...het is een bijzonder veelzijdig instrumentje, verbazendwekkende output en speelt heel erg licht en makkelijk. Nooit gedacht van een Telecaster. Dacht komt maar één geluid uit, die van een Telecaster :)
Tis dat ik 'm zó ontzettend lelijk vind.
Ik heb in een ander draadje foto's gepost van mijn huidge GLP. Tja, vind dat geen vergelijk maar gelukkig verschillen smaken.