PDA

View Full Version : even voorstellen



jans van der meiden
15 augustus 2008, 16:58
hai ik ben jans 49 jaar en speel al bijna 20 jaar op een 12 snarige gitaar heb nu een redburst mandolin gekocht die word morgen bezorgd maar het boek wat er bij zit komt later nu weet ik wel dat de snaren g d a e zijn maar stem ik die met het stem apparaat het zelfde als de gitaar ! en heefd iemand voor mij de grepen of weet een site waar ze opstaan ik zou daar voorlopig erg mee geholpen zijn bedankt alvast grt jans

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 17:03
hiervoor moet je bij onze mando-held hendrix2 zijn ;)


Welkom!

(en 12-string gitaren rulen :D)

bagheera
15 augustus 2008, 17:03
ik kan je niet helpen maar welkom op het forum ben je ook van plan om een actief lid te worden hier altijd welkom hoor

jans van der meiden
15 augustus 2008, 17:44
nee mijn 12 snarige gitaar doe ik niet weg speel er bijna dagelijks op
zit op een koor en speel daar als begleiding en de tweede vraag of ik op het forum blijf weet ik niet zit niet veel achter de pc.ik zit in een rolstoel en kan niet lang achter elkaar in de zelfde houding zitten kan maar kleine stukjes lopen moet dus alles afwisselen vandaar dat ik een mandolien heb gekocht die is makkelijker meenemen dan een 12 snarige grafter gitaar en dan nog de standaard voor de gitaar de muziek standaart en de boeken niet te vergeten heb bijna een anhanger achter mijn rolstoel nodig grt jans

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 18:13
nee, niet ruilen, rulen (als in... "vet, meesterlijk, te gek,...". Ik heb er zelf al 2 (rick 360 en een akoestische) ;)

Een mandoline staat in een vioolstemming, nl G D A E (van dik naar dun), grepen zijn geheel anders, omdat de intervallen tussen de snaren hier 7 halve tonen, en bij een gitaar slechts 5 (tussen G & B zijn het er 4)

jans van der meiden
15 augustus 2008, 18:44
de snaar zetting wis ik en dat de grepen anders waren ook en dat is het probleem die he ik niet het boek moest appart besteld worden en dat word nagezonden dus ben ik op zoek naar de grepen grt jans

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 18:56
http://www.mandolincafe.com/cgi-bin/chords/ch.pl

http://home.inreach.com/jsherida/katie/mandolin.html

hier heb je misschien wat aan.

jans van der meiden
15 augustus 2008, 19:27
bedankt hier kan ik in iedergeval mee aan de slag bedankt :noob:
grt jans

hendrix2
15 augustus 2008, 20:41
Hey, jans, welkom hier.

Ik heb je pmtje beantwoord. Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze gerust.

Voor pm te lezen kan je bovaan op 'directe links' klikken en daar dan naar privé-berichten gaan. (want ik zie dat je pm notificatie afstaat).

@Mr.Fingers: straks ga ik nog zweven ;)

robert-gitarist
15 augustus 2008, 22:53
Een echte hetero naam, van der Meiden :D ;)

Welkom hier op het forum! Wat voor een 12 snarige plank heb je eigelijk?

jans van der meiden
16 augustus 2008, 10:54
ik heb een graffter en wil nu mandolien gaan spelen

wietse
16 augustus 2008, 11:24
welkom, maar bedoel je niet Crafter?

jans van der meiden
16 augustus 2008, 12:38
sorry typ foutje je heb gelijk heb mijn mandolien binnen het is een dimavery
stemmem is niet een voudig hij blijft verlopen had dat niet verwacht toen ik mijn gitaar pas had en nu nog trouwens als hij gestemd is blijft hij gewoon goed. verlopen doet hij haast niet. allen begint de hals net onder de kop te scheuren toen hij een half jaar oud was hebben ze de hals gesteld met de snaren er op dat lukte niet en ze hebben hem toen gehouden ik moest 2 dagen er na terug komen dan was het klaar. kreeg de andere dag een telefoontje dat de kop waar de stemknoppen zitten er naast lag en dat ik hem zo in de hoes afgeleverd had daar is toen heel wat aan vooraf gegaan door mijn man en zoon maar ze hebben hem toen gelijmd maar hij begint nu te werken ben er vorige week weer me terug geweest maar volgens populiers in culemborg waar hij ook vandaan komt houdt hij het wel maar ik heb er geen vertrouwen meer in van daar dat ik nu via internet bij main music deze heb gekocht voor de garftier had ik een goya ook 12 snarig ik heb ook nog 2 6 snarige gitaren een ibanez en de andere weet ik niet staat geen merk meer op dat was mijn eerste gitaar maar wil het nu met de mandolien gaan broberen als ik hem goed gestemd krijg tenminste de A snaren blijven verlopen grt jans m

gitariste Rinske
16 augustus 2008, 16:06
Hey,

Welkom, ik kan je niet helpen. Heb gewoon een akoestische gitaar;)
Veel plezier op dit forum!
groetjes.