PDA

View Full Version : Ruis op men ME-50??



bagheera
15 augustus 2008, 13:15
hey,

ik zit naast men pc gitaarnet staat op en ik speel en schrijf zo een beetje tegelijk.
Handig zeker nu want ik heb men Boss Me-50 aangesloten op men 60Watt Fame amp en er is ruis zelfs redelijk veel ruis te horen.
Zelfs met treshold op hoor ik nog altijd ruis.
Ik dacht dat het aan de kabel die men me 50 met de amp verbinde lag dus heb ik die vervangen maar niets ik heb even mijn gitaar rechtstreeks in de amp gestoken en dan geen ruis meer.

Wat nu kan het toch de aarding zijn of moet ik het ergens anders zoeken

bagheera
15 augustus 2008, 13:41
niemand die me kan helpen das ook tegenvallen zeg :???:

Mitch
15 augustus 2008, 13:56
Ja, na 40 minuten nog geen antwoord, het is schandalig. Het forum is niet meer wat het geweest is!

Afijn, de ME50 is inderdaad op een aantal settings een behoorlijke ruisbak.
Paar vragen: welke distortion gebruik je en met hoeveel gain?
Heb je de ruis alleen als je in de buurt van je PC speelt?
En onvermijdelijk: bedoel je echt ruis (sssssssshhhhhhhhh) of brom (hummmmmm)? Ik vermoed dat je het goed aanduidt, maar er is hier nogal eens verwarring over.

bagheera
15 augustus 2008, 14:42
Ja, na 40 minuten nog geen antwoord, het is schandalig. Het forum is niet meer wat het geweest is!

Afijn, de ME50 is inderdaad op een aantal settings een behoorlijke ruisbak.
Paar vragen: welke distortion gebruik je en met hoeveel gain?
Heb je de ruis alleen als je in de buurt van je PC speelt?
En onvermijdelijk: bedoel je echt ruis (sssssssshhhhhhhhh) of brom (hummmmmm)? Ik vermoed dat je het goed aanduidt, maar er is hier nogal eens verwarring over.

het type ruis is sssssssssshhhhhhhhhhhh dus geen brommertjes.
Hij ruist zelfs wanneer ik geen distortion op heb en alles op de ME-50 afstaat maar wel nog ingeplugd is het volume pedaal staat dan zelf ook nog wel open.
Maar ik heb nu weer eens van kabel verwisseld en men beste vox cabel met goude plugs van de me-50 naar de amp gestoken en dan een jelow cable van de me 50 naar de gitaar en nu gaat het wel weer iets beter maar ik blijf het toch vreemd vinden