PDA

View Full Version : Multitracks van bekende artiesten!



fivelastwords
15 augustus 2008, 11:29
Hey mensen,

Een vriend van me vond laatst deze website:

Link verwijderd omdat hij bijna zeker illegaal is. Als je kunt aantonen dat het legaal is komt ie weer terug.

Het is een enorme lijst van multitrack files (te openen in Audacity) van grote namen die in het spel Rock Band voorkomen. Ze hebben dus de multitracks uit Rock Band gejat en nu kunnen wij dus zelf lekker kloten met deze mixen! Het zijn dus niet de originele studio files, maar mixdowns voor dat spel. De files zijn dus al behoorlijk nabewerkt, maar desalniettemin is het erg leuk en leerzaam om mee te spelen!

Martien
15 augustus 2008, 11:59
Ha Gaaf!

Moet zeggen dat ik learn to fly heb gedownload van the foo fighters.

Maar de zanglijn klinkt niet als een cover, of bedoel je dat niet?

fivelastwords
15 augustus 2008, 12:20
Het zijn ook geen covers, maar het zijn multitrack die gemaakt zijn voor het spel Rock Band. Daar zit een interface in voor 12 kanalen audio, dus daar hebben ze optimaal voor gemixt. Vandaar dat er veel nabewerking op de kanalen zit in plaats van dat je de originele "kale" audiotracks hebt. Hopelijk is t zo duidelijker :)

minoin
16 augustus 2008, 15:33
Owww, jammer dat we er niet mee aan de slag kunnen. Maar die website had zeer zeker niet het recht over die muziek en is dus zwaar illegaal.
Maar het is eigenlijk helemaal geen slecht idee om multitrack-files online te zetten (waar je wel de rechten van bezit) om het geheel dan eens te mixen en te kijken hoe iedereen het doet en wat men gebruikt.

fivelastwords
16 augustus 2008, 18:58
Sorry, die site zal idd niet helemaal legaal zijn, maar in mijn enthousiasme dacht ik daar niet echt over na... Voor wie de site echter wel graag terug wilt vinden: Google is your friend ;)