PDA

View Full Version : Bends



GuitarMaster
27 februari 2003, 22:39
Als ik een van mij snaren meer dan een halve noot opdruk, schiet de snaar erboven ook onder mijn "opdrukvinger", zodat ik die snaar dan ook hoor, het klinkt erg lelijk. Wat kan ik er aan doen?

SoE
27 februari 2003, 22:49
zorg dat je met het uiterste tipje van je vinger speelt. als het goed is zorgt die stand van je vinger ervoor dat je dan de snaar omhoog drukt.. en hij het fretboard niet raakt

GuitarMaster
1 maart 2003, 16:51
Maar dan kan de volgende snaar nog wel onder je vinger schieten, en ook geluid maken.

Negative K3 fan
1 maart 2003, 17:15
Je moet zelf maar een maniertje verzinnen waardoor je de ene snaar bend zonder andere mee te laten klinken.

GuitarMaster
1 maart 2003, 17:28
Waarom denk je dat ik deze vraag stel? Ik heb mn vinger alle mogelijke posities gewrongen, maar het lukt niet.

Negative K3 fan
1 maart 2003, 17:36
andeeren schijnt het wel te lukken, dus doe je best.

GuitarMaster
1 maart 2003, 17:38
dus vraag ik hoe anderen het doen

schaap
1 maart 2003, 17:44
hier is toch niet zo lang geleden een erg lange topic over geweest. kijk daar eerst even, anders zitten we hier alles weer dubbel neer te zetten. die tijd kunner we beter gebruiken (hoewel gezien de gesprekken tussen sinistral, metallicat en lennart mij daaraan doen twijfelen :grin:)

BLOK182
1 maart 2003, 18:16
Misschien kan je i.p.v. opdrukken eens naar onder trekken proberen?

GuitarMaster
1 maart 2003, 19:30
Ja, maar dat kan niet met de 1e en 2e snaar.

GuitarMaster
1 maart 2003, 19:35
Op 2003-03-01 17:44, schreef schaap:
hier is toch niet zo lang geleden een erg lange topic over geweest. kijk daar eerst even, anders zitten we hier alles weer dubbel neer te zetten. die tijd kunner we beter gebruiken (hoewel gezien de gesprekken tussen sinistral, metallicat en lennart mij daaraan doen twijfelen :grin:)

Ik heb ff gekeken, maar er wordt niet echt antwoord op mijn vraag gegeven in die andere topic

Robs
3 maart 2003, 15:26
He K3 fan! Fijn dat je weer even uitlegd waarom je naam negative is...

En Guitarmaster, volgens mij gaf SoE het antwoord al: je moet je vinger zo op de snaar zetten dat'ie de snaar erboven automatisch meeneemt. Vergt misschien enige oefening maar moet op termijn lukken, anders ben jij je naam in ieder geval minder waardig dan K3 fan... :wink:

jaalst
9 maart 2003, 22:52
Of je schroeft je bovenste snaren ervan af!....
Maar ik denk niet dat dit een echte optie is!

Vreemd vind ik wel dat hier zo "fel" gereageerd word op een normale vraag!
Als jullie geen antwoord hebben, zeg dan nix!

Ik heb aan mijn linkerhand de nagels laten groeien, hierdoor schuift de bovenliggende snaar automatisch ietwat op mijn vinger, als je eenmaal in de gaten hebt hoe dit werkt, kun je ook de bovenste snaar volledig onder controlle hebben!

gr John

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-03-09 22:52 ]</font>