PDA

View Full Version : Welke snaren icm Ibanez AW85-RLG



Sk1985
15 augustus 2008, 09:56
Hallo allemaal,

Ik speel nu ongeveer 3,5 maand gitaar en kan er inmiddels al aardig wat op spelen. Ik zou graag andere snaren er op willen hebben omdat deze erg aan het verkleuren zijn. Momenteel heb ik er snaren opzitten van D'Addario EJ26. De dunste snaar is .011 inch of 0.28 mm en de dikste is .052 inch of 1.32 mm.

Hierbij de volgende vragen aan jullie.

- Moet ik deze maten aanhouden of zit er een bepaalde marge in qua diktes?
- Als er een marge inzit is het dan zo dat dikkere snaren warmer klinken dan dunne?
- Wat zijn eventueel goede snaren voor mijn gitaar?
- Bestaan er ook snaren die niet zo snel verkleuren?
- Welke snaren zouden jullie mij aanraden?

Ik hoop dat jullie mij met deze vragen verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groeten,
Sk

LaurentB
15 augustus 2008, 10:24
Dikkere snaren klinken voller maar spelen wat zwaarder. Gewoon eens proberen. Gemiddelde dikte is 012, 013 is wat zwaarder dan gemiddeld.

Na 3,5 maand verkleuren normale snaren altijd. je kunt ook Elixir nanowebs proberen, die hebben een coating en verkleuren minder snel en gaan langer mee. Zijn ook evenredig duurder, evenwel.


Hallo allemaal,

Ik speel nu ongeveer 3,5 maand gitaar en kan er inmiddels al aardig wat op spelen. Ik zou graag andere snaren er op willen hebben omdat deze erg aan het verkleuren zijn. Momenteel heb ik er snaren opzitten van D'Addario EJ26. De dunste snaar is .011 inch of 0.28 mm en de dikste is .052 inch of 1.32 mm.

Hierbij de volgende vragen aan jullie.

- Moet ik deze maten aanhouden of zit er een bepaalde marge in qua diktes?
- Als er een marge inzit is het dan zo dat dikkere snaren warmer klinken dan dunne?
- Wat zijn eventueel goede snaren voor mijn gitaar?
- Bestaan er ook snaren die niet zo snel verkleuren?
- Welke snaren zouden jullie mij aanraden?

Ik hoop dat jullie mij met deze vragen verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groeten,
Sk

Sk1985
15 augustus 2008, 10:33
Dikkere snaren klinken voller maar spelen wat zwaarder. Gewoon eens proberen. Gemiddelde dikte is 012, 013 is wat zwaarder dan gemiddeld.

Na 3,5 maand verkleuren normale snaren altijd. je kunt ook Elixir nanowebs proberen, die hebben een coating en verkleuren minder snel en gaan langer mee. Zijn ook evenredig duurder, evenwel.

Bedankt voor je reactie. Ik ga gewoon de Medium eens proberen. Weet je ook waar ik deze kan bestellen? Via google kom ik alleen op engelse site's terecht.

LaurentB
15 augustus 2008, 10:49
Bedankt voor je reactie. Ik ga gewoon de Medium eens proberen. Weet je ook waar ik deze kan bestellen? Via google kom ik alleen op engelse site's terecht.

www.lordofthestrings.nl bijvoorbeeld.

Overigens noemt men 013 medium, en 012 light. 011 noemt men extra light.

hansli
15 augustus 2008, 14:45
en let op, als je er dikkere snaren gaat zetten moet de hals bijgesteld worden vanwege de hogere trekkracht

Blend
15 augustus 2008, 18:52
Welnee man! Wel is het raadzaam om eerst de snaren een toon lager te stemmen, en na een weekje ofzo op de 'normale' stemming. Bijstellen is écht niet nodig, een goede gitaar heeft die speling echt wel. Een slechte overigens ook.