PDA

View Full Version : Marshall 1959HW Handwired Plexi Head



JipStoop
15 augustus 2008, 09:19
Iemand enig idee waar deze in NL te koop is ?

Marshall 1959HW Handwired Plexi Head (http://guitars.musiciansfriend.com/product/Marshall-1959HW-Handwired-Plexi-Head?sku=482708&src=3SOSWXXA)

skanky
15 augustus 2008, 09:56
Jukebox in Boekel heeft'm voor €2295

JipStoop
15 augustus 2008, 10:00
2295 euro ?? Omgerekend is ie in de US and A 1800 euro :nervous:

bass blom
15 augustus 2008, 10:06
2295 euro ?? Omgerekend is ie in de US and A 1800 euro :nervous:

reken daar import bij, wat was het? 23%...

Chris Winsemius
15 augustus 2008, 10:10
Vervoer tikt ook nog behoorlijk aan.

Bij import:
3,5 - 4 % over produkt en verzendkosten
over dat hele geburen nog eens 19% btw
en dan vaak nog E 16,75 inklaringskosten

Garantie-afhandeling brengt natuurlijk ook weer "wat" verzendkosten met zich mee...

Quink
15 augustus 2008, 10:14
Volgens je link: $2800. Is ong. €1.900

Plus BTW, plus shipping, mwoahh, €2.300?

En dan het risico van transport, etc. Wellicht krijg je bij Jukebox nog een beetje korting.....

JipStoop
15 augustus 2008, 10:14
Ik heb ooms in Amerika wonen, die kunnen het op het postkantoor afleveren. Al met al is het een stukje goedkoper, maar in Boekel kopen is wel ietsjes makkelijker.

Zal wel een aardige upgrade zijn in geluid vergeleken met mijn Vox AD50VT :)

bass blom
15 augustus 2008, 10:23
:sssh: 2055 bij thomann

JipStoop
15 augustus 2008, 10:30
Ah bedankt, zal het opzoeken

Iemand ervaring met dit ding ?

DaveItUp
15 augustus 2008, 11:06
Waarom geen originele early 70s? Moet wel voor minder dat dit kunnen lijkt me.

Solidkick
15 augustus 2008, 11:25
Als je importeren geen probleem vindt zou ik de amp in de UK kopen.
Met een beetje zoeken ben je voor minder dan 1500 EUR klaar.

Nielsje
15 augustus 2008, 11:39
Eerlijk gezegd zou ik iets wat handgebouwd is, altijd even van te voren proberen voordat ik hem zou kopen. Volgens mij stond er ooit (tijdens een meeting) in Almere zo'n jtm 45/100 handgebouwd, waarvan het 2e kanaal mooi niets deed..

Bovendien kan je een veel betere versterker krijgen, veel dichter bij huis ;)

JipStoop
15 augustus 2008, 11:47
Betere versterker dan een Plexi Head ?

Zoals een JCM 800 2203 ?

:)

Kim Wilson
15 augustus 2008, 11:50
Nee man, CMW natuurlijk! :rockon:

Dude
15 augustus 2008, 11:51
ben jij nou al een echte kerel en heb je een marshall hans ?

Kim Wilson
15 augustus 2008, 11:54
ben jij nou al een echte kerel en heb je een marshall hans ?
Nee, morgen ben ik voor het eerst in mijn gitaarcarriere Fender-loos, en zet ik mijn eerste stappen als echte man. :cooler:

Dude
15 augustus 2008, 11:55
dus overmorgen heb jij tillens marshall in huis ?

Kim Wilson
15 augustus 2008, 11:56
Nee, morgen al.

Dude
15 augustus 2008, 12:02
Ah mooi man, goeie keus ! wel ff uitgebreide revieuw en foto's posten he ! Ben erg benieuwd wat je er van vind, en als je de kans krijgt ZEKER een keer aan een 4x12 greenback kast hangen, denk dat je bek open valt !

Mr.Bluesbreaker
15 augustus 2008, 12:06
De JCM 2203 is gewoon een veel beter alternatief....en van modderf"cking Bluesbreaker!

- ok dat was mijn enige spammoment, mag ik even-

Ik zou zeggen, voor dat geld (2000) laat je er toch gewoon een bouwen bij CMW? Kun je er ook nog wat mee met een goede mastervolume misschien, een 1959 (stock) moet zo godsgruwelijk hard om er iets mee te kunnen...Je kunt er in NL bij een van de bouwers wel een op maat laten maken haast naar je eigen wensen.

Nielsje
15 augustus 2008, 12:11
Ik doelde idd op een custombuild amp.

Ik snap overigens niet wat iedereen met plexi's heeft. zo'n frontpaneel maakt geen fuck uit in de sound, en er zijn zat jaren '70 marshalls die zo ontzettend goed klinken, maar zoveel minder kosten!

Dude
15 augustus 2008, 12:11
Hey bluesbreaker, uit een ander topic.


rij ik door het pitoreske friesland, een of andere boerengat dat volgens mij niet eens op de kaart staat. Zie ik ergens tussen 2 weilanden een gigantisch bord staan in the middle of fucking nowhere met jullie naam er op (groovedepartement) ...

stond effe raar te kijken.

Mr.Bluesbreaker
15 augustus 2008, 12:13
Had ik al gezien inderdaad, ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar dat was...
Wat stond er precies dan? Iets met Oerrock? Dat was een gig voor 3300 man letterlijk tussen koeien en mensen die in de 18e eeuw leefden. Wel leuk!

Dude
15 augustus 2008, 13:00
ja kan best hoor ik weet het ook niet, zag verderop ook iets met de band mooi wark staan, speelt daar ook niet iemand van hier in ?

3300 man... best cool right ?

Tristan
15 augustus 2008, 14:27
Die 1959 Handwired is een shitamp, wat een schelle krasbak zeg, kunnen ze beter gelijk in de sloot pleuren... :D
Alle gekheid, het is wel de slechtste echte (ouderwetse) Marshall die ik ooit gehoord heb...

TimmU
15 augustus 2008, 14:56
Tristan en zijn ongenuanceerde meningen af en toe. Prachtig! :hippie:

Mitch
15 augustus 2008, 16:35
Ongenuanceerd? Het is gewoon een schelle krasbak hoor...
In de sloot kieperen gaat wel wat ver :D

Nielsje
15 augustus 2008, 16:39
ach, plexiglas oxideert niet, dus je kan wat dat aangaat beter een plexi dan een metalface in't water flikkeren.

Tristan
15 augustus 2008, 16:49
Hahaha, geniaal... :seriousf:

svdijk
15 augustus 2008, 17:04
Juke-Box heeft er eentje voor 1795,- euro te koop, bijna nieuw!

vinni
15 augustus 2008, 17:51
Bij Westerhaven in Groningen staat er ook 1 voor 1795.
Wellicht valt er nog wat te onderhandelen.

Groet,
Vinni

ben vanhoof
15 augustus 2008, 18:57
En waarom niet zo'n namaak kopen in amerika en laten overkomen? Is (volgens de site) juist hetzelfde circuit, ook allemaal ptp, en maakt veel kleinere gaten in je portemonnee... Of je moet een hele dikke hebben.

http://www.ceriatone.com/index.htm

De 1959 staat er wel niet tussen, maar het zou me verbazen moest er geen amp bijstaan die zo goed als hetzelfde klinkt.

JipStoop
15 augustus 2008, 19:03
Als het toch zo'n shitamp is kan ik beter voor de JCM of JVM gaan

Nielsje
15 augustus 2008, 19:12
Als het toch zo'n shitamp is kan ik beter voor de JCM of JVM gaan

Nee, volgens mij begrijp je niet helemaal goed wat er gezegd wordt.

JipStoop
15 augustus 2008, 19:19
Nee, blijkbaar niet :)

Chris Winsemius
15 augustus 2008, 19:34
Ik doelde idd op een custombuild amp.

Ik snap overigens niet wat iedereen met plexi's heeft. zo'n frontpaneel maakt geen fuck uit in de sound, en er zijn zat jaren '70 marshalls die zo ontzettend goed klinken, maar zoveel minder kosten!

Ik vermoed dat je beiden niet hebt gehoord....
Verschil is beduidend meer dan het paneel en/of het materiaal v/h chassis, schematisch (bijna) hetzelfde maar bepaalde onderdelen totaal niet qua sound....

ben vanhoof
15 augustus 2008, 19:44
Laat'm overkomen uit de UK (en neen, geen tax) voor €1390 + verzending (€30 fzo).
http://www.soundslive.co.uk/product.asp?name=Marshall-1959HW&ID=6141

drap
15 augustus 2008, 21:16
Ah mooi man, goeie keus ! wel ff uitgebreide revieuw en foto's posten he ! Ben erg benieuwd wat je er van vind, en als je de kans krijgt ZEKER een keer aan een 4x12 greenback kast hangen, denk dat je bek open valt !

Ik heb dat genoegen met m'n JTM60 al een keer mogen hebben, op en podium nog wel. Nice!!!...

drap
15 augustus 2008, 21:18
Bij Westerhaven in Groningen staat er ook 1 voor 1795.
Wellicht valt er nog wat te onderhandelen.

Groet,
Vinni

Volgens mij is dat niet de handwired reissue versie die bij Westerhaven staat, maar de Hendrix top. Ook geen verkeerde versterker, maar ook knetterduur.

vinni
15 augustus 2008, 22:15
Dr staat toch echt plexi1959 op.

Maar ja...mocht de topicstarter interesse hebben dan moet dit maar bellen met die jongens.

Vinni

drap
15 augustus 2008, 22:24
Dat kan kloppen. De Hendrix top is een plexi 1959 ;) Ik heb ook geen idee wat die Hendrix top anders maakt dan een 'standaard' 1959 Super Lead top.

Tristan
16 augustus 2008, 05:04
Ik geloof dat daar die bright cap al uitgehaald is, plus nog wat tweaks en dergelijke, misschien ook andere trafo's maar dat weet ik niet zeker...
Hij schijnt beter te zijn dan de gewone 1959 Handwired...
Ik heb de JTM45/100 gehoord en die vond ik wel lekkerder klinken dan de 1959 Handwired, maar nog steeds vrij bright hoor (kan ook liggen aan de speakerkast die erbij geleverd wordt)...
Ceriatone is een beetje afwachten, ik vond de 18 watt TMB met trafo upgrade wel erg lekker klinken, maar een Plexi met de gewone trafo's weer beduidend minder (wel een beetje op het niveau van de 1959 Handwired), maar dan ben je met een oude toch beter af denk ik...

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 14:20
Hoewel, technisch gezien, qua basis-circuit redelijk* vergelijkbaar zijn die Hendrix/JTM45/100 en die 1959s totaal andere karakters, eerste meer clean/bluesy, laatste meer "rock"...

Trouwens: de door Marshall gemelde JH-mod viel heel erg tegen in 'n originele 100 Watter uit '66, klant en ik vonden 'm stock of met m'n eigen mod toch lekkerder/echter.

EDIT:
* topology (volgorde gaintrappen/plaats toonregeling/etc.) is hetzelfde maar:
- andere eindbuizen
- andere spanningen
- andere trafo's
- andere filtering
- andere gainstructure

Eigenlijk 'n andere amp dus :)

pannekoek
16 augustus 2008, 18:39
Dat kan kloppen. De Hendrix top is een plexi 1959 ;) Ik heb ook geen idee wat die Hendrix top anders maakt dan een 'standaard' 1959 Super Lead top.


omdat de 1959jh (jimi hendrix) gemodd is, ik heb geen idee van het technische aspect ervan maar het verschil is echt hoorbaar.

de randy rhoads stack 1959rr is ook slechts een 1959, maar ook gemodd door marshall.

drap
16 augustus 2008, 18:50
Joh, Einstein... You're not kidding! Wat is er aan gemod?

Mitch
16 augustus 2008, 18:53
omdat de 1959jh (jimi hendrix) gemodd is, ik heb geen idee van het technische aspect ervan maar het verschil is echt hoorbaar.


Die heb je bij NLM gehoord of zo? Wat vond je er anders/beter aan?

Nielsje
16 augustus 2008, 18:55
Ik vermoed dat je beiden niet hebt gehoord....
Verschil is beduidend meer dan het paneel en/of het materiaal v/h chassis, schematisch (bijna) hetzelfde maar bepaalde onderdelen totaal niet qua sound....

Even reageren:

Ik heb zeker wel plexi's, metalfaces e.d. gehoord. Alleen nooit allen tegelijk, en ook zeker niet objectief beluisterd. Met die ervaring kan ik alleen zeggen dat jaren '70 marshalls heerlijk kunnen klinken. Het is maar net wat je zoekt in een amp. De nuance verschillen (in een kroeg hoor je die niet) kan ik zo niet zo beschrijven.

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 19:20
Even reageren:

Ik heb zeker wel plexi's, metalfaces e.d. gehoord. Alleen nooit allen tegelijk, en ook zeker niet objectief beluisterd. Met die ervaring kan ik alleen zeggen dat jaren '70 marshalls heerlijk kunnen klinken. Het is maar net wat je zoekt in een amp. De nuance verschillen (in een kroeg hoor je die niet) kan ik zo niet zo beschrijven.

Ok!

Zelf vind ik het wat meer dan nuance-verschillen maar 70s metalfaces zijn absoluut ok, als men 'n plexi-sound echt zoekt dan is het, denk ik, beter/handiger om naar pré '70 (plexi) modellen te kijken of moderne (boutique) "clones"...
Naast "horen" heb je ook "spelen" en dan zijn de verschillen absoluut nog duidelijker.

pannekoek
16 augustus 2008, 19:23
Joh, Einstein... You're not kidding! Wat is er aan gemod?

i have no fucking idea... en t interesseert me niet zoveel...
ga ze naast elkaar luisteren en je hoort t verschil.
dat is het enige wat ik te zeggen heb erover

:chicken:

drap
16 augustus 2008, 19:26
Ja joh, maar je vertelt niks nieuws. Dat lijkt me nogal wiedes dat ze enigszins verschillen in klank.

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 19:29
en dan de (Super)LEAD modellen

'66: vrij hoge spanningen en KT66 eindbuizen, relatief clean/bluesy
'67: overgangsfase, eerst nog redelijk clean, EL34s, later (af en toe) EVH1... (veel gain dus)
'68: veel gain, ietsje minder dan "EVH-specs", nog behoorlijk "brown"
'69: nog behoorlijk wat gain maar hogere spanningen, ietsje cleaner

(dit is even 'n grof overzicht, er kwamen veel verschillen voor)

Qua genoemde signatures:
JH-model: als '66-er maar iets andere tonestack en natuurlijk met andere trafo's/etc.
RR-model: "cascaded-mod", "brute manier" om meer gain uit 'n 1959 te halen

Dude
16 augustus 2008, 19:29
pssst... pannekoek, je komt weer in een discussie die je niet gaat winnen, mijn advies, just walk away !.... walk awayyyy ...... aaawaayyyy...... :sssh:

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 19:32
Ja joh, maar je vertelt niks nieuws. Dat lijkt me nogal wiedes dat ze enigszins verschillen in klank.

meer dan enigzins (1959HW vs. JH-model):


EDIT:
* topology (volgorde gaintrappen/plaats toonregeling/etc.) is hetzelfde maar:
- andere eindbuizen
- andere spanningen
- andere trafo's
- andere filtering
- andere gainstructure

Eigenlijk 'n andere amp dus :)

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 19:33
pssst... pannekoek, je komt weer in een discussie die je niet gaat winnen, mijn advies, just walk away !.... walk awayyyy ...... aaawaayyyy...... :sssh:

Als pannekoek het verschil tussen de JH en 1959HW amp qua sound beschrijft geef ik 'm volkomen gelijk, weet alléén niet of hij ook technische details noemde.

drap
16 augustus 2008, 19:33
pssst... pannekoek, je komt weer in een discussie die je niet gaat winnen, mijn advies, just walk away !.... walk awayyyy ...... aaawaayyyy...... :sssh:

Valt het zo op? :D Nee hoor, ik was niet van plan om de discussie aan te gaan, wees gerust.

Dude
16 augustus 2008, 19:37
ik ging niet in op posts van mensen hoor, ik ging af op eerdere ervaringen ;)

Mitch
16 augustus 2008, 19:44
Als pannekoek het verschil tussen de JH en 1959HW amp qua sound beschrijft geef ik 'm volkomen gelijk, weet alléén niet of hij ook technische details noemde.
Nou, ik vroeg net wat het verschil dan is dat hij ervaarde want hij heeft alleen maar een verschil geconstateerd, niet omschreven. Ben wel nieuswgierig, maar geen contact. Hij zal het wel druk hebben in zijn topic in Elektrisch ;)

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 19:58
Ok, we wachten af :)

(verschil is behoorlijk en [misschien helaas] niet door puur 1 capje meer of minder)

Nielsje
16 augustus 2008, 20:15
Ok!

Zelf vind ik het wat meer dan nuance-verschillen maar 70s metalfaces zijn absoluut ok, als men 'n plexi-sound echt zoekt dan is het, denk ik, beter/handiger om naar pré '70 (plexi) modellen te kijken of moderne (boutique) "clones"...
Naast "horen" heb je ook "spelen" en dan zijn de verschillen absoluut nog duidelijker..

helemaal mee eens, maar d'r zijn zat mensen op deze aardkloot die een '1959' sound zoeken, en heel goed af zijn met een jaren '70 1959 jmp.

M'n reactie was bedoeld in de zin van: De meeste mensen 'willen' een '69 1959 amp oid, terwijl ze wellicht voor hun wensen heel goed af zijn met een jaren '70 bak.

Tristan
17 augustus 2008, 15:35
Chris, speelde Hendrix trouwens niet over een Superbass?
En die cascaded mod van de Randy Roads, is dat dat truukje die sommige ampmodders bij de Supertremolo ook hebben uitgehaald, dus de extra preamp buis die voor de tremolo gebruikt werd erbij zetten in de preamp voor extra gain?

Orpheo
17 augustus 2008, 16:58
gewoon niet moeilijk doen. wat een geneuzel. pak n amp die lekker klinkt, en als ie niet genoeg gain heeft, pak dan de Marshall-mother of gain: jcm800 2203. inprikken en gewoon GAAAAN.

rickert
17 augustus 2008, 18:28
Orph, da's gewoon deel van de hobby, doe je niets an. Ik vind het heerlijk om te lezen!

Quink
17 augustus 2008, 19:06
Orph, da's gewoon deel van de hobby, doe je niets an. Ik vind het heerlijk om te lezen!

Heeft Orpheo gelukkig nooit last van, gemierenneuk op de vierkante milimeter om iets precies naar zijn zin te krijgen...... :seriousf:

rickert
17 augustus 2008, 19:15
Zit ik het nou gewoon voor janlul netjes te houden:D?

Quink
17 augustus 2008, 19:33
Zit ik het nou gewoon voor janlul netjes te houden:D?

Niet doen! Gooi het er gewoon uit! Lucht uw gemoed! :D

Chris Winsemius
17 augustus 2008, 20:03
Chris, speelde Hendrix trouwens niet over een Superbass?
En die cascaded mod van de Randy Roads, is dat dat truukje die sommige ampmodders bij de Supertremolo ook hebben uitgehaald, dus de extra preamp buis die voor de tremolo gebruikt werd erbij zetten in de preamp voor extra gain?

Verschil tussen SuperBass en SuperLead werd v/a '67 beduidend groter dan daar voor.
RR-mod: 3 gainstages maar dan anders (qua gain en geen "echte post/pre pi mastervolume) dan 'n 2203.
Gemodde Tremolo-amp: waarschijnlijk bedoel je die Caswell "#39, had 3 kanalen, 1tje plexi-achtig, 1tje jcm800-achtig en 1tje jcm800 + extra gainstage. Beduidend anders dan de RR-mod.

Tristan
17 augustus 2008, 20:08
Nee ik bedoel die gemodde Super Tremolo die naar verluidt voor Guns 'n Roses - Appetite for Destruction is gebruikt, er is ooit wel een topic over geweest hier op Gitaarnet meen ik...

zjanke
17 augustus 2008, 20:39
, had 3 kanalen, 1tje plexi-achtig, 1tje jcm800-achtig en 1tje jcm800 + extra gainstage. Beduidend anders dan de RR-mod.

Dat was toch die amp van Scali :chicken:

Lexvandoef
17 augustus 2008, 20:49
Nee ik bedoel die gemodde Super Tremolo die naar verluidt voor Guns 'n Roses - Appetite for Destruction is gebruikt, er is ooit wel een topic over geweest hier op Gitaarnet meen ik...

Volgens mij bedoelt Chris die ook, maar ik kan het mis hebben. Dr. Tube kan die mod ook, als het goed is.

Chris Winsemius
17 augustus 2008, 20:50
Nee ik bedoel die gemodde Super Tremolo die naar verluidt voor Guns 'n Roses - Appetite for Destruction is gebruikt, er is ooit wel een topic over geweest hier op Gitaarnet meen ik...

Ik ook, XXX/Caswell #39, gemodde early 70s supertremolo

Tristan
17 augustus 2008, 22:04
Oh, okee, ik wist niet dat die drie kanalen had...