PDA

View Full Version : Living on the Edge



Jeroen76
15 augustus 2008, 08:31
Je leest het vaak; je test een gitaar bij een willekeurige winkel en besteld 'm later op internet.

Ik wil wel eens weten wat de algemene mening is van de heren en dames GN-ers.
Andere meningen dan onderstaand zijn natuurlijk ook mogelijk, maar dan graag met een beetje redelijke motivering.
Ik ben benieuwd......

Dit zou dus een poll moeten worden maar of dat lukt??:nervous:

DeiDRagonas
15 augustus 2008, 10:25
Ik bestel NOOIT online.. Koop echt alleen wat ik kan testen en horen.

Verder heb ik ook de laatste optie aangekruist. Als je goed speelt, speel je goed.. Ook op n el cheapo. Ik ben bijv overgestapt op duurdere Klotz kabels, min of meer omdat de andere gitarist van mn band dat wilde. Bij hem is alles high-end en hij geeft me dan ook regelmatig stiekem nwe dure patchkabeltjes e.d. omdat ie weet dat ik mn Klotz patchkabeltjes van 3 eu goed genoeg vind en toch geen andere koop. Ik vind t vooral belangrijk DAT er een kabel tussenzit en er n beetje degelijk geluid uit komt.. Dan ben ik al tevreden. Ik kan me ook prima vermaken op n transistorbakkie.. Net zoiets.

Dus...

Oh, en menschen: koop nou gewoon niet online joh..

Grt Roy!

The Lo Lands
15 augustus 2008, 10:42
Klein materiaal bestel ik alleen online. En pedalen welke puur als aansturing dienen, zeg maar een effectslooppedaal ofzo. Verder als de prijzen van dit soort spullen heel erg verschilt met de prijzen in mijn lokale muziekwinkel wil ik nog wel eens onderhandelen en anders koop ik deze toch ook online. Online bestellen blijft een risico met het vervoeren e.d. maar tegenwoordig zijn de voorwaarden hierbinnen wel goed. Maar in principe koop ik al mijn spullen gewoon in de winkel na een goede testbeurt!

Luke-wannabe
15 augustus 2008, 11:44
Ik bestel NOOIT online.. Koop echt alleen wat ik kan testen en horen.

Verder heb ik ook de laatste optie aangekruist. Als je goed speelt, speel je goed.. Ook op n el cheapo. Ik ben bijv overgestapt op duurdere Klotz kabels, min of meer omdat de andere gitarist van mn band dat wilde. Bij hem is alles high-end en hij geeft me dan ook regelmatig stiekem nwe dure patchkabeltjes e.d. omdat ie weet dat ik mn Klotz patchkabeltjes van 3 eu goed genoeg vind en toch geen andere koop. Ik vind t vooral belangrijk DAT er een kabel tussenzit en er n beetje degelijk geluid uit komt.. Dan ben ik al tevreden. Ik kan me ook prima vermaken op n transistorbakkie.. Net zoiets.

Dus...

Oh, en menschen: koop nou gewoon niet online joh..

Grt Roy!
:seriousf: Nou dan wil ik jou wel een horen spelen als je zo goed bent als je zelf zegt dat je bent.

bagheera
15 augustus 2008, 11:53
ik heb risky gestemd maar dat is omdat ik één keer een amp gekocht heb in keulen via internet snaren en ander spul ook wel maar een gitaar moet ik testen natuurlijk.

tenzij een J&D om uit mekaar te halen en te customizen als ik dat ooit zou doen zou ik misschien ook wel bestellen.

Ik ben dus een mix van " risky " en " ik bestel nooit "

Rutger
15 augustus 2008, 12:39
Ik koos optie 2, maar eigenlijk koop ik gewoon zo voordelig mogelijk. En als dat in de winkel is is dat in de winkel, anders via marktplaats of een internetwinkel.

Een gitaar heb ik overigens altijd na testen gekocht, pedalen dikwijls op de gok en laatst voor het eerst een versterker puur op reviews en samples (wat goed heeft uitgepakt).

Mr.Fingers
15 augustus 2008, 12:41
liefst koop ik een gitaar bij een echte winkel, maar als je bij een echte winkel tot 2 maanden moet wachten eer ze misschien binnenkomt (ik heb het hier vooral over gibson/epiphone), is het wel aanlokkelijk om eens te gokken, en via het internet te gaan. Optie 1 dus. Al de rest koop ik wel bij gewone winkels

EuroCinema
15 augustus 2008, 14:32
Ik wil alles zelf horen en voelen en meerdere exemplaren van hetzelfde merk en model met elkaar vergelijken. Er zit altijd verschil in, er is er altijd 1 die er voor mij uitspringt. Bovendien vind ik het onwijs leuk om gitaarwinkels af te gaan en lekker te testen, beetje ouwehoeren met het personeel, gezellig hoor.

Tubescreamer
15 augustus 2008, 14:35
Gitaar altijd uitproberen, geef geen veel geld uit aan iets waarvan ik niet weet of het helemaal mn ding is en of het wel "klikt". Heb wel eens een gitaar besteld, maar dat was een hele goedkope Epi (<200) die ik als reserve wilde hebben en waarvan ik wist dattie niet meer gemaakt werd, en nergens anders, in winkels of online, zo goedkoop was. Maar dat ga ik zo gauw niet meer doen dus.

Ik vind het ook leuker om het in de winkel te kopen; beetje rondneuzen, uitproberen, twijfelen, af & toe terugkomen, met de verkopers beetje ouwehoeren, als het goed is helpen ze je meebeslissen; als je een leuke zaak in buurt hebt is "echt" shoppen veel leuker vind ik. Maar ik begrijp dat niet iedereen die luxe heeft.

Ik zou echter nooit iets in de winkel proberen en vervolgens hetzelfde model op internet kopen. Afgezien van de naaifactor en de geringe sociale acceptatie rondom zo'n actie, denk ik toch dat de gitaar die je toegestuurd krijgt altijd een tikkie anders is dan de gitaar die je in je handen hebt gehad.

Denk ook wel, gezien 1 van de stellingen, dat het niet echt te maken heeft met of je "goed" speelt op elke gitaar, maar of de gitaar naar je zin is of niet. Kijk, als het moet speel ik op elke gitaar. Maar als ik er geld aan ga uitgeven moet 't wel helemaal goed zijn.

Thundermane
15 augustus 2008, 15:02
Tot nu toe heb ik mijn meeste gitaren gekocht in de winkel.
Ik zit er wel over te denken een keer iets te bestellen bij thomann, puur omdat er voor mij geen winkels binnen berijk zijn waar ik rustig alles kan uittesten.
Daarnaast ken ik weinig winkels die ik kan berijken waar ze alles hebben wat ik zoek.

DeiDRagonas
15 augustus 2008, 23:15
:seriousf: Nou dan wil ik jou wel een horen spelen als je zo goed bent als je zelf zegt dat je bent.

Ik zeg niet dat ik zo heel goed ben.. Er is altijd een baas boven baas. Maar zeker wel goed genoeg om te weten wat ik zeg en mn stelling klopt dan ook wel vind ik. Als je goed ben, ben je gewoon goed, ook op een redelijke el cheapo als t eens moet.

Maar we jammen wel ff wat samen joh op Drap zn meeting, lijkt me gezellig.

Grt Roy!