PDA

View Full Version : (( JOEY )) stelt zich ff voor...



joeys
15 augustus 2008, 00:39
Hallo allemaal!
Via mijn neefje ben ik hier op het forum terecht gekomen die ook helemaal gek is van gitaarspelen.

Ik zal mezelf ff voorstellen...
Mijn grootste hobby is gitaar spelen.
Ik heb ook wat clipjes opgenomen van mijn gitaarspel en deze geupload naar YouTube. Je kan me vinden op YouTube als je onder "creationweb" zoekt. Ben overigens benieuwd wat jullie hiervan vinden... Dus laat een bericht achter wat je mening is!

Ik speel graag rock, blues, funk, flamenco, ballads en hardrock.
Een echte favoriete gitaarspeler heb ik niet. Want ik vind meerdere spelers (en bands) waanzinnig klinken. Maar de meeste invloedens die ik heb komen af van: Patrick Rondat, Steve Vai, Joe Satriani, Paco Lucia, Reb Beach, Whitesnake, Within Temptation en Godsmack.

Thuis speel ik vaak op mijn Ibanez RG 560 (uit 1987, dus met pro edge III tremelo en maar 22 frets). Daarnaast pak ik weleens mijn Segovia Stratocaster (gemodificeerd met flying tremelo, toplock en humbucker).

Sindskort ben ik helemaal weg van jamsessies (je leert jezelf ontwikkelen) om met bepaalde muziek mee te gaan. Kortom, ik sta open voor diversen soorten muziek en vind het leuk zolang het lekker swingt en klinkt.
Op jamsessies leer je veel van andere mensen die ook gitaar spelen. Zo leer je dus wel wat bij!

Dus wat willen jullie nog meer weten??? :noob:

http://www.dionashop.nl/joey/images/stories/spot050608/horizontaal/DSCF0040.JPG

Maroon
15 augustus 2008, 01:01
Welkom! Mooie openingspost, en veel plezier op dit forum :dance:

Fender75
15 augustus 2008, 11:24
Ik zou zeggen veel plezier!

allonso1990
15 augustus 2008, 12:14
mooie post Joey:)

joeys
16 augustus 2008, 21:01
Hallo allemaal...
Gisteren heb ik een extra gitaar gekocht.
Een Yahama 612A (yep, 2e hands).
Leuk ding om mee te nemen bij een jamsessie.

Heb vandaag erop zitten spelen (ja ja, het is weekend he?). Heb het tevens op genomen en op youtube gezet.
Zie ook YouTube clip: watch?v=k_LfHk2xh1k.

Klinkt heel anders dan mijn Ibanez of Segovia.
De Yahama 612A klinkt in ieder geval veel heftiger dan mijn Segovia.
Maar dat mag ook wel als het om een actieve gitaar gaat (ja zit dus actieve elementen, die aangestuurd worden door een batterij).
Ben er wel blij mee!

J-sus Rulez
16 augustus 2008, 21:07
welkom!

Welke versterker heb je?

joeys
16 augustus 2008, 21:13
Versterker?
Sluit dus de Zoom 505 of 2020 aan een mengpaneel.
Mengpaneel stuur ik door naar een stereotuner.

Af en toe pak ik (maar eigenlijk zelden, sinds ik de Zoom's heb) een Roland DAC 15XD versterkertje, of anders een monitorbox. Heb ook een Avora 30 staan, maar daar is alleen mijn buurvrouw niet zo blij mee (bass tonen hoor je echt aan de andere kant, ook al draai ik die dus bijna op nihil).

Voor de rest is de monitorbox (geen idee welk merk het is, want ik heb alleen de versterkerbox nog, en de andere helft ben ik ooit kwijt geraakt tijdens verhuizing zo'n 9 jaar geleden) een perfect combi voor gitaar.

Pais
16 augustus 2008, 21:19
Leuk dat je ook flamenco speelt! Heb je daar ook clipjes van op youtube?

joeys
16 augustus 2008, 21:25
Yep!
Flamenco en rock invloedens gemengd (fusie).
Zie ook Youtube clipje: watch?v=bp_nuIBNgBA

Ben ooit begonnen op gitaar tot ik beetje vastliep met verder te leren ontwikkelen. Ben toen op les gegaan met flamenco invloedens. Was tot nu een goede keus (als ik het zo achteraf ga bekijken).

Pais
16 augustus 2008, 21:57
Zo interpreteer je flamenco wel héél ruim ;) Maar leuk hoor! Én welkom op het forum by the way!

MarkV
16 augustus 2008, 22:22
Hallo allemaal...
Gisteren heb ik een extra gitaar gekocht.
Een Yahama 612A (yep, 2e hands).
Leuk ding om mee te nemen bij een jamsessie.

Hey welkom!
Wie is je neef(je) dan eigenlijk?
Anyway, heb hier nog zo'n Yamaha 612A in een koffer staan. Mag ik zo nederlands zijn om te vragen wat je ervoor betaalt hebt?

joeys
17 augustus 2008, 00:04
Hallo MarkV,

Jazeker, ik heb er € 101,- voor betaal (1 euro staat voor symbolisch bedrag van 'zaken doen').
Dus gitaar + case + inbussleutels.
Maar vertel... Hoe zijn jouw ervaringen met de Yahama 612A???

Ik heb de gitaar nadat ik deze gisteren had gekocht, pas vandaag een en ander gemodificeerd. Zo heb ik de floyd rose naar beneden gezet met ongeveer 0,3 mm.
Tevens de tremelo (brugstuk) heb ik ook verlaagd.
Dit heb ik dus expres gedaan, zodat de solo sneller gepakt kan worden.
Ook heb ik dunnere snaren genomen (geen idee wat erop zat, maar zou me niks verbazen als het 0.11 of 0.12 zijn geweest - veeeeeelste dik voor mij, dus heb er gelijk 0.09 setje erop gezet).

M'n neefje staat ook hier in het voorstellen-forum (zijn naam is allonso1990).

allonso1990
17 augustus 2008, 17:23
ik heb geen eigen topic aangemaakt in stel jezelf voor he joey;) ik sta wel in dit topic:) leuke gitaar in ieder geval! watvoor actieve elementen zijn het eigenlijk? geen emg's?

joeys
17 augustus 2008, 20:54
Zitten gewoon Yahama actieve elementen erin.

allonso1990
17 augustus 2008, 23:59
Yahama? , bedoel je mss Yamaha?;)

joeys
19 augustus 2008, 14:46
Poef, klap op m'n kop... Beetje dyslexie heb ik of zo... :o
Ja, ik bedoelde Yamaha.

:lp:

joeys
22 augustus 2008, 18:58
http://www.creationweb.nl/gitaar/gitaar3.jpg

http://www.creationweb.nl/gitaar/gitaar1.jpg

Dat is 'm... De middelste! :satisfie:
De linkse (rode) is een Segovia stratocaster.
Ik ben een hele tijd wezen zoeken aan informatie over deze gitaar. Maar nergens op internet kan ik fatsoenlijk informatie erover vinden.
Weet iemand toevallig meer info over dit gitaartje?
Er zit een floating tremelo, toplock en een humbucker (vreemd voor een stratocaster model? Want je ziet ze niet vaak, behalve op exclusieve modellen van strats).