PDA

View Full Version : VOX 1900-serie pedalen



Vickman
14 augustus 2008, 23:50
Heeft iemand ervaring met pedalen uit de 1900 serie van VOX, het gaat om de V-vormige pedalen. Ik had vernomen dat ze door Guyatone gemaakt zijn in het begin van de jaren '80. Ik ben pas in het bezit gekomen van een VOX 1903 compressor en die bevalt echt heel goed.

Nu ben ik natuurlijk benieuwd of die nadere pedalen ook goed klinken, er zijn maar 6 types gemaakt. Er is niet heel veel info op internet te vinden. Ze zijn alleen wat prijzig en worden niet al te vaak aangeboden.

Dirk_Hendrik
15 augustus 2008, 08:32
Pasgeleden een Flanger uit die serie geserviced. Leuk ding maar niet wereldschokkend.

Info genoeg:
http://filters.muziq.be/model/vox/vshaped

DiscoFreq
18 augustus 2008, 10:43
Ik heb er verschillende, ik denk dat ik enkel de Chorus en Flanger nog niet heb.

Had wel eens een flanger gekocht, maar dat is een van de vele dingen die ze bij Taxipost "verloren"...

Sound is best goed, zoals bijna alle (oude?) Guyatones...


Oh en thx voor de link Dirk_hendrik :)

zoon van Piet
18 augustus 2008, 11:05
Als ouwe lul kan ik me de oorspronkelijke reclame voor die dingen nog herinneren.. De gedachte achter die vormgeving was dat je als (Vanzelfsprekend Volledig Vox-)gitarist een halve cirkel van pedalen voor je had, wat volgens Vox handiger ( of 'voetiger') zou zijn dan pedalen in lijn..

hahaha...