PDA

View Full Version : Ballad Solo improvisatie



allonso1990
14 augustus 2008, 22:04
Hoi gitaarnetters,

misschien kennen jullie wel het filmpje Dádiva van Gustavo Guerra :hippie:
ik heb de backingtrack gedownload en wat geimproviseerd.
is het wat voor iemand die pas 2 jaar speelt zonder les? :nervous:

er zitten wat rotfoutjes in mja. http://www.youtube.com/watch?v=NRSKJBqPyMk

excuses voor de slechte kwaliteit van beeld/geluid:(

Henri H
15 augustus 2008, 00:00
Heb Dadiva niet gezien dus die sfeer 'pak ik niet mee'. Na 2 minuten vond ik het wel ietwat saai worden...
Voor iemand die 2 jaar speelt niet slecht! Best een beetje naar Satriani geluisterd zeker?!

Oh ja, leuke gitaar! Wat voor 1 is dat?

allonso1990
15 augustus 2008, 00:21
bedankt voor je reactie!

mn gitaar is een peavey wolfgang special flametop , een model van eddie van halen:)

Henri H
15 augustus 2008, 00:23
bedankt voor je reactie!

mn gitaar is een peavey wolfgang special flametop , een model van eddie van halen:)Ah, dacht ik al maar wilde niet afgaan :chicken:
Ik heb de MM Axis super sport met bijna dezelfde top zo te zien.

allonso1990
15 augustus 2008, 00:42
leuke gitaar man;) btw is er enige satriani invloed in dat filmpje dan?:p

Riky
15 augustus 2008, 13:02
je speelt goed, maar het is idd niet heel boeiend. Geen versnelling of vertraging enz. Maar goed gespeeld en mooie gitaar!

allonso1990
15 augustus 2008, 14:55
hey, ja klopt, ik ken de backingtrack nog niet zo goed en ik val in patronen met improviseren. bedankt voor je reactie!:)

bagheera
15 augustus 2008, 15:23
waar download je zo'n backing tracks dat zoek ik nu toch ook al even.
vroeger had je de boss jamstation maar die maken ze nietmeer

Riky
15 augustus 2008, 15:59
staat in heel veel topics... maar kijk maar hier: www.guitarbt.com

allonso1990
15 augustus 2008, 16:07
die van Dadiva heb ik gehaald via het originele filmpje van gustavo guerra, daar stond een link waar je de backing kon downloaden;)

joeys
15 augustus 2008, 16:25
Nou, vind het niet slecht klinken hoor. Inderdaad ben ik het eens dat er duidelijk Satriani invloedens zitten.
Ik verwacht er nog wel van hoor na paar jaartjes...
Ken slechtere spelers die al 2 jaar bezig zijn (en soms langer).
Dus je doet het prima Allonso1990, keep on rockin'.

allonso1990
16 augustus 2008, 11:53
dankje Joey:)

allonso1990
30 september 2008, 15:06
hallo mensen, het leek me beter om niet nog een topic aan te maken voor een ander filmpje met hetzelfde principe.

bij deze heb ik nog een backingtrack ingespeeld en ben ik benieuwd naar jullie mening :)

link: http://nl.youtube.com/watch?v=iNXSHAV3czk

Henri H
30 september 2008, 15:22
Het is niet slecht gespeeld maar nog een beetje hetzelfde als de vorige naar mijn idee: Ietwat saai.
Je speelt veel van hetzelfde zoals b.v. een bepaalde snaar opdrukken en er vervolgens een standaard (saai) loopje achteraan spelen.
Dit komt ook door de backing track; staat volgens mij in één bepaalde toonsoort en er zit geen variatie in het ritme en tempo.
Hoop niet dat ik je teveel af heb gekraakt. ;)
Probeer het nummer "Empty Rooms" van Gary Moore van het album "Victims of the Future" 's.
Hier is ook een backing track van beschikbaar.
Dit nummer heeft een beetje hetzelfde sfeertje maar er zit een mega goeie solo in. Kun je wat van leren. :)

allonso1990
30 september 2008, 15:39
hey, ja klopt dat van de backingtrack, en ik nog niet zo gek lang speel, speel ik vaak hetzelfde ja. bedankt voor de kritiek en tips, hier kan ik wat mee!:)

JelmerOnGuitar
2 oktober 2008, 09:27
Niet slecht gespeeld voor 2 jaar spelen! Ik ken er ook wel slechteren, maar het is inderdaad wel wat saai. En ik vind je vibrato niet goed, die is veel te krampachtig en niet natuurlijk... Bekijk eens wat filmpjes van Gustavo Guerra en let alleen maar op zijn vibrato, heel natuurlijk en het goede tempo. Het is ook mooi om de vibrato pas in te zetten als de noot al even geklonken heeft, dus niet meteen als je hem aanslaat. Dit doet Guerra ook heel mooi!

Verder ga je de goede kant op! Luister veel Satriani;)

Jelmer.

Bloodline
2 oktober 2008, 16:50
Ik vindt je vibrato iets wat te stengerig, mee eens ?

allonso1990
2 oktober 2008, 17:46
bedankt voor de reacties en de tips;)

maar om eerlijk te zijn, ik snap niet precies wat er bedoelt wordt met mn vibrato? en hoe zou ik het evt. kunnen verbeteren?:dontgeti: