PDA

View Full Version : voodoo lab pedal power 2 plus



Johnny Ramone
14 augustus 2008, 19:22
weet iemand misschien waar die stekkeraansluiting voor is op de achterkant van dit apparaat? Er staat 200 watts max bij geschreven, wat wordt daar mee bedoeld? Kan ik hier stroom van aftappen voor een ander apparaat?

Nielsje
14 augustus 2008, 19:24
Jup, en nog wat tekens..

Johnny Ramone
14 augustus 2008, 22:30
Jup, en nog wat tekens..

Ik begrijp er niets van???

Nielsje
14 augustus 2008, 22:40
Je vraag iets over de aansluiting in de linkerhoek:

http://www.stevesmusiccenter.com/VoodooLabPedalPowerACBack.jpg

"Of je hiermee stroom kan aftappen voor een ander apparaat"

en ik zeg:

"Jup"

Omdat het forum geen posts accepteert die minder dan 10 tekens bevatten, zet ik erachter: "en nog wat tekens"

Zo iets duidelijker? ;)

Overigens is dit zeer simpel zelf op te zoeken door even te googlen op de handleiding oid.

shredneck
14 augustus 2008, 22:41
Die aansluiting is om bijvoorbeeld een andere VooDoolab pedalpower 2+ aan te hangen of je kunt er ook een stekkerdoos aan hangen voor al je weirde voedingen. Er komt hetzelfde uit als wat er uit de muur komt, zo'n 220 a 230 volt.

Die stekker die erop past heb ikzelf bij een computerwinkel gescoord, bouwmarkt had hem niet.

Succes!

Johnny Ramone
14 augustus 2008, 23:39
Ahhhhhhhhhhhhhhhh En De Versterker Die Ik Er Op Aansluit Mag Niet Meer Dan 200 Watt Zijn? Dat Is Wel Hard Toch!

Nielsje
14 augustus 2008, 23:46
Ahhhhhhhhhhhhhhhh En De Versterker Die Ik Er Op Aansluit Mag Niet Meer Dan 200 Watt Zijn? Dat Is Wel Hard Toch!

Handrem!

De aplicatie die je erop aansluit, mag niet meer dan 200 Watt trekken.
Dat wil niet zeggen dat je een 200 Watt versterker op kan aansluiten, een 100 watt buizenbak trekt vaak (net ff gecheckt op m'n eigen) meer dan 350 Watt.

Het is ook niet praktisch, om je amp vanuit dit ding te voeden. Het is meer bedoeld voor, zoals shredneck aangeeft, voor stekkerdoos met maffe voedingen, of een lampje, whatever.

Bovendien zegt het aantal verbruikte watts niets, maar dan ook niets, over het volume. Het aan Watt wat 'ie er uit spuugt, zegt daar wel wat over. Een versterker die 100 watt eruit pompt, levert 10 * log (100) = 20 dB op 1 meter afstand. Hier kan je het rendement van de speaker bij op tellen. (Ik heb m'n les onthouden, Han;))