PDA

View Full Version : Textures



Luke-wannabe
14 augustus 2008, 17:38
Moeilijke metal van eigen bodem!
Wie kent ze? Ik zelf pas sinds dit jaar. Ik kreeg als vervanger voor drumlessen bij mij op school (Herman Brood Academie) de drummer van Textures, Stef Broks, als docent. En toen ik dat eenmaal wist, wilde ik wel wat muziek van de band waar hij in speelt kennen, dus ben ik gauw wat gaan checken en kwam er toen achter dat ik het eigenlijk heel vet vond.
Sindsdien ben ik erg veel naar deze band gaan luisteren. Met name de grooves en alternatieve ritmische patronen spreken mij heel erg aan. En het beukt natuurlijk als de mallemoer.

Regenesis (http://nl.youtube.com/watch?v=m-SpK3Dlx_M) komt van hun tweede album. Een ijzersterke song die best wel representatief is voor de stijl van de Textures.
Storm Warning (http://nl.youtube.com/watch?v=Kxhm-L-320I). Ook een erg vet nummer. Vette riff ook. In het begin begrijp je er niks van, maar als de drums erbij komen valt alles op zijn plaats.
Laments of Icarus (http://nl.youtube.com/watch?v=DVRGGfzfIJk). De riff in het intro en couplet kun je op 2 manieren time! Gewoon in kwarten of triolen, meesterlijk.

Vertel me wat je van deze band vind en waarom!

Bram+
14 augustus 2008, 18:01
Vette band. Ken ze eigenlijk al vrij lang, sinds hun eerste plaat eigenlijk.

Tho
14 augustus 2008, 18:09
Respect voor de heren, maar ik ben geen fan. Voor mij moet metal beuken, hier en daar grooven, en easy listening zijn. Textures voldoet, hoewel het zéér goede muziek is, niet aan die eisen

FruscianteFan
14 augustus 2008, 18:20
Ik heb ze een paar keer live gezien, zijn inderdaad erg sterk. In Nijmegen treden ze meestal op bij organisator FortaRock, dus dan ben ik er wel bij ;)

18 september spelen ze in doornroosje

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 18:33
Respect voor de heren, maar ik ben geen fan. Voor mij moet metal beuken, hier en daar grooven, en easy listening zijn. Textures voldoet, hoewel het zéér goede muziek is, niet aan die eisen
Easy listening is het zeker niet, maar het beukt en grooved wel wat mij betreft.

FrankC
14 augustus 2008, 18:37
Textures vette band! Lekker rauw, zwaar. Muzikaal. Alles zit erin maar soms een beetje te weinig "lucht" in de nummers (of noem het ademruimte)kan het niet beter omschrijven. Leuk dat een band van dit niveau uit Nederland komt.

Als je dit gaaf vindt moet je ook even deze link bekijken:
The Dillinger Escape Plan/Panasonic Youth. Gaat volgens mij nog een stap verder.

http://nl.youtube.com/watch?v=kGNb-YT5ECA

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 18:43
Dillinger vind ik niet echt onwijs. Dat is voor mij echt herrie waar ik niks van kan maken.
Bij Textures hoor je nog een terugkerend patroon. Dat heb ik bij DEP niet.

interessander
14 augustus 2008, 18:47
Heb ze toevallig samen live gezien in de effenaar een poos terug en textures was zeker vet, maar dillinger blies echt iedereen weg!
Ik heb toevallig ooit mijn 5150 verkocht aan iemand die Jochem van textures bleek te zijn en hij wilde hem gebruiken voor zijn studiowerkzaamheden bij split second sound.

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 18:52
Hier nog een tof concert van hun trouwens: http://www.fabchannel.com/textures_concert/

Ik weet niet ik vind Dillinger echt zo'n ongeleid projectiel en in Textures zit nog structuur en dynamiek.

FrankC
14 augustus 2008, 18:53
Dillinger vind ik niet echt onwijs. Dat is voor mij echt herrie waar ik niks van kan maken.
Bij Textures hoor je nog een terugkerend patroon. Dat heb ik bij DEP niet.

Een terugkerend patroon hoor ik in dit nummer ook wel hoor. Ik vind het juist voorspelbaarder dan veel nummers van Textures. En met name in het tweede gedeelte van dit nummer veel groove.

FrankC
14 augustus 2008, 18:55
23-8 in 013
Pain Of Salvation + Textures + Demians + Alquin + The Watch + Magic Pie + Kriminal Hammond Inferno + Quantum Fantay + Hypnos 69 + Solstice + PBII

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 18:56
Okee, dan zal het wel aan mij liggen, haha!

FrankC
14 augustus 2008, 19:01
Trouwens wel goed om naast het gitaarspelen drumlessen te nemen.

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 19:04
Drums is mijn hoofdvak op de Herman Brood Academie ;)
Ik speel het allebei erg graag!

jw009
14 augustus 2008, 23:50
Super vette band, laatste album is geniaal !!

beruk
15 augustus 2008, 00:12
Drums is mijn hoofdvak op de Herman Brood Academie ;)
Ik speel het allebei erg graag!
even off topic... :sssh:
De herman brood academie, weer wat geleerd en nog in mijn geboorte stad ook!
Textures, ik word er niet warm of koud van. Ik heb beter horen beuken/grunten/brullen (Gorefest) en interessantere thema's/ritmes (orphanage) gehoord. Eigenlijk vind ik het dus nogal saai....

jw009
15 augustus 2008, 00:23
Textures, ik word er niet warm of koud van. Ik heb beter horen beuken/grunten/brullen (Gorefest) en interessantere thema's/ritmes (orphanage) gehoord. Eigenlijk vind ik het dus nogal saai....

http://nl.youtube.com/watch?v=ePNXa6tdX58

Saai ??? Dit is zo vet om te spelen, helemaal geweldig !

beruk
15 augustus 2008, 00:36
Geloof ik! Ik kan het niet, dus respect voor dames en heren die het wél kunnen!

Luke-wannabe
15 augustus 2008, 09:22
http://nl.youtube.com/watch?v=ePNXa6tdX58

Saai ??? Dit is zo vet om te spelen, helemaal geweldig !
Mee eens. Super dikke track.

Jimwoud
15 augustus 2008, 10:19
Ze werden bestempeld als beste metalband uit Nederland. Vond ik nogal overdreven. Vind het een leuke band, maar wordt er wel een beetje gek van als ik er lang naar luister, en niet alles is even catchy. Heb ze al een paar keer live gezien, laatst in het voorprogramma van Arch Enemy. Goede show, maar toch niet een band waar ik eens een cdtje van opzet. Daarnaast zijn de muzikanten steengoed, met name die drummer is echt heel goed. Denk dat hij wel met name dat genre zeker wel een van de beste van NL is.

Luke-wannabe
15 augustus 2008, 11:20
Ik vind het persoonlijk wel de beste NL metalband.
Dat het je smaak niet is kan ik me voorstellen. Mede omdat over smaak niet valt te twisten, maar ook omdat er soms best complexe patronen in zitten. En inderdaad, het is niet altijd even catchy.
Ik vind denk ik ook de drummer wel de meest kundige (van wat ik gehoord heb natuurlijk). Ik ga ze zeker checken als ze hier in de buurt komen!

Jimwoud
16 augustus 2008, 01:32
Ik vind het persoonlijk wel de beste NL metalband.
Dat het je smaak niet is kan ik me voorstellen. Mede omdat over smaak niet valt te twisten, maar ook omdat er soms best complexe patronen in zitten. En inderdaad, het is niet altijd even catchy.
Ik vind denk ik ook de drummer wel de meest kundige (van wat ik gehoord heb natuurlijk). Ik ga ze zeker checken als ze hier in de buurt komen!
Is zeker zo, wat is het beste? Altijd smaak gebonden. Maar is de beste band een hele technische band, of een goede band die veel mensen wel kunnen waarderen vanwege bv catchy dingen. vb. Metallica?

glennshred
16 augustus 2008, 10:04
Ik ben ze tegengekomen op myspace via andere spaces,
Voor mij zijn ze de beste nl metalband aller tijden..

Het éérste nummer dat al direct mijn aandacht trok was milestone
en het beste nummer dat ik al gehoord heb tot nu toe is old days born
anew van hun nieuwste album !!!

Veel van hun nummers klinken geweldig, ik vind alles van de drum tot de
gitaar prachtig gedaan, veel wisselingen in de muziek, dan word er weer stevig
gemetald om over te gaan naar het melodieuze gedeelte..

Ik heb mij al suf gepiekerd wat die mannen nu allemaal gebruiken van gear
internet afgezocht maar niks gevonden, dan heb ik korte tijd geleden
bart hennephof (gitarist) maar is gemaild en die was vriendelijk genoeg om
de informatie mee te delen..

Ik vergeet de zanger nog.. die is ook echt te gek :)

jw009
16 augustus 2008, 10:49
Bo-el 7-snaar gitaren toch? En rectifiers?

glennshred
16 augustus 2008, 12:30
Van merk gitaren weet ik het niet, de versterkers zijn deels juist!

Zal het bericht even weergeven:

hey Glenn!

dank voor de complimenten!
Wij hebben opgenomen met Peavey 5150's, en Mesa Boogie double
rectifiers, live spelen we op Peavey 6505+ versterkers, erg vette
sound!

We spelen op 7-snarige gitaren, in normale stemming, dus een gewone
E-stemming, met een lage B erboven (dus van dik naar dun; BEADGBE)

thanx en tot ziens op een show misschien!

Bart

Bloodline
16 augustus 2008, 13:07
Moeilijke metal van eigen bodem!
Wie kent ze? Ik zelf pas sinds dit jaar. Ik kreeg als vervanger voor drumlessen bij mij op school (Herman Brood Academie) de drummer van Textures, Stef Broks, als docent. En toen ik dat eenmaal wist, wilde ik wel wat muziek van de band waar hij in speelt kennen, dus ben ik gauw wat gaan checken en kwam er toen achter dat ik het eigenlijk heel vet vond.
Sindsdien ben ik erg veel naar deze band gaan luisteren. Met name de grooves en alternatieve ritmische patronen spreken mij heel erg aan. En het beukt natuurlijk als de mallemoer.

Regenesis (http://nl.youtube.com/watch?v=m-SpK3Dlx_M) komt van hun tweede album. Een ijzersterke song die best wel representatief is voor de stijl van de Textures.
Storm Warning (http://nl.youtube.com/watch?v=Kxhm-L-320I). Ook een erg vet nummer. Vette riff ook. In het begin begrijp je er niks van, maar als de drums erbij komen valt alles op zijn plaats.
Laments of Icarus (http://nl.youtube.com/watch?v=DVRGGfzfIJk). De riff in het intro en couplet kun je op 2 manieren time! Gewoon in kwarten of triolen, meesterlijk.

Vertel me wat je van deze band vind en waarom!

Gast... je moet echt Swandive checken van hun eerste plaat, niet normaal.

Voor mij is Textures de beste Metalband van Nederland, wij speelde samen met hun voor hun release vn Silhouettes ( laatste plaat ). Jonge die gasten zijn uber geniaal live. Ik waardeer Jochem echt voor zijn spel, ik geef toe ik ben echt jaloers op hem.

En die breaks/grooves van steff ? Orgasme.

Bloodline
16 augustus 2008, 13:13
even off topic... :sssh:
De herman brood academie, weer wat geleerd en nog in mijn geboorte stad ook!
Textures, ik word er niet warm of koud van. Ik heb beter horen beuken/grunten/brullen (Gorefest) en interessantere thema's/ritmes (orphanage) gehoord. Eigenlijk vind ik het dus nogal saai....


Saai, als er iets in NL meer brult dan Gorefest en interessanter is dan orphanage is het Textures wel. Veel dingen zijn een kwestie van smaak natuurlijk.....

Nee fout, Textures aan de macht.

Luke-wannabe
22 augustus 2008, 14:15
Is zeker zo, wat is het beste? Altijd smaak gebonden. Maar is de beste band een hele technische band, of een goede band die veel mensen wel kunnen waarderen vanwege bv catchy dingen. vb. Metallica?
Ik vind (dat zei ik in mijn vorige post ook al) dat Textures de vetste NL metalband is. Waarom? Het spreekt me gewoon heel erg aan. Alles, niet alleen de technische dingen, maar ook de groovende en beukende stukken.


Bloodline: Ja Swandive is echt de bom ook! Maar ik denk dat hun laatste plaat toch wel de beste van de 3 vind.

JelmerOnGuitar
23 augustus 2008, 22:11
Ik luister nu vanaf de release van "Silhouettes" naar Textures. (op verzoek/commando van Bloodline)... En met 1 woord: Geweldig.
Wat een band, heerlijk. Geweldig gewoon dat dat uit NL komt, ik vind ze echt met stip de beste metal band uit NL... Het klopt gewoon allemaal. De drums/gitaar/bas/keys, ik sta gewoon overal met open mond naar de luisteren.. Bizar goed..

En wat een sound jonge, jezus, die lui hebben het zo goed voor mekaar gekregen..

Dit vind ik dus een écht goeie band, grooved als de neten, überdikke sound en ontiegelijk vette nummers...

Damn right

Luke-wannabe
25 augustus 2008, 00:43
Goedzo ;) Gitaarsound is ook zeer bruut op Silhouettes. Waar het op Polars een beetje 'dun' en krasserig is is het op Silhouettes echt beukend en in your face.

Waar ik me met name over verbaas is hoe strak die gitaristen samen spelen.


Mad respect.

Bigfoot414
25 augustus 2008, 02:31
Een van mijn hoogtepunten van Lowlands dit jaar

Retestrak live, echt niet normaal meer

Ik heb hun nieuwe plaat meteen laten signeren, ik weet alleen nog niet wat mijn favoriete nummer is.

Tho
2 september 2008, 17:02
Bo-el 7-snaar gitaren toch? En rectifiers?

Ik dacht dat ze endersees waren bij Ibanez





Jullie zeggen trouwens dat jullie het de beste metalband van Nederland vinden, maar vinden jullie dat echt? Of alleen omdat het rete-technisch is.

Trocar
2 september 2008, 17:29
Ik dacht dat ze endersees waren bij Ibanez

Misschien eerder (denk het niet eigenlijk), nu zijn ze ge-endorsed door Bo-el; MC-7's.

Bloodline
4 september 2008, 15:09
Ik dacht dat ze endersees waren bij Ibanez





Jullie zeggen trouwens dat jullie het de beste metalband van Nederland vinden, maar vinden jullie dat echt? Of alleen omdat het rete-technisch is.

Ik vindt het echt, de nummers zitten zo goed in elkaar en het wordt op de plaat en live goed uitgevoerd.

En zo technisch is het niet eens hoor.

Luke-wannabe
4 september 2008, 17:02
+1. Ik vind het gewoon echt heel vette muziek met gevoel, groove en power. En zo technisch is het ook helemaal niet. Dream Theater is technisch gezien echt geflipter.

Trouwens @ Bloodline: Ken jij dat nummer Circular? Dat stuk vanaf 0.24 is echt te bizar getimed. Ik snap daar echt geen hout van :seriousf: Is het voor jou wel te begrijpen?

Luke-wannabe
8 september 2008, 23:22
http://3voor12.vpro.nl/speler/ondemand/39920607

Voor de mensen (zoals ik) die ze hebben gemist op Lowlands. Goed!!

Bl44t44p
8 september 2008, 23:46
Dat filmpje had ik inderdaad ook al gezien, jammer alleen dat de vetheid van het optreden bij lange na niet overkomt... geluid in de tent toen was ook niet al te best, toch wel jammer voor zo'n band.

Ik ga ze iig ook steeds meer waarderen, vind Jochem Jacobs trouwens ook een van de vetste screams ooit hebben, heerlijk gewoon :)

Luke-wannabe
8 september 2008, 23:49
Jochem is die gitarist met de rode Boel.. Je bedoelt denk ik Erik nogwat?

Bl44t44p
9 september 2008, 00:23
Ow Eric Kalsbeek bedoel ik inderdaad ;)

Bloodline
9 september 2008, 15:14
+1. Ik vind het gewoon echt heel vette muziek met gevoel, groove en power. En zo technisch is het ook helemaal niet. Dream Theater is technisch gezien echt geflipter.

Trouwens @ Bloodline: Ken jij dat nummer Circular? Dat stuk vanaf 0.24 is echt te bizar getimed. Ik snap daar echt geen hout van :seriousf: Is het voor jou wel te begrijpen?

idd, super opgefocked.

Een van hun vetste stukken vindt ik 3:43 van stream of conciousness, dat dan die thrash beat erin komt @ 3:52.

En dan die blastbeat @ 4:08 GODSAMME WAT EEN BAND.

Luke-wannabe
9 september 2008, 15:51
Niet mijn favo momentjes, maar zeker vet!!

Megadeth22
19 september 2008, 20:17
Als iemand toevallig een tab heeft van Old Days Born Anew...

een gast op youtube heeft hem gecovered maar hij wil niet tabben.
En zelf tabben zuig ik in. :chicken:

Luke-wannabe
19 september 2008, 20:35
Waarom zou je hem tabben? Gewoon zelf uitzoeken, daar leer je van. Old Days vind ik wel echt een moeilijk nummer, ik kan nu bijna Drive en Regenesis spelen. Ben ik wel trots op! :cooler:

Megadeth22
26 september 2008, 20:52
Waarom zou je hem tabben? Gewoon zelf uitzoeken, daar leer je van. Old Days vind ik wel echt een moeilijk nummer, ik kan nu bijna Drive en Regenesis spelen. Ben ik wel trots op! :cooler:
Omdat ik lui ben :blast:

Liquid_Metal
28 september 2008, 10:32
Neerlandsch Meshuggah xD. Ik heb toevallig twee weken terug een album van hun op de kop getikt (Drawing Circles) en vind ze wel lekker. Alleen is het wel een beetje 1 waas. Als je het niet weet hoor je bijna niet dat een nummer is afgelopen en het volgende begint :P. Soms is het me wat te heftig.


Omdat ik lui ben :blast:

Haha ik ken het. Ik pak er ook vaak een tab bij. Toch vind ik het wel beter om op gehoor een nummer uit te zoeken. Maar solo's in prog zijn niet echt te doen op gehoor :S. Je mist ALTIJD dingen.

Luke-wannabe
17 november 2008, 22:34
Haha cool, ik doe met m'n band mee aan een bandwedstrijd in Brabant en als we dat winnen (juryprijs) mogen we op een festival genaamd Monsters of Mariaheide spelen waar Textures ook speelt :D Ik hoop echt dat we winnen!

Bl44t44p
17 november 2008, 23:46
Welke bandwedstrijd is dat :) ?

Denk trouwens wel dat ik ze nog ff ga checken aanstaande zondag in Effenaar (Eindhoven)!

Luke-wannabe
18 november 2008, 00:18
Uhm.. Dat heet geloof ik Dortmonstercup. Zie hier: http://www.monsterheide.nl/

Tho
18 november 2008, 16:38
Nou Leon! Ik ga ze dan toch maar eens checken aanstaande vrijdag. Ze spelen bij mij om de hoek, dus waarom niet. Ik breng jullie verslag!

Bigfoot414
18 november 2008, 17:13
Paar weken geleden stonden ze in de W2 in Den Bosch

Beetje tam publiek, maar wat een geweldige band blijft het toch:)

Zo verschrikkelijk strak, ik word er gewoon bang van

Tho
18 november 2008, 17:16
Paar weken geleden stonden ze in de W2 in Den Bosch

Beetje tam publiek, maar wat een geweldige band blijft het toch:)

Zo verschrikkelijk strak, ik word er gewoon bang van

Welcome to the world of metal.

Megadeth22
18 november 2008, 18:35
Welcome to the world of metal.
Bij Textures in de Mezz was er een moshpit van 4 man. Ik duwde mijn vriend erin, die trok me mee, ik ging plat op mn muil omdat ik allstars aanhad waarvan het profiel al helemaal weg was van het vele erin werken.


NICE :blast:

Tho
18 november 2008, 18:58
Bij Textures in de Mezz was er een moshpit van 4 man. Ik duwde mijn vriend erin, die trok me mee, ik ging plat op mn muil omdat ik allstars aanhad waarvan het profiel al helemaal weg was van het vele erin werken.


NICE :blast:

En ik had laatst ruzie in de pit, kan je na gaan hoe ver het is gekomen :confused:, en ik ben heus geen klootzak in de pit hoor.

Mijn hartje ligt bij deathmetal, maar ik prefereer hardcore/oi! publiek. 80% van de metalheads staan alleen maar een beetje stoned te zijn op concerten en beginnen te janken als er een pit begint. De overige 20% bestaan uit relaxte gasten die niet aan een pit meedoen maar ook niet janken als je een lichaam tegen je aan krijgt, en moshers, die verdomme wel DEGELIJK voor de muziek komen!


Dat was mijn gal voor vandaag, word vervolgd.

Luke-wannabe
18 november 2008, 19:07
Nice, Thomas. Ik ga ze waarschijnlijk volgende week checken. Dan komen ze bij mij in de buurt, in Leiden. Heb er best wel zin in!!

Megadeth22
18 november 2008, 22:11
En ik had laatst ruzie in de pit, kan je na gaan hoe ver het is gekomen :confused:, en ik ben heus geen klootzak in de pit hoor.

Mijn hartje ligt bij deathmetal, maar ik prefereer hardcore/oi! publiek. 80% van de metalheads staan alleen maar een beetje stoned te zijn op concerten en beginnen te janken als er een pit begint. De overige 20% bestaan uit relaxte gasten die niet aan een pit meedoen maar ook niet janken als je een lichaam tegen je aan krijgt, en moshers, die verdomme wel DEGELIJK voor de muziek komen!


Dat was mijn gal voor vandaag, word vervolgd.
Ach een beetje rondhupsen is nice, maar ik heb liever zeg maar wel de KEUZE of ik in een moshpit wil. Was met mijn vader en twee van zijn vrienden naar Fields of Rock in 2007; een van die vrienden stond voor mij, het liedje begon en WEG was hij :seriousf:

Tho
21 november 2008, 23:50
zo, ik ben terug, ik zal jullie alvast zeggen: ik ben onder de indruk. Morgen meer, want ik moet pissen en ik heb morgen vroege dienst.

Luke-wannabe
22 november 2008, 01:44
Ben benieuwd! Ik ga donderdag.

Megadeth22
22 november 2008, 12:43
Heeft iemand toevallig 40 euro over?

Er is nu ook Textures op vinyl; en een "pack" van 3 limited edition vinyl platen zijn verkrijgbaar voor 40 pleuri. :nervous:

Luke-wannabe
24 november 2008, 00:33
Kom op Tho. Wat had je erover te zeggen :D

Madcow
24 november 2008, 00:49
Textures: De hell voor elke lichtman. Rare timingen, superstrak, en wanneer je net het tempo te pakken hebt veranderd de maat weer.:nervous:

Luke-wannabe
24 november 2008, 01:15
Textures: De hell voor elke lichtman. Rare timingen, superstrak, en wanneer je net het tempo te pakken hebt veranderd de maat weer.:nervous:
Hahaha idd.
Grappige aan Textures is, is dat heel veel dingen gewoon 4/4 is. De patroontjes zijn gewoon moeilijk, en dat is heel hun ding.

Tho
24 november 2008, 06:55
Kom op Tho. Wat had je erover te zeggen :D

ja 'k heb nog niet echt tijd gehad om wat te typen! Vanavond laat denk ik

FNaRK
24 november 2008, 09:36
ga binnenkort Textures zien, eind december in Den Haag :cooler:

Luke-wannabe
24 november 2008, 10:55
Ik donderdag in Leiden :D
Ben benieuwd, Tho!

Tho
24 november 2008, 18:55
Nou even kort dan, want ik ben écht te lui.

De band die er voor speelde 'Romeo Must Die' was écht stomme emo-gay-core. Fanatieke gasten op het podium maar was een sissy's... stomme kuifjes en zo.

Textures. Nogmaals, ik zou het niet voor m'n plezier opzetten, maar die gasten zijn straaaaaaaaaaaaaaaaaaaak!!! Echt zálig om naar te kijken/luisteren. Met elke minime stopje is het ook echt muisstil. Ik miste wel een paar vette solo's.

Luke-wannabe
28 november 2008, 00:26
Okee nice!
Ik heb ze net gezien. Ben net terug.
Inderdaad echt té bizar strak. Zulke vette nummers ook! Vond het jammer dat ze Old Days Born Anew niet gespeeld hebben (althans voor hoever ik weet, want ik moest voor de toegift weg omdat de parkeergarage om 12 uur dicht ging.

Was trouwens best grappig om daar rond te lopen. Ik paste er niet echt tussen zeg maar :D Maar super avond gehad.

Tho
28 november 2008, 00:41
Okee nice!
Ik heb ze net gezien. Ben net terug.
Inderdaad echt té bizar strak. Zulke vette nummers ook! Vond het jammer dat ze Old Days Born Anew niet gespeeld hebben (althans voor hoever ik weet, want ik moest voor de toegift weg omdat de parkeergarage om 12 uur dicht ging.

Was trouwens best grappig om daar rond te lopen. Ik paste er niet echt tussen zeg maar :D Maar super avond gehad.

Nee? had je in Amersfoort moeten zijn. Niks geen metalheads, voornamelijk pussys moet PLO slaaltjes en hippe kuifjes.


(niks denigrerends naar jou Leon)

Speelde Romeo Must Die bij jou ook of niet?

soup
28 november 2008, 00:46
Ik vind er absoluut niks aan, niet dat ik een afkeer heb van metal maar dit is niet de metal waar ik van houd.

Liever zoiets (-crowbar)

http://www.youtube.com/watch?v=YK2kWnIrUIE


http://www.youtube.com/watch?v=2CXFbGh-Wzw

Tho
28 november 2008, 10:11
ja maar live is het wel ontzettend gaaf hoor...

Luke-wannabe
28 november 2008, 11:13
@ Soupero: Ja maar dat komt omdat je die muziek gewoon niet snapt:satisfie:. Ga effe een ander topic vervuilen a.u.b. Thnx!

@ Tho: Haha in het LVC liepen er best veel 16 jarige 'true' metal kereltjes met bandshirts, overzeas broeken en lang vlassig, dood haar rond. Ook best veel 'gewone' mensen trouwens hoor. En no offence taken trouwens.
Bij ons speelden 2 bands in het voorprogramma. Het Nederlands Cypher. Was een beetje 13 in het dozijn Deathcore achtige shit. Niet mijn ding.
En toen kwam het Belgische Do or Die. Jezus dat was echt hard. Eigenlijk meer Hardcore dan metal. Het waren ook echt van die typische opgefokte Hardcore kerels, haha. Best wel vet en erg ruig, maar na 45 min ging het wel vervelen.

Tsjah en toen kwam Textures eindelijk.
Man! Strak, groovend, hard, episch.. Zo veel verschillende emoties en andere dingen maar zo vet. Ik vind dit echt een heel erg vette band!
Zo super goed hoe die 2 gitaristen zo strak op elkaar ingespeeld zijn, dat als ze dezelfde partij spelen, het als 1 wall op guitars op je over komt. En dan die accenten. Man. Zo loeistrak.
Ik vónd trouwens Jochem de betere van de 2, maar sinds gisteren ben ik Bart ook erg gaan waarderen. Allebei gewoon super goede gitaristen. Bassist ligt er heerlijk onder. Is voor de verandering gewoon eens wél iets te volgen van wat -ie doet. In tegenstelling tot andere metalbands.
Stef Broks is echt een super strakke super drummer. Technisch, strak en beukend als het moet. Erg goed.
Dan hebben we nog de mooi vullende synths. Altijd precies goed, en nooit teveel. Super. Zang is gewoon ook heel gaaf. Verschillende types van screams wat het ook een beetje interessant houd. Ook een erg mooie zangstem wat tezamen voor genoeg afwisseling zorgt.
:cooler: Ik vond het vet.

Tho
28 november 2008, 11:27
mooi man! Ja die 'true' metal jochies met een papa roach t shirt zijn altijd lachen :D

Luke-wannabe
1 december 2008, 09:40
Haha tsjah.. Ik heb het daar niet zo mee. Aparte mannetjes zijn dat toch.

Mike P.
12 december 2009, 14:50
Na een jaar toch maar 'ns dit topic omhoog trappen.

Hier een geweldige live video:
http://www.youtube.com/watch?v=nLA-OeDQ8ls&fmt=18

JelmerOnGuitar
14 december 2009, 15:39
Na een jaar toch maar 'ns dit topic omhoog trappen.

Hier een geweldige live video:
http://www.youtube.com/watch?v=nLA-OeDQ8ls&fmt=18

Fucking hell wat een vette vid.. Geweldige band, ben er echt een fan van. Wil ze live zien!

JelmerOnGuitar
14 december 2009, 15:41
Btw, ik hoorde dat ze plannen hebben om een cd op te gaan nemen, weet er iemand wanneer?

Sonno
14 december 2009, 16:10
Textures? Supervette shit natuurlijk! Al fan vanaf Polars.

Ik kwam laatst ook een andere band tegen die dit type math-metal combineert met nog wat andere stijlen, ik ben verkocht!

Veil of Maya heten ze.
http://www.youtube.com/watch?v=yRIjMVfk3Hg

Gr. Sonno

Luke-wannabe
14 december 2009, 18:02
Vet!
Voor textures fans: check ook Cilice. Ook een soortgelijke band maar nog net ff wat bruter.

JelmerOnGuitar
14 december 2009, 20:48
Textures? Supervette shit natuurlijk! Al fan vanaf Polars.

Ik kwam laatst ook een andere band tegen die dit type math-metal combineert met nog wat andere stijlen, ik ben verkocht!

Veil of Maya heten ze.
http://www.youtube.com/watch?v=yRIjMVfk3Hg

Gr. Sonno

Wauw! Klinkt lekker man, ga dr eens even wat meer van checken. Dit is wel metal waar ik van houd...

Wat vinden jullie eigenlijk van "Mercenary"? Hier een nr van hun meest recente album:
http://www.youtube.com/watch?v=jvUHI8GmZiQ

Sonno
14 december 2009, 22:27
Vet!
Voor textures fans: check ook Cilice. Ook een soortgelijke band maar nog net ff wat bruter.

Ha Cilice, da's met die zangert van Smogus en gitaristen van Orphanage, ook bekend hier! Is voor Hollandse afkomst zeker iets om trots op te zijn! Ik ken die zanger (Daniël) nog wel van vroegah.


Wauw! Klinkt lekker man, ga dr eens even wat meer van checken. Dit is wel metal waar ik van houd...

Wat vinden jullie eigenlijk van "Mercenary"? Hier een nr van hun meest recente album:
http://www.youtube.com/watch?v=jvUHI8GmZiQ

Mercenary ken ik ook maar da's meer progmetal, zeker lekker maar wel echt wat anders. Ik ken het nog wel van 11 dreams en The Hours that remain, dat waren echt super platen. Ik vind de nieuwere albums wat te zeikerig en overgeproduceerd. Ik heb ze ook wel is live gezien in de Baroeg en die gasten gesproken daarna. Nog wat Deense woordjes geleerd! Ze hebben live helaas wel een flink klote geluid.

Ik heb volgens mij nog ergens een foto dat ik naast die gitarist sta ff zoeken:..........................................A HA! Gevonden! Het is die middelste gast. Staat volgens mij ook nog een drummert bij, kweeniemeerzogoe...

http://i47.tinypic.com/2dtc9y.jpg

Als we dan toch bezig zijn; Ken je Mors Principium Est? Super vette Melodic deathmetal!
http://www.youtube.com/watch?v=oYDKEmGWamo

Gr. Sonno

JelmerOnGuitar
15 december 2009, 00:04
Ha Cilice, da's met die zangert van Smogus en gitaristen van Orphanage, ook bekend hier! Is voor Hollandse afkomst zeker iets om trots op te zijn! Ik ken die zanger (Daniël) nog wel van vroegah.



Mercenary ken ik ook maar da's meer progmetal, zeker lekker maar wel echt wat anders. Ik ken het nog wel van 11 dreams en The Hours that remain, dat waren echt super platen. Ik vind de nieuwere albums wat te zeikerig en overgeproduceerd. Ik heb ze ook wel is live gezien in de Baroeg en die gasten gesproken daarna. Nog wat Deense woordjes geleerd! Ze hebben live helaas wel een flink klote geluid.

Ik heb volgens mij nog ergens een foto dat ik naast die gitarist sta ff zoeken:..........................................A HA! Gevonden! Het is die middelste gast. Staat volgens mij ook nog een drummert bij, kweeniemeerzogoe...

http://i47.tinypic.com/2dtc9y.jpg


Ooooooooooh fucking gaaf! Dat is de leadgitarist, fucking goede gitarist vind ik, prachtige sound. Op de plaat dan, live is dat idd kut. Goh toevallig ik zag net op de website dat ze eens in de Baroeg gespeeld hebben, vet dat je daar was!

Ik lees trouwens ook op de website dat de zanger, keyboardspeler en drummer de band verlaten. Ze liggen niet meer op 1 lijn wat muziek betreft. Dit vind ik best wel kut.
Ik lees ook dat degenen die weggaan het liefst door wilden gaan met de stijl die The Hours That Remain en Architect of Lies. Ik vermoed dus dat het komende Mercenary album meer richting de oude shit gaat, wat ik erg erg jammer vind. Ben een groot van fan de eerder genoemde albums..
Nieuwe plaat komt al in het voorjaar trouwens!

new deep
15 december 2009, 23:39
coole shit dat veil of maya ga ik meer van luisteren, check ook eens the faceless. Die komen binnenkort in Utrecht met The Black Dahlia Murder!

Sonno
15 december 2009, 23:54
Ha die Willem, tijd niet gezien, ik wilde net vragen wanneer ik je weer is ga zien maar het antwoord is duidelijk!
Black dahlia murder!!!!! Ook fijn. Ik begin dit forum nu echt te waarderen waarde metalbroeders!

Welterusten,
Sonno

rickert
16 december 2009, 00:02
http://www.nu.nl/muziek/2144844/nederlandse-popband-brengt-album-in-india.html wtf, popband?

new deep
16 december 2009, 00:45
Ha die Willem, tijd niet gezien, ik wilde net vragen wanneer ik je weer is ga zien maar het antwoord is duidelijk!
Black dahlia murder!!!!! Ook fijn. Ik begin dit forum nu echt te waarderen waarde metalbroeders!

Welterusten,
Sonno

Cool man! gaat cool worden dan!

Sonno
16 december 2009, 14:59
Ah, lekker rustig op 't werk zo tegen de kerstdagen aan, ff muziek luisteren.

http://www.youtube.com/watch?v=-4djARVaaCY

TE-RING, die riff op 1:51 :crazyhappy:

J-P
16 december 2009, 15:20
Die VoM cd heb ik maar besteld, klinkt te goed om te laten liggen. Textures ook geweldig hoor. Ik zit momenteel met een revisie-enkel thuis, wat een tijd om goede muziek te luisteren!!!

Sonno
16 december 2009, 15:46
Haha kicke! Ik kan je verzekeren, die CD is net als de rest van de nummers; geniaal!!

Nu ben ik helemaal op dreef, ken je Obscura? Is een soort Necrophagist met wat meer Death-invloeden. Ze hebben een CD "Cosmogenesis", ook helemaal de bom!

http://www.youtube.com/watch?v=zoO23fKbqjE

http://www.youtube.com/watch?v=mesr2siegRg

Veel luisterplezier!
Gr. Sonno

PS: Je kan tegenwoordig via www.grooveshark.org alle nummers in superkwaliteit streamen, helemaal super!

JelmerOnGuitar
23 januari 2010, 00:49
Slecht nieuws van de Textures jongens. Eric Kalsbeek (vocals) stopt ermee. :S Zwaar klote als je het mij vraagt.

Shag hier het hele verhaal:
http://www.texturesband.com/?p=721

Fucking jammer. Ik vind hem een super vocalist. Prachtige grunts/screams en super zwevende zangpartijen. Fuck! Dit is echt kut..
Ook komt het nieuwe album nu pas in begin 2011..

Luke-wannabe
23 januari 2010, 00:59
Ah fuck ik vond 'm juist zo goed... Balen.

new deep
23 januari 2010, 15:25
Zeker een goede vocalist, zal een uitdaging worden om een gelijkwaardige opvolger te vinden.

Bram+
23 januari 2010, 15:41
Dat is ze mijns inziens de vorige keer ook gelukt, dus dit zullen ze ook wel weer overwinnen.

Bl44t44p
25 januari 2010, 13:38
Lelijk!!! En ik moet nog steeds een keer een clubshow checken van hun.

Luke-wannabe
25 januari 2010, 19:20
Ik heb ze toen een keer in Leiden gezien. Was wel vet hoor :)

Luke-wannabe
19 maart 2010, 11:33
Volgende week word de nieuwe frontman bekend gemaakt!

Tho
19 maart 2010, 11:51
ok interessant! Ben benieuwd of het een bekende is en of ze van stijl wisselen qua vocals.

Liquid_Metal
19 maart 2010, 13:09
Het is inderdaad enorm jammer want zijn stem paste erg goed bij de muziek. Frontman is wel de grootste verandering die een band kan doormaken. Ik ben benieuwd hoe het uitpakt.

Schuey
19 maart 2010, 13:41
Volgende week word de nieuwe frontman bekend gemaakt!

Hoe kom je aan die info?

Luke-wannabe
19 maart 2010, 14:36
Ik ken de drummer een beetje en ik zag het op zijn facebook.

Schuey
20 maart 2010, 11:20
Ik ken de drummer een beetje en ik zag het op zijn facebook.

Ah ok dan weet ik iig dat het geen uit de lucht gegrepen gerucht is ;)
(gitarist kon me dat 2 weken geleden nog niet vertellen dus vandaar)

Wat ben ik benieuwd, kan het NOG beter dan Eric? Ben bang van niet, maar damn ik hoop het :D


edit:
typo..

Luke-wannabe
20 maart 2010, 11:22
Hoe bedoel je dat het een uit de lucht gegrepen gerucht is.. Als zij het zelf aangeven..? Volgens mij was het niet Stef zelf maar gewoon de Textures Facebook..

Schuey
20 maart 2010, 11:33
oh oops, moest GEEN zijn.... ongelukkige typo :X :X :X

Luke-wannabe
20 maart 2010, 12:31
Haha ok. Ik voelde me al hevig beledigd ;)

Tho
20 maart 2010, 13:45
al iets bekend?

Luke-wannabe
25 maart 2010, 12:53
Hoppa!!!

TEXTURES is excited to announce that Daniel de Jongh, former front man of the Dutch metal band CILICE, will replace Eric Kalsbeek who left the band earlier this year.

Daniel had to say this about joining TEXTURES:
“I am truly honored to have been asked to replace Eric as vocalist for TEXTURES. TEXTURES is a standout band and is a band which I’ve listened to the last couple of years, like so many other metal-fans out there. Although it was a pretty tough decision to leave my former band CILICE, this was an offer I just couldn’t refuse. The guys in TEXTURES are just a great bunch of people and it is clear that there is and will be loads of inspiration for the next years to come. I also know how much Eric was respected by the fans and I hope that I can assure you guys out there that I will replace him with as much dignity as he did for TEXTURES the last 6 years. All I can say is that we as TEXTURES are ready to rock everyone out there and that the anticipation for the next album can be withhold. We are in writing process at the time and I can reveal that it is going to be kick-ass as always!!

We will see you guys soon!!”

The band about Daniel joining TEXTURES:
“It was really hard for us to part ways with Eric. Emotionally and musically. But Daniel gives us more than enough reasons to prolong our career, more hyped up than ever before. His experience, personality, musical taste and of course his awesome vocal skills make us see the future like a first spring morning after a severe winter-darkness.”

Textures 2.0 has just been launched!

Daniel will make his live debut on a select number of shows this summer which will be announced soon.






Bron: http://www.texturesband.com/

almarvk
25 maart 2010, 13:29
Lijkt mij een uitstekende keuze! Meer dan prima zanger met veel live ervaring. Wel jammer dat Cilice nu een nieuwe zanger moet zoeken, maar goed; tijdens hun laatste toer in Rusland ging Daniël ook niet mee en hebben ze zichzelf prima gered met opnames op band :)

Bl44t44p
25 maart 2010, 16:39
Cool, ben benieuwd :)

HaroldA
25 maart 2010, 17:08
Dat Cilice is niet eens zo verkeerd! :ok:


(in ieder geval interessanter dan Textures :sssh:)

Rinze
25 maart 2010, 17:24
Ik hoop dat die nieuwe zanger in zijn teksten beter Engels bezigt dan in zijn persbericht...

Schuey
25 maart 2010, 18:12
Dat Cilice is niet eens zo verkeerd! :ok:


(in ieder geval interessanter dan Textures :sssh:)

Ligt het nu aan mij, of zie ik bij jou de laatste tijd dat je graag je mening als feit wegzet, gemaskeerd door een smily? :sssh:

Ben zeer benieuwd naar de nieuwe stem van Textures, ik zal youtube eens aanzwengelen :)

edit:
Zo dat klinkt lekker :)

Luke-wannabe
25 maart 2010, 18:37
Cilice is wel een brute band hoor. Ben benieuwd wat hun voor nieuwe dude krijgen dan :)

HaroldA
26 maart 2010, 13:53
Ligt het nu aan mij, of zie ik bij jou de laatste tijd dat je graag je mening als feit wegzet, gemaskeerd door een smily? :sssh:

Ehm, krijg ik nu op m'n kop omdat ik "ik vind" er niet bij vermeld heb? :makeup:

Ik dacht dat dat wel duidelijk was dat je op een forum je eigen mening geeft maar bij deze mijn excuses!



Dat Cilice is niet eens zo verkeerd IMHO! :ok:


(in ieder geval interessanter dan Textures IMHO :sssh:)

Schuey
26 maart 2010, 22:12
Het viel me gewoon even op ;)

Veekeren
3 april 2010, 22:38
Beetje jammer dat er nergens vermeld wordt dat Daniël nog een andere band heeft ook. Zal hem er eens op aanspreken. Gemiste promotie kans :satisfie:

Luke-wannabe
4 april 2010, 02:10
Maar daar stapt -ie uit...

Veekeren
6 april 2010, 13:29
Maar daar stapt -ie uit...

Nee hoor. Uit Cilice stapt ie, uit zn andere band niet. Vandaar wat jammer dat die band niet genoemd wordt, maar het is dan ook een andere stijl wat Textures niet in de weg zit. Maar om deze keer wat duidelijker te zijn, Daniël zit ook in mijn band ;)

glennshred
21 april 2010, 21:29
Djiezus christ, ben ik wat info aan het opzoeken van Textures lees ik dat
de toetsenist Richard Rietdijk ook al de band verlaat :dontgeti:

Who's next? Spijtig wel :makeup:

http://www.musicfrom.nl/magazine/nieuws/34508/ook-toetsenist-verlaat-textures.html

Luke-wannabe
22 april 2010, 00:25
Nee hoor. Uit Cilice stapt ie, uit zn andere band niet. Vandaar wat jammer dat die band niet genoemd wordt, maar het is dan ook een andere stijl wat Textures niet in de weg zit. Maar om deze keer wat duidelijker te zijn, Daniël zit ook in mijn band ;)
Ooh hij speelt nog in een ander band ook? En hij speelt ook bij jou in de band? Bezig bijtje dan! Lijkt me helemaal niet handig, iemand die zo veel met andere dingen bezig is, wel?

Veekeren
22 april 2010, 22:38
Ooh hij speelt nog in een ander band ook? En hij speelt ook bij jou in de band? Bezig bijtje dan! Lijkt me helemaal niet handig, iemand die zo veel met andere dingen bezig is, wel?

Yep, zit al een lange tijd bij ons! Maar Cilice kostte hem wel veel tijd. Voor ons is Textures alleen maar beter. Die gaan geen maanden op tour. En wellicht is het, als Textures een dikke plaat levert, ook positief voor ons upcoming album qua naamsbekendheid... I don't know, ik maak me weinig zorgen iig over dat hij na wisseling van Cilice naar Textures minder tijd gaat hebben.