PDA

View Full Version : plectrum merken



wijnandp
14 augustus 2008, 12:27
hallo,

Kan iemand mij een lijst geven met alle plectrum merken ?of misschien een paar zodat de rest het kan aanvullen ? als t er meer zijn dan 10, graag alleen de beste/grootste.

wijnand :noob:

Jeroen76
14 augustus 2008, 12:39
Dunlop
Ibanez
Fender

wijnandp
14 augustus 2008, 12:40
heel erg bedankt bedankt en zijn dit een paar of zijn dit ze al ?

Jeroen76
14 augustus 2008, 12:43
heel erg bedankt bedankt en zijn dit een paar of zijn dit ze al ?
Neuh, dit is waarmee ik werk.
Er zullen er allicht meer zijn.

Groetjes
Jeroen

Javaca
14 augustus 2008, 12:44
Wegen
Gibson
Guild
Wirething

Eigenlijk heeft ieder gitaarmerk wel een eigen plectrum. Het zijn gewoon bedrukte stukjes plastic.

Verder zijn er speciale plectrums van bijvoorbeeld wegen en wirething, dit zijn speciale modellen die soms zelfs met de hand gemaakt worden.

wijnandp
14 augustus 2008, 12:49
-dunlop
-ibanez
-fender
-Wegen
-Gibson
-Guild
-Wirething

Zijn dit een beetje de grootste ? of zijn er nog meer goede ?

gerritje tralalalala
14 augustus 2008, 12:50
ach, ga gewoon naar de lokale muziekboer en zeg hem dat je plectrums hebben wil.

een beetje muziekzaak heeft achter de toog een hele vooraad plectrums liggen.
kies er een paar uit en probeer wat, en als het niet bevalt ga je weer heen en probeer je weer wat nieuws, net zolang tot je een (voor jouw) goed plectrum gevonden hebt.

Merk maakt wijnig uit, het zijn inderdaad gewoon kleine stukjes bedrukt plastic.

wijnandp
14 augustus 2008, 12:51
ok bedankt ga ik doen !

hendrix2
14 augustus 2008, 14:10
Onderwerp verplaatst naar Gitaar-Diversen.

Het is best om inderdaad eens wat verschillende soorten te testen. Op akoestische gitaar en mandoline gebruik ik Dunlop nylon van 1mm maar op elektrische gebruik ik dan weer Dunlop Gators van 1.14 mm... Het is maar wat je ligt en wat je zelf mooi vindt klinken.

Ga gewoon even naar de muziekhandel en koop wat verschillende soorten, zo kan je vergelijken. Je smaak zal wellicht nog veranderen doorheen de jaren ook.

beruk
14 augustus 2008, 14:14
Smaak hoezo? Ik ben al jaren opzoek naar dunlop jazz II met aardbeismaak :seriousf:

Tristan
14 augustus 2008, 14:16
Ik vind zelf de Dunlop Ultrex echt het beste klinken, heb veel plectrums uitgeprobeerd, maar die vind ik echt heel erg goed...
Een aantal maten van mij zijn ook op deze plectrums overgestapt, tot grote tevredenheid...

beruk
14 augustus 2008, 16:27
Ik gebruik voor alle drie mijn gitaren verschillende:
Voor acoustisch: Schaller 0.027
Voor m'n strat: dunlop jazz I of II
Voor mijn jazzert: dunlop 207

G.G.
14 augustus 2008, 16:37
Mischien heb je hier wat aan:


http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=101212

Dekkz0r
14 augustus 2008, 16:39
http://stringsnthings.org/hsguitar/GIFs/Schaller.jpg
Deze schaller picks vind ik fijn, die foto's is uitgerekt trouwens ofzo, ze hebben namelijk een "normale" vorm gewoon.

Verder gebruik ik fender en dunlons, maar die hadden we al.

HANNESSTINKT
14 augustus 2008, 17:23
Hij was waarschijnlijk al genoemd maar ik vind Dunlop Tortex de konig der plectrums

WeinigTalent?
14 augustus 2008, 17:32
ach, ga gewoon naar de lokale muziekboer en zeg hem dat je plectrums hebben wil.
Merk maakt wijnig uit, het zijn inderdaad gewoon kleine stukjes bedrukt plastic.

Hi........

Ik kocht in een muziekwinkel een fender plectrum en deze was binnen 2 maanden stuk.
Voortaan alleen Dunlop!

FruscianteFan
14 augustus 2008, 18:01
Die dunlops van mij (Tortex) slijten anders ook behoorlijk hard. Na een dag of 5 zijn de 3 punten er wel afgesleten bij mij.

Tristan
14 augustus 2008, 18:07
Dat is juist goed, dan spelen ze lekkerder en klinken ze beter (vind ik dan)...

WeinigTalent?
14 augustus 2008, 18:18
Die dunlops van mij (Tortex) slijten anders ook behoorlijk hard. Na een dag of 5 zijn de 3 punten er wel afgesleten bij mij.

Hi.....

Beter wat afgesleten dan dat hij helemaal aan barrels gespeeld is.
Nooit geen Fender plectrum meer, voortaan Dunlop...........

Kellet
14 augustus 2008, 18:23
Je zou de Jim Dunlop Gator Grip series plectrums (plectra?) eens moeten proberen. Heb je heel veel grip op, zoals de naam zegt. :rockon:


Smaak hoezo? Ik ben al jaren opzoek naar dunlop jazz II met aardbeismaak :seriousf:

:seriousf: :seriousf:

FruscianteFan
14 augustus 2008, 19:00
Dat is juist goed, dan spelen ze lekkerder en klinken ze beter (vind ik dan)...Ik vind van niet. Eigenlijk is het wel een nadeel van die driepuntige dingen: het is veel te makkelijk om over te schakelen op een verse punt. Dan doe je ineens niet meer zo heel lang met een 72-pack.

eggen_h
16 augustus 2008, 14:38
als ik jou was zou ik gewoon een dunlop van 1.5 mm kopen, die zijn overal voor te gebruiken. vind het altijd beetje onpraktisch om een big stubby voor jazz te kopen en een dunnere voor rock etc. juist met een stevige plectrum kun je lekker hard aanslaan, is juist handig voor alles lijkt me, goed voor de sound..

T!M
19 augustus 2008, 19:30
Er zijn ook signatureplectrums bv. bij ibanez zijn er steve vai plectrums.