PDA

View Full Version : Aansluiting Bogner Shiva



frankmelters
14 augustus 2008, 11:17
Hallo,

Ik heb op dit moment een Bogner Shiva en heb daar een vraag over.

Ik speel met een floorboard (Zoom G7 1.ut, een midi floorboard gelijk aan POD XT Live) maar wil ook een verbinding met onze PA maken.

Achterop de kast zit naast de FX loop een amp boost met input en output.

Kan iemand mij de ideale aansluiting geven wanneer ik dus met een return en send voor het floorboard wil werken én een kabel naar de PA wi laten lopen.

Zijn er daarnaast nog wat trucs voor de Shiva die ik zou kunnen gebruiken.

Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

frankmelters
14 augustus 2008, 11:18
Het is de Shiva 2x12 mét reverb en zonder de brightswitch.

TimmU
14 augustus 2008, 11:33
gebruik de line-out van je Zoom G7.Zonde trouwens dat je zoiets gebruikt op een Shiva.

frankmelters
14 augustus 2008, 15:44
Ik gebruik de Zoom alleen maar voor het volumepedaal, de tuner en enkele effecten. Dus niet voor versterker- en cabinettypen.

Wat kan ik eigenlijk met de aansluitingen van de amp boost?

Squier4ever
14 augustus 2008, 15:52
Ik gebruik de Zoom alleen maar voor het volumepedaal, de tuner en enkele effecten. Dus niet voor versterker- en cabinettypen.

Wat kan ik eigenlijk met de aansluitingen van de amp boost?


Te koop;
-Hughes&Kettner Switchblade 100 watt Buizentop met flightcase
-Framus 2x12 cabinet

sorry, maar dingen te koop zetten in je post mag hier niet, dat doe je in je signature, die kun je instellen

Johannes
14 augustus 2008, 16:05
Geen bijdragende post van mij, maar ik wil het toch kwijt. Ik heb die zoom nooit gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat de dynamiek van je versterker behouden blijft als je m ertussen gooit. Zo'n mooie amp komt naar mijn idee beter tot zn recht met iets betere effecten. Ik denk dus dat bij je effecten op dit moment een hoop tone-winst te behalen valt. Daarentegen, als het goed klinkt waarom niet...

caliban
14 augustus 2008, 16:07
sorry, maar dingen te koop zetten in je post mag hier niet, dat doe je in je signature, die kun je instellen
Inderdaad dat gaat door de mods misschien spammy bekeken worden.

TimmU
15 augustus 2008, 21:12
Geen bijdragende post van mij, maar ik wil het toch kwijt. Ik heb die zoom nooit gehoord, maar ik kan me niet voorstellen dat de dynamiek van je versterker behouden blijft als je m ertussen gooit. Zo'n mooie amp komt naar mijn idee beter tot zn recht met iets betere effecten. Ik denk dus dat bij je effecten op dit moment een hoop tone-winst te behalen valt. Daarentegen, als het goed klinkt waarom niet...
Ongetwijfeld klinkt het goed. Het kan alleen, naar mijn idee, stukken mooier. een Shiva heeft een clean waar ik echt van omviel ,zo mooi.met zo'n mooie versterker zou ik ook lekker investeren in leuke pedaaltjes, dan bezorgt het spelen je elke dag een nog grotere grijns op je gezicht!

paulusdeBKB
15 augustus 2008, 23:04
Niet om het een of ander, maar die Zoom klinkt prima voor een multieffect! Ik heb de G9.2tt gekocht na vergelijking met de Vox tonelab en zo'n Line6 floorboard (niet de nieuwste), en ik koos de Zoom. Prima bak en zeer ondergewaardeerd apparaat!

TimmU
16 augustus 2008, 01:28
Dat gaf ik ook al aan gast, en ik weet dat het kwaliteit is . Maar zo'n pedaal doet een Shiva geen recht. Natuurlijk klinkt ie gaaf over een goede eindtrap als je zo'n multieffect goed instelt, maar ik blijf erbij dat ik het zonde vind , want een Bogner verdient beter, imo.

Grooveyard21
16 augustus 2008, 10:00
Dat gaf ik ook al aan gast, en ik weet dat het kwaliteit is . Maar zo'n pedaal doet een Shiva geen recht. Natuurlijk klinkt ie gaaf over een goede eindtrap als je zo'n multieffect goed instelt, maar ik blijf erbij dat ik het zonde vind , want een Bogner verdient beter, imo.

Ben ik het mee eens.