PDA

View Full Version : Beetje bling voor mijn oude Ibanez Roadstar



Wouter J
14 augustus 2008, 00:54
Okee, ik ben de eigenaar van een 1984'er Ibanez Roadstar RS225 en dat is een geweldige gitaar die fantastisch speelt, een ongelofelijke tremolo heeft die nooit ontstemd en een zeer vette klank heeft. Het stereo type voorbeeld dat Japan inderdaad superieure gitaren maakte (in die tijd dan) dan wat Fender, Gibson, Kramer en dergelijke merken op de markt brachten.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0629.jpg

Maar 24 jaar hebben de goede meid toch wel wat rimpeltjes opgeleverd: afgezien van een paar lakbeschadigingen had ze ook gebroken pickup ramen die vervangen moesten worden. Dus heb ik er twee chromen raampjes op gezet en heb toen gelijk de oude potmeter dopjes vervangen door chromen telecaster knoppen. Het resultaat is heel behoorlijk.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0757.jpg

Er staan flink wat optredens voor Slavantas aan te komen dus ze zal veel actie gaan zien. Maar ik weet zeker dat ze er klaar voor is.

Bram+
14 augustus 2008, 10:24
Sexy gitaren, die oude Roadstars, zeker met die maple hals en fingerboard (dat mag Ibanez ook weer meer gaan doen van mij). Die knoppen en rings geven 'm inderdaad net wat meer mee.

Luke-wannabe
14 augustus 2008, 11:25
Die is zeker netjes geworden! Die Roadsters zijn cool! Ik heb er zelf ook nog eentje gehad, en dat ws echt een puik ding!

Antoon
14 augustus 2008, 14:15
Het stereo type voorbeeld dat Japan inderdaad superieure gitaren maakte (in die tijd dan) dan wat Fender, Gibson, Kramer en dergelijke merken op de markt brachten.



BWAHAHAHA!!

Ibanez666
14 augustus 2008, 15:18
BWAHAHAHA!!

Wat prijs/kwaliteitsverhouding betreft heeft de TS een punt...

Chris Winsemius
14 augustus 2008, 15:24
Heb 'n rode Ibanez uit '82, maple-neck, vergelijkbare bodyvorm maar dan aan de zijkanten 'n beetje à la SGs afgerond. 2 SD) HBs en er staat boven Ibanez (goud met zwarte omlijning) "CUSTOM MADE" en daar achter ELECTRIC GUITAR. 2 frets, 4 punts halsbevestiging en zo'n 70s Fender-uitsteeksel v/d halspen boven de kam.

Iemand 'n idee wat dit voor model is (en eventueel de 2e handswaarde)?

BvD!(nu

Ibanez666
14 augustus 2008, 15:38
Heb 'n rode Ibanez uit '82, maple-neck, vergelijkbare bodyvorm maar dan aan de zijkanten 'n beetje à la SGs afgerond. 2 SD) HBs en er staat boven Ibanez (goud met zwarte omlijning) "CUSTOM MADE" en daar achter ELECTRIC GUITAR. 2 frets, 4 punts halsbevestiging en zo'n 70s Fender-uitsteeksel v/d halspen boven de kam.

Iemand 'n idee wat dit voor model is (en eventueel de 2e handswaarde)?

BvD!(nu


Een foto zou handig zijn

Chris Winsemius
14 augustus 2008, 15:51
Een foto zou handig zijn

Ik haal morgen maar eens 'n digitale camera en zal dan zsm. posten. Iig. alvast bedankt voor de moeite!

Ibanez666
14 augustus 2008, 15:55
zittie hier bij?:

http://www.ibanezwiki.com/display/CATALOG/1982+-+Ibanez+Blazer+and+Studio+Series+Electric+Guitars

Chris Winsemius
14 augustus 2008, 16:03
Niet gezien, beetje als 'n '81 BL50-MH maar dan zonder slagplaat.

(ps check even mijn... je hebt dat topic al gevonden! )

Ibanez666
14 augustus 2008, 16:09
Niet gezien, beetje als 'n '81 BL50-MH maar dan zonder slagplaat.

(ps check even mijn... je hebt dat topic al gevonden! )

Jep al gevonden :-)

Een ding weet ik wel, als er net als in de gitaar van de topic starter "super 70ies " elementen in zitten, zullen deze elementen samen al zon 120-150 euro waard zijn. Ik kan de uitspraak van de TS dat de gitaar vet klinkt dan ook goed begrijpen....

frekie
14 augustus 2008, 16:11
(Zeur Modus On) Je zou iets aan die lak beschadiging kunnen doen of de body helemaal overspuiten in een fris kleurtje. (Off)

Verder idd goede planken die ouwe Jap Ibbies. Veel zijn al lang gehypt en dus duur: Artist, JEM, AS/AM 50/100/200, LP kopietjes en zelfs de Studio.

Nog te betalen: joe Roadstar en mijn S540. Je ziet ze af en toe met license Floyd langs komen voor onder de 500 euro. Heel wat betere kwaliteit dan het Koreaans/Indonesisch/Chinese spul wat nu in de winkel hangt.

Ik heb hem nu besnaard met een 011 setje in Drop C. Opa probeert het metal gebeuren bij te houden :hippie:

Ibanez666
14 augustus 2008, 16:16
(Zeur Modus On) Je zou iets aan die lak beschadiging kunnen doen of de body helemaal overspuiten in een fris kleurtje. (Off)

Verder idd goede planken die ouwe Jap Ibbies. Veel zijn al lang gehypt en dus duur: Artist, JEM, AS/AM 50/100/200, LP kopietjes en zelfs de Studio.

Nog te betalen: joe Roadstar en mijn S540. Je ziet ze af en toe met license Floyd langs komen voor onder de 500 euro. Heel wat betere kwaliteit dan het Koreaans/Indonesisch/Chinese spul wat nu in de winkel hangt.

Ik heb hem nu besnaard met een 011 setje in Drop C. Opa probeert het metal gebeuren bij te houden :hippie:


Ik vind de Artist en de LP kopieen nog wel betaalbaar eigenlijk. Kijk, een LP voor 190 euro zoals ik ervoor betaald heb vind je niet meer, maar 300-350 wil gerust nog wel lukken. Mijn Artist was 600 euro en daar zijn ze nog steeds wel voor te vinden. De genoemde bedragen zijn ze dubbel en dwars waard, dus ook vanuit dat oogpunt zijn ze niet duur.

frekie
14 augustus 2008, 16:32
Ook leuk : 540R (pre JS) en Blazer: http://link.marktplaats.nl/181872205

Ibanez666
14 augustus 2008, 16:39
Ook leuk : 540R (pre JS) en Blazer: http://link.marktplaats.nl/181872205

Leuk spul uit die tijd. ben alleen wat minder te spreken over de electronica en elementen. Maar het speelt vaak als boter. ik heb ooit een LTD 540s gehad

zoiets:

http://www.someonesimages.com/gallery/albums/Misc_Pics/ibanez_s540ltd.jpg

Chris Winsemius
2 september 2008, 18:44
Dankzij Ricktekent nu 'n foto van die '82-er van mij:


http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/CMW%20enzo/100_3603.jpg

2350
2 september 2008, 19:04
@ Chris Winsemius:

Da's een Ibanez SB-70. Een hybride, gemaakt van left over Studio bodies en left over Blazer halzen.
Lekkere gitaartjes. De drie knoppen zijn niet origineel.

P@ul

Barkeepert
2 september 2008, 19:34
Mooi ding Wouter! Lekker simpel en strak, daar hou ik wel van. :)

yhcmarc
2 september 2008, 20:01
Ik heb zelf 2 ST (50 en 200) gitaren, en gebruik die het meeste tegenwoordig, meer dan mijn oude Gibson SG (maar die gebruik ik nu vooral als studio gitaar, is een nogal fragiel apparaat voor on the road, heeft al 2x in tweeen gelegen) en Fender Elite telecaster. Ik vind het echt heerlijke gitaren en ben eigenlijk nog wel op zoek naar nog een aantal van die dingen, of PF series. Aangezien ik ook nog een keer een strat achtige wil komt daar een Blazer voor in aanmerking, lijken me ook wel puike gitaren.

Chris Winsemius
2 september 2008, 22:48
@ Chris Winsemius:

Da's een Ibanez SB-70. Een hybride, gemaakt van left over Studio bodies en left over Blazer halzen.
Lekkere gitaartjes. De drie knoppen zijn niet origineel.

P@ul

THANKS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!

Knoppen, PUs en nog wat dingetjes zijn idd. niet origineel maar ik weet nu iig. iets meer van deze gitaar (is trouwens door m'n liefje geconfisceerd... mag er af en toe nog op spelen :) ).