PDA

View Full Version : Line 6 UX2 en Ableton audio settings



E_r_i_k
13 augustus 2008, 23:05
Hey

Ik heb een Line 6 UX 2 gekocht met daarbij (de gratiez) Ableton live 6 versie.

In de audio settigs moet je aangeven welke "hardware" je voor input en welke voor output gebruikt.

Als ik zowel input als output op de Line 6 UX2 zet (ipv de interne geluidskaart van m'n PC) dan krijg ik alles in echo.... elke aanslag op m'n gitaar hoor ik dus dubbel...

Wie kan me vertellen wat de juiste instellingen zijn ?

Thanks

Draai op een PC met XP Professional

Ciaoooo

Erik :blast:

BeeJee
14 augustus 2008, 11:16
Dat is nu latency... Het beste kun je je geluid niet monitoren via je pc-speakers, maar via (goede) studiomonitoren of een headset via de UX2, dan heb je zero latency als het goed is.

E_r_i_k
14 augustus 2008, 11:28
Dat is nu latency... Het beste kun je je geluid niet monitoren via je pc-speakers, maar via (goede) studiomonitoren of een headset via de UX2, dan heb je zero latency als het goed is.


Ik heb m'n headset op de UX2 aangesloten en m'n pc speakes niet aan. Het ge-echo komt via de headset.

Het is "heel duidelijk" dat zowel de input van het geluid als daarna de output weergegeven wordt.

Het probleem is weg als ik bij ofwel input of output bijde audio instellingen andere hardware aangeef. Het zit dus ergens in de instellingen denk ik.

chubbyfan
14 augustus 2008, 11:34
Gewoon de asio driver in ableton selecteren,en je buffer size in gearbox op extra small zetten(bij preferences,hardware,toneport driver settings)in het recording gedeelte is hier heel veel over geschreven,ik raad ook aan om de handleidingen en lessen van deze programma,s door te spitten,(misschien moet je de instellingen van je geluidskaart ook wijzigen,maar dit weet ik niet zeker,gewoon proberen)

E_r_i_k
14 augustus 2008, 12:30
Gewoon de asio driver in ableton selecteren,en je buffer size in gearbox op extra small zetten(bij preferences,hardware,toneport driver settings)in het recording gedeelte is hier heel veel over geschreven,ik raad ook aan om de handleidingen en lessen van deze programma,s door te spitten,(misschien moet je de instellingen van je geluidskaart ook wijzigen,maar dit weet ik niet zeker,gewoon proberen)


Thanks! het wijzigen naar de ASIO driver is de oplossing :dance:

pol
14 augustus 2008, 13:02
ook uitkijken dat je niet tegelijk door ableton en gearbox zit te monitoren.
als je in ableton monitort, zet dan de output van gearbox op mute, anders krijg je nog last van faseverschillen omdat asio toch net iets trager is dan gearbox zelf.

E_r_i_k
14 augustus 2008, 13:15
ook uitkijken dat je niet tegelijk door ableton en gearbox zit te monitoren.
als je in ableton monitort, zet dan de output van gearbox op mute, anders krijg je nog last van faseverschillen omdat asio toch net iets trager is dan gearbox zelf.


ok thanks - overigens behoorlijke handleiding (Ableton) om door te nemen..... :???: