PDA

View Full Version : Dean ZX



Raguil
13 augustus 2008, 19:51
Heeft iemand goede of slechte ervaring met de Dean ZX? Hij staat op Marktplaats (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/186426266-dean-zx-explorer-model.html?xref=1) en vraag me af of hij goed is. Ik ben een beginner gitarist die naast zn Tele beginners set iets anders wilt :blast: . Thanks

almarvk
13 augustus 2008, 19:58
Het ziet eruit als een 'baby' model. En dat moet je maar net liggen...

JeanPaul du Vinnie
13 augustus 2008, 20:31
Het is geen baby-model. Dat model heeft de normale afmetingen. Wel de laagste "normale" reeks van Dean voor zover ik weet, grootste verschil zijnde de bolt-on neck. Wel al veel goeie dingen over gelezen maar nog nooit zelf vastgehad of gehoord.

Raguil
13 augustus 2008, 23:02
Ja ik ook maar heb het nog niet echt kunnen bevestigen door mensen met een...

gerrekat
14 augustus 2008, 14:17
Het is geen baby-model. Dat model heeft de normale afmetingen. Wel de laagste "normale" reeks van Dean voor zover ik weet, grootste verschil zijnde de bolt-on neck. Wel al veel goeie dingen over gelezen maar nog nooit zelf vastgehad of gehoord.


voor een absolute beginnersgitaar is ie best ok, maar ik vind het altijd eng. Het is natuurlijk hoe je het ook wendt of keert een low end gitaar met goedkoop toonhout, goedkope electronica en een geschroefde neck. de duurdere DEANs zijn hele goede en hoogwaardige gitaren maar als je je eerste ervaring opdoet met een een X-serie kun je wel eens een (onterechte)wrange nasmaak aan overhouden als je uiteindelijk besluit om te upgraden. Als ik oproduct manager was geweest van DEAN zou ik de hele serie uit de handel halen en me gewoon niet in dat segment mengen.

Orpheo
14 augustus 2008, 14:40
ik heb een dean zx, en ik speel erg met veel plezier nog op. tis absoluut geen hoogstandje qua tone en afwerking, maar als backup (voor mij) of als main gitaar voor een beginner is het zker niet verkeerd.