PDA

View Full Version : goede song??



swampie
27 februari 2003, 21:26
ok ik vrees dat jullie het niet zo op zijn plaats zullen vinden maar zou iemand me tips kunnen geven bij het schrijven van goede songteksten, het wil maar niet vlotten. ik zou het fijn vinden moest iemand me kunnen helpen ookal past het misschien niet in het forum
vriendelijke groet sam

LordSpeedyShit
28 februari 2003, 17:34
aan het aantal enthousiaste reacties te zien kun je deze vraag misschien beter op een songtext forum stellen ofzo

moretel
28 februari 2003, 17:55
Tip van onze bassist want ik kan er ook niets van,
altijd een boekje bij je hebben en een melodie van een bekend lekker zang nummer wat je ligt in je hoofd.
Maar zonder creativiteit en inspiratie lukt het niet zo, je moet wel wat op te schrijven hebben in dat boekje want die gebruik je voor ingevingen, iedereen heeft weleens van die momenten dat je leuke regels verzint maar later vergeet.
Als je alles opschrijft resulteert dat soms pas jaren later in een volwassen tekst.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die ze uit de mouw schudden maar dat zijn vaak pro's met verstand van componeren of met veel talent.

Maiden Michiel
1 maart 2003, 12:54
Als je het mij vraagt is het onmogelijk om deze vraag te beantwoorden

schaap
1 maart 2003, 17:47
nee, er zijn wel standaard dingen die je kan doen om er beter in te worden enzo.
Ook helpt het soms om i.p.v zo'n boekje een recorder bij je te hebben, dan kan je met je mond de melodie daarop zetten (is misschien lomp, maar ik ken mensen waarbij het erg goed werkt, en ik ga er zelf ook 1 kopen denkik).
Voor songwriting uit het niets heb je zoiezo talent nodig en veeeel inspiratie.
Anders kan je het beter aan andere overlaten.

Guinness
1 maart 2003, 22:58
Songs schrijven is net als gitaar spelen. Het is iets dat je OOK kunt leren. Verwacht niet dat zoiets meteen lukt. Je moet gewoon veel oefenen. Schrijf alles op dat je verzint.

R. Flagg
3 maart 2003, 10:11
Volgens mij is hier op http://www.harmony-central.com een apart forum over. Misschien kan je daar wat info vinden.

Fluffy
3 maart 2003, 10:17
bij mij gaat het meestal zo :
eerst een nummer helemaal instrumentaal schrijven, (bass, gitaar + drum) als dat helemaal compleet is pak je je gitaar en ga je het spelen, en probeer je er een goede zang melodie bij te vinden. als je dan 1 echt passend zinnetje hebt kun je de rest van het nummer ook zo schrijven :smile:

swampie
3 maart 2003, 10:49
thx voor jullie commentaar :wink:
blijven oefenen dus. wachten op spirituele ingevingen. en opschrijven
tot de volgende
sam