PDA

View Full Version : nieuwe amp ??



st.robot
13 augustus 2008, 17:20
hey

Ik zie even door de bomen het bos niet meer... Ik speel nu al een aantal jaren gitaar en was begonnen met een cube 15, daar was niets op aan te merken maar toen had ik in een wilde bui m'n eigen transistor amp gemaakt en daarvoor een v-amp 2 gezet, daar kon ik veel meer mee spelen (qua effecten enzo dan hé) en m'n neef had dan m'n cube overgekocht omdat ie ook begon te spelen. nu (2 jaar laten) begint die v-amp wel te storen, dat ding ruist tegen de sterren op en al die effecten heb ik nu ook weer niet nodig. Dus moet er iets veranderen

eerst dacht ik om een Boss Me 50 ipv m'n v-amp te kopen, maar daarmee heb ik nog niet echt een heel goeie versterker. Toen heb ik een paar goeie dingen gelezen over die goeikope Harley Benton buizenversterkertjes (Ga15 geloof ik ??) en over die kleine epiphone Buizenampjes. van m'n transistor amp zou ik dan een 2*12" cab maken . Nu begint het toch te knagen of ik niet eerst een écht goeie buizenamp te kopen. Dus ben ik even iets gaan testen (Fender Blues junior)

op het einde van de dag weet ik dus nog altijd niet wat ik het beste kan doen
ik speel zowat vanalles, classic rock, soms wat bluesy, soms een beetje heviger (maar geen metal ofzo, die kutfase ben ik voorbij) mijn budget is 500 € (600 als het écht de moeite blijkt)

de vraag: wat zouden jullie doen
- een fatsoendelijke effectenbak ervoor (ruis en brom weg, en 't zal wel leuk klinken)
- een head à la HB (niets fancy) eventueel wat modden en en 2*12 cab eronder
- ineens voor de goeie shit gaan , maar wat dan? fender blues junior, epiphone blues custom, vox misschien, hoewel dat wat duurder wordt nog andere ideeen iemand ? Ik heb op een of andere manier wel een voorliefde voor buizen

o ja, het is voor gewoon thuis

(ps: Fingers aka william, als je meeleest, weet jij wat ze nog allemaal hebben liggen bij de Mike music tegenwoordig)

thx

Mr.Fingers
13 augustus 2008, 17:32
Ik lees mee hoor bert!