PDA

View Full Version : nieuwe amp ??



st.robot
13 augustus 2008, 17:20
hey

Ik zie even door de bomen het bos niet meer... Ik speel nu al een aantal jaren gitaar en was begonnen met een cube 15, daar was niets op aan te merken maar toen had ik in een wilde bui m'n eigen transistor amp gemaakt en daarvoor een v-amp 2 gezet, daar kon ik veel meer mee spelen (qua effecten enzo dan hé) en m'n neef had dan m'n cube overgekocht omdat ie ook begon te spelen. nu (2 jaar laten) begint die v-amp wel te storen, dat ding ruist tegen de sterren op en al die effecten heb ik nu ook weer niet nodig. Dus moet er iets veranderen

eerst dacht ik om een Boss Me 50 ipv m'n v-amp te kopen, maar daarmee heb ik nog niet echt een heel goeie versterker. Toen heb ik een paar goeie dingen gelezen over die goeikope Harley Benton buizenversterkertjes (Ga15 geloof ik ??) en over die kleine epiphone Buizenampjes. van m'n transistor amp zou ik dan een 2*12" cab maken . Nu begint het toch te knagen of ik niet eerst een écht goeie buizenamp te kopen. Dus ben ik even iets gaan testen (Fender Blues junior)

op het einde van de dag weet ik dus nog altijd niet wat ik het beste kan doen
ik speel zowat vanalles, classic rock, soms wat bluesy, soms een beetje heviger (maar geen metal ofzo, die kutfase ben ik voorbij) mijn budget is 500 € (600 als het écht de moeite blijkt)

de vraag: wat zouden jullie doen
- een fatsoendelijke effectenbak ervoor (ruis en brom weg, en 't zal wel leuk klinken)
- een head à la HB (niets fancy) eventueel wat modden en en 2*12 cab eronder
- ineens voor de goeie shit gaan , maar wat dan? fender blues junior, epiphone blues custom, vox misschien, hoewel dat wat duurder wordt nog andere ideeen iemand ? Ik heb op een of andere manier wel een voorliefde voor buizen

o ja, het is voor gewoon thuis

(ps: Fingers aka william, als je meeleest, weet jij wat ze nog allemaal hebben liggen bij de Mike music tegenwoordig)

thx

Mr.Fingers
13 augustus 2008, 17:32
Ik lees mee hoor bert!


Fender HotRod deluxe (heb ik zelf, ben er best tevreden van)
Fender Blues Jr
Fender Blues Deluxe 1x12(hotrod met een kanaal minder)
Fender Blues Deluxe 4x10 (bassman '59 achtig)
Fender Frontman's (alle types, maar het zijn rommeltransisterbakken)
Fender G-dec
Fender acoustasonic
ENGL buizending
Marshall JTM900 + 1936 cab
Marshall MG ministack (rommel)
Peavey transistorbakken
nog wat transistormeuk

Dat was het zowat denk ik

ik zou durven opteren voor een Blues Jr. 40W (HotRod deluxe, Blues deluxe) voor thuis is toch net dat tikkeltje te veel, 15W buizen is al erg luid hoor.

TimmU
13 augustus 2008, 18:01
ik vind dat altijd van dat gemekker. Een versterker heeft toch een volumeknop ? dan kun je toch overal altijd op het gewenste volume spelen?

En dan klinkt het maar wat minder,maar een buizenbak is niet gemaakt om zacht te staan.

caliban
13 augustus 2008, 18:25
ENGL thunderball

Dat is een ENGL thunder preamp met een powerball poweramp??

Jimwoud
13 augustus 2008, 18:31
Dat is een ENGL thunder preamp met een powerball poweramp??
Fireball eindtrap dacht ik ergens gelezen te hebben

The Lo Lands
13 augustus 2008, 18:33
op het einde van de dag weet ik dus nog altijd niet wat ik het beste kan doen ik speel zowat vanalles, classic rock, soms wat bluesy, soms een beetje heviger (maar geen metal ofzo, die kutfase ben ik voorbij) mijn budget is 500 € (600 als het écht de moeite blijkt)

de vraag: wat zouden jullie doen
- een fatsoendelijke effectenbak ervoor (ruis en brom weg, en 't zal wel leuk klinken)
- een head à la HB (niets fancy) eventueel wat modden en en 2*12 cab eronder
- ineens voor de goeie shit gaan , maar wat dan? fender blues junior, epiphone blues custom, vox misschien, hoewel dat wat duurder wordt nog andere ideeen iemand ? Ik heb op een of andere manier wel een voorliefde voor buizenGa voor een tweedehands buizencombo van Fender, Vox, Hi-watt, Orange of aanverwante merken. Spendeer wat middagjes in de muziekwinkel met je eigen gitaar en effecten en probeer zoveel mogelijk versterkers waar mogelijk en kijk dan of deze ook tweedehands te krijgen zijn. Zo krijg je inzicht in de verschillende merken en type (combo)versterkers. Het ene merk is niet beter dan het andere en geef je oren de kost. Soms kun je verrast raken van een merk of type welke je vooraf misschien niet had willen aanschaffen (is mij ook overkomen : ). Een top aanschaffen ik leuk maar voor thuis is een combo praktischer en is vaak te krijgen in lagere wattages! Daarnaast heb je voor jouw budget dan weer geen 'goeie shit' top. Succes!

caliban
13 augustus 2008, 18:36
Fireball eindtrap dacht ik ergens gelezen te hebben
Was dit echt een serieus antwoord

Jimwoud
13 augustus 2008, 18:41
Was dit echt een serieus antwoord
uiteraard niet, hehe. Ben na een tijdje op het forum wel bekend met de meeste merken/types.

Mr.Fingers
13 augustus 2008, 18:55
ja jongens, ik ben een narrow-minded persoon, en ken alleen maar Fender, sorry :mad:

caliban
13 augustus 2008, 18:57
uiteraard niet, hehe. Ben na een tijdje op het forum wel bekend met de meeste merken/types.
Het klonk gewoon serieus, en sinds je zelf een ENGL-bezitter bent verbaasde me dat.

Jimwoud
13 augustus 2008, 19:12
Het klonk gewoon serieus, en sinds je zelf een ENGL-bezitter bent verbaasde me dat.
Ben niet zo van de smileys en dingen, hehe

Gibsonman
13 augustus 2008, 19:44
[QUOTE=st.robot]hey

ik speel zowat vanalles, classic rock, soms wat bluesy, soms een beetje heviger (maar geen metal ofzo, die kutfase ben ik voorbij)


F*ck, ik zit dus al mijn hele gitaarleven in een kutfase...........

:blast:

caliban
13 augustus 2008, 20:39
[QUOTE=st.robot]hey

ik speel zowat vanalles, classic rock, soms wat bluesy, soms een beetje heviger (maar geen metal ofzo, die kutfase ben ik voorbij)


F*ck, ik zit dus al mijn hele gitaarleven in een kutfase...........

:blast:
Echte venten luisteren allemaal naar metal, weet iedereen.
Om op de ts zijn vraag te antwoorden: ik zou direct voor wat fatsoenlijk spul gaan.

st.robot
13 augustus 2008, 20:47
hey

ik speel zowat vanalles, classic rock, soms wat bluesy, soms een beetje heviger (maar geen metal ofzo, die kutfase ben ik voorbij)


F*ck, ik zit dus al mijn hele gitaarleven in een kutfase...........

:blast:

;) ik dacht wel dat iemand er zo op ging reageren ... 's niet slecht bedoelt hoor. Ik heb niets tegen metal , alleen bleek het zo niet mijn ding te zijn :sssh:

DeiDRagonas
13 augustus 2008, 20:54
Fender Blues Jr... Niet zeuren, gewoon kopen...

R

bagheera
13 augustus 2008, 21:35
2de hands markt nakijken en stel dat je toch voor een buizen amp gaat die zoals fender die kwa volume moeilijk af te regelen zijn kun je nog altijd een hotplate kopen ( zet volume om in warmte van het geluid )
Maar dat is misschien niet eens nodig en ook niet iedereen is fan van een Hotplate en zelf heb ik het ook voor thuis gebruik nog nooit nodig gehad.

guitarfreakrobert
14 augustus 2008, 06:37
Fender Blues Jr... Niet zeuren, gewoon kopen...

R

mee eens
greetzzz robert