PDA

View Full Version : Squier met een Kahler tremmelo



Nicolaas
13 augustus 2008, 15:36
Dag best mensen,

stiekem begin ik steeds meer Van Halen te spelen, maarja zoals jullie zien in mijn signature heb
ik geen beschikking over een gitaar met tremmelo. Nou kan ik wel een nieuwe gaan kopen in de
vorm van een eh.. Squier Jazzmaster ofzo. Maar ik d8 breng hem naar stijlvorm om daar een
kahler trem. er op te zetten. (m'n telecaster, gebruik hem amper)

Dit een goed idee of zeggen jullie beter ruil je hem in en betaal je iets meer voor een gitaar
met een beetje goeie tremmelo? Hoeft niet gelijk een gitaar te zijn van 1000 e. maar iets leuks.

Deel u mening! :dance:

Mr.Fingers
13 augustus 2008, 15:56
Als je van halen gaat spelen, ben je weinig met een squier jagmaster. Die klinkt te grunge-achtig. Wat jij nodig hebt is een stratocaster

robert-gitarist
13 augustus 2008, 16:17
Een superstrat ;) iets van een Ibanez RG/Jackson oid.
Weet je al wat voor budget je wil gaan uitgeven max.?

Nicolaas
13 augustus 2008, 16:48
M'n budget licht ong. rond 400 e. Liefst laat ik alleen een trem. op me telecaster zetten dan kan ik nog wat andere dingen halen.
Maarja dat is dus de grote vraag, is een Kahler trem een beetje goed? En heeft zin om zo'n ding op m'n telecaster te zetten?

RammerStein
13 augustus 2008, 17:01
moet je voor een kahler niet frezen in je body?

Mr.Fingers
13 augustus 2008, 17:06
als je een trem om je tele wilt... bigsby? :D


voor een kahler (en alle andere strat-like-trems) moet je inderdaad een heel stuk uitfrezen.

robert-gitarist
13 augustus 2008, 17:13
Yepz inderdaad, de frees moet er dan in. En daarbij, een losse kahler trem+het frezen in de body zal waarschijnlijk meer kosten bijelkaar dan wat die Squier normaal gesproken kost ;) En een Telecaster zal nooit zo klinken als een (super)strat. Blijft gewoon een heel ander karakter.

Nicolaas
13 augustus 2008, 17:46
Nee ik snap dat het nooit het zelfde zal klinken als, maar gewoon leek me tof.
Maar idd boel gevrees, maarja verder doe ik weinig met me telecaster. Maar
een bigsby enig idee bij wie ik zo'n ding kan laten monteren? Das opzich ook
een optie, maar denk zelfde verhaal. Bij mekaar denk weer duurder dan de
gitaar zelf.

Zal denk m'n telecaster in moeten ruilen voor een (super)strat, met wat bij
betaling etc. Eens even rond kijken.

Mr.Fingers
13 augustus 2008, 17:49
Ik wil zo'n bigsby wel zetten hoor. Maareh, dat gaat niet passen op jouw telecaster vrees ik, een B5 telecasterset is gemaakt voor een gewone telebrugelement, geen P90.

EDIT: stratje, check sig :D

marter544
13 augustus 2008, 17:50
Heuh, ik wil een Telecaster custom, en heb een superstrat die zelfs in VanHalen-kleuren is, waar ik nooit op speel. Alleen jammer dak die van m'n leven niet weg doe.. Maar ff iets waar je wat aan hebt: een Charvel model 5/6 oid, zoiets moet je kunnen vinden voor 400 euro, en dat zijn écht mooie gitaren!

Nicolaas
13 augustus 2008, 17:59
Volgens mij zag ik zo'n charvel met van halen kleuren in het raam bij American guitars staan. Best wel lagge ding.

Nicolaas
13 augustus 2008, 18:02
Lol, 3000 :p

jerome
13 augustus 2008, 22:22
Ik heb een paar jaar geleden een gebruikte Fender USA Strat American Special Series gekocht voor ongeveer 1000 Euries.
Daar zit standaard een Floyd Rose op en heeft een humbucker in de brugpositie.
Goeie stabiele HSS Strat waar je een vette Van Halen sound uit kan halen maar ook ook RHCP of Hendrix op de voorste single coil
Er zijn ook andere HSS/Floyd Rose Strats zoals de Richi Sambora Strat uitvoeringen
Zoiets lijkt mij een betere keuze dan al te veel geld in je Squier te gaan stoppen...

Gearjunkie
13 augustus 2008, 22:50
als je een trem om je tele wilt... bigsby? :D


voor een kahler (en alle andere strat-like-trems) moet je inderdaad een heel stuk uitfrezen.

Een Bigsby is wel erg mooi, maar voor van Halen een tikkeltje minder geschikt denk ik... ;)

Overigens kan de Floyd van Eddie enkel naar beneden. Frezen is dus niet per definitie nodig!
Waarschijnlijk zul je wel de halshoek moeten aanpassen, omdat zo'n brug gewoon wat hoger is dan het standaard ding wat erop zit. En natuurlijk de top-lock niet vergeten.

bat
13 augustus 2008, 23:28
Een Bigsby is wel erg mooi, maar voor van Halen een tikkeltje minder geschikt denk ik... ;)

Overigens kan de Floyd van Eddie enkel naar beneden. Frezen is dus niet per definitie nodig!
Waarschijnlijk zul je wel de halshoek moeten aanpassen, omdat zo'n brug gewoon wat hoger is dan het standaard ding wat erop zit. En natuurlijk de top-lock niet vergeten.
Kortom: er zit zoveel werk aan waar je als beginner niet aan moet willen beginnen, dat je beter een gitaar kunt kopen die dit alles al heeft.

Met een beetje zoeken op marktplaats kom je vanzelf voldoende verkopers tegen die erachter zijn gekomen dat zo'n jengelhengel juist helemaal niks voor ze is.

robert-gitarist
13 augustus 2008, 23:30
Een Bigsby is wel erg mooi, maar voor van Halen een tikkeltje minder geschikt denk ik... ;)

Overigens kan de Floyd van Eddie enkel naar beneden. Frezen is dus niet per definitie nodig!
Waarschijnlijk zul je wel de halshoek moeten aanpassen, omdat zo'n brug gewoon wat hoger is dan het standaard ding wat erop zit. En natuurlijk de top-lock niet vergeten.

Frezen is waarschijnlijk wel nodig. Voglens mij is zijn Tele namelijk string-thru dus hij moet sowieso een sleuf frezen waar het tremelo blok invalt + gaten boren waar de tremelo tegen aan hangt (die 2 busjes met schroefdraad aan de voorkant van de body). Komt meer bij kijken dan dat je in principe zou denken ;)

Dark_Tranquillity
14 augustus 2008, 01:27
Maar ff iets waar je wat aan hebt: een Charvel model 5/6 oid, zoiets moet je kunnen vinden voor 400 euro, en dat zijn écht mooie gitaren!

Heeft ie niets aan, de gaan voor 600 a 700 p.s.

RobertoL
14 augustus 2008, 09:12
Die Ibanez RG(R) gitaren vond ik zelf wel goed toen ik erop speelde. Is dit niet wat?, of weet ik niet wat kwaliteit is.

Hellsbellsnl
14 augustus 2008, 09:37
Dag best mensen,

stiekem begin ik steeds meer Van Halen te spelen, maarja zoals jullie zien in mijn signature heb
ik geen beschikking over een gitaar met tremmelo. Nou kan ik wel een nieuwe gaan kopen in de
vorm van een eh.. Squier Jazzmaster ofzo. Maar ik d8 breng hem naar stijlvorm om daar een
kahler trem. er op te zetten. (m'n telecaster, gebruik hem amper)

Dit een goed idee of zeggen jullie beter ruil je hem in en betaal je iets meer voor een gitaar
met een beetje goeie tremmelo? Hoeft niet gelijk een gitaar te zijn van 1000 e. maar iets leuks.

Deel u mening! :dance:

SPAM (sorry) http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/74f0_1.jpg
Zie mijn sig voor info.

beruk
14 augustus 2008, 10:03
Ibanez rg: kwaliteit/prijs zeer inorde m.i ! Ken dan alleen de rg 370, is echter van basswood en heeft een humbucker als neck element. Je moet wel voor een elzenhout o.i.d gaan met een h-s-s opbouw als je evh wil benaderen:
Hier is een vent die het heeft uitgezocht:
EVH (http://www.shredaholic.com/frankie.html)

MarkS
14 augustus 2008, 18:29
Frezen is waarschijnlijk wel nodig. Voglens mij is zijn Tele namelijk string-thru dus hij moet sowieso een sleuf frezen waar het tremelo blok invalt + gaten boren waar de tremelo tegen aan hangt (die 2 busjes met schroefdraad aan de voorkant van de body). Komt meer bij kijken dan dat je in principe zou denken ;)

Bij een flatmount Kahler hoeft alleen aan de bovenzijde een vierkant(je) te worden weggefreesd...

Op MP staat vaak een adv uit Den Bosch waar losse Kahlers te verkrijgen zijn voor +/- 220
Meerprijs voor frezen en inbouw was meen ik ergens tussen 150/180.

Gearjunkie
14 augustus 2008, 23:21
Frezen is waarschijnlijk wel nodig. Voglens mij is zijn Tele namelijk string-thru dus hij moet sowieso een sleuf frezen waar het tremelo blok invalt + gaten boren waar de tremelo tegen aan hangt (die 2 busjes met schroefdraad aan de voorkant van de body). Komt meer bij kijken dan dat je in principe zou denken ;)

Verrek... ;)