PDA

View Full Version : Wegens Guitar Picks



Meanno
13 augustus 2008, 12:41
Dag allemaal,

Ik las op een forum dat de Wegens gitaar plectrums echt een geweldig geluid leveren. Ik was mij er zelf niet zo van bewust dat dit echt scheelde, maar een plectrum van dit merk kost 15 euro...! Gebruikers zeggen echter dat het wel fantastisch speelt. Is iemand hier bekend mee? Ik denk dat ik er wel eentje ga bestellen.
http://www.wegenpicks.com/

Ze worden overigens gemaakt door een Nederlander.

stoppel
13 augustus 2008, 12:48
Dag allemaal,

Ik las op een forum dat de Wegens gitaar plectrums echt een geweldig geluid leveren. Ik was mij er zelf niet zo van bewust dat dit echt scheelde, maar een plectrum van dit merk kost 15 euro...! Gebruikers zeggen echter dat het wel fantastisch speelt. Is iemand hier bekend mee? Ik denk dat ik er wel eentje ga bestellen.
http://www.wegenpicks.com/

Ze worden overigens gemaakt door een Nederlander.

Het is maar waar je je geld aan uit wil geven denk ik. Persoonlijk vind ik een plectrum van 15 euro te duur.
Het zal ongetwijfeld beter spelen maar dat kan in mijn ogen nooit zo veel zijn dat het de prijs compenseert.

--=HANS=--
13 augustus 2008, 13:08
Origineel gepost door stoppel: Het zal ongetwijfeld beter spelen maar dat kan in mijn ogen nooit zo veel zijn dat het de prijs compenseert.

Als je er daadwerkelijk fijner mee speelt lijkt € 15,00 me eerlijk gezegd een koopje. Iedere keer als je speelt heb er lol van.

Meanno
13 augustus 2008, 13:20
Dat ben ik met je eens Hans. Als we duizenden euro's aan gitaren, versterkers en andere zooi uitgeven, dan zijn daarmee vergeleken die 15 euro's niets voor een daadwerkelijke vooruitgang van het geluid.

Het is me sowieso opgevallen hoeveel een plectrum met het geluid kan doen. Misschien zijn dit wel kleine wondertjes? :satisfie:

Kim Wilson
13 augustus 2008, 13:28
Deze plectrums zullen dan wel verborgen tonechambers hebben. :D

Het vervelende is dat plectrums slijten. Als je elk optreden zo'n ding verslijt, wordt het nog wel een dure business...

peter_heijnen
13 augustus 2008, 13:36
Als je elk optreden zo'n ding verslijt, wordt het nog wel een dure business...
Maar dat doe je dus niet.

Kim Wilson
13 augustus 2008, 13:37
"...it is lasting much longer." Hoeveel langer is dat dan, vraag ik me af. :satisfie:

Janne
13 augustus 2008, 13:40
Deze plectrums slijten heel langzaam alleen wel opletten dat je ze niet even kwijtraakt. Wat mij betreft zijn ze het geld wel waard, ik heb een fatone, die is 5mm dik, dat is wel behoorlijk wennen en is niet altijd even makkelijk in het gebruik. Daarnaast heb ik de "twin picks", dat waren er 2 voor 25 euro, ze zijn wat kleiner dan gewone plectrums en 3,5mm dik, deze spelen heerlijk.

Op een gitaar (en akoestisch nog meer dan elektrisch) heb je zelf een significant aandeel in het geluid wat je produceert. Dit kan direct van je vingers op de snaren zijn, maar is ook vaak met tussenkomst van een plectrum. Ik vind dat deze plectrums me meer contact geven met de snaren dan andere plectrums die ik gebruikt heb (die gingen tot 1,5mm ofzo, wellicht zijn er goedkopere dikke plectrums die hetzelfde effect hebben).
Wanneer je het plectrum onder controle hebt heb je meer controle over je geluid dan met andere plectrums.

Dat geldt in ieder geval voor mij :).

Harald
13 augustus 2008, 14:06
Deze plectrums zullen dan wel verborgen tonechambers hebben. :D

Het vervelende is dat plectrums slijten. Als je elk optreden zo'n ding verslijt, wordt het nog wel een dure business...

Geen tonechambers ;) wel hebben sommige modellen ribbels of gaten waardoor de grip beter is.

Wat de slijtage betreft, net een maand geleden weer eens een zakje M150 besteld (3 voor 15 euro, dat valt nog mee) omdat ik er weer eens wat had weggegeven, en continu met mijn blikje plectra van mijn elektrische naar akoestische hoek moest zeulen. Een paar extra leek me niet onhandig. Van slijtage was bij mijn oude M150 in vergelijking maar heel weinig te merken, en daar had ik een goed jaar op gespeeld. Vergeleken met mijn pre-Wegen favourites, Jim Dunlop Stubbies van 3 mm is dat enorm. Die stubbies zijn nieuw heel fijn, maar het scherpe puntje wat ze zo fijn maakt zijn ze na een half uur alweer kwijt, en dat merk je gelijk aan hoe ze spelen.

Otje
13 augustus 2008, 14:44
Om het geld zou ik het niet laten, maar ik zou ze wel eerst eens willen uitproberen.

Zjef
13 augustus 2008, 15:37
Plectrums customizen :rockon:

Joe Pass style: die brak ze in 2.

En mijn duurste plectrum klinkt ook enorm goed en kost maar € 5,00 (een hoornen plectrum)

Blend
13 augustus 2008, 19:05
custombuild plectra, het moet toch niet gekker worden :chicken:

Squier4ever
13 augustus 2008, 20:14
custombuild plectra, het moet toch niet gekker worden :chicken:

toch klinkt het echt beter, zeker voor gypsie achtige dingen is het echt vet.

stemknopdictator
13 augustus 2008, 20:31
Ik gebruik regelmatig benen, stenen en hoornen picks, en het maakt echt een wereld van verschil wat voor materiaal het is. Het is de investering waard!

Lacoste
13 september 2008, 11:41
Ze worden overigens gemaakt door een Nederlander.

Ja, door jou zeker.