PDA

View Full Version : Welk pedaal is dit ?



davidof
13 augustus 2008, 11:50
Hey!

Ik vroeg me af welke pedaal kirk hier gebruikt.. en wat het precies doet
http://nl.youtube.com/watch?v=81L0nle-epw
Groeten !

Dude
13 augustus 2008, 12:06
ernie ball volume pedaal (volgens de comments in je filmpje :cheerup: )

davidof
13 augustus 2008, 12:10
Daar dacht ik ook even aan.. maaar als je hem zijn pedaal ziet heen en weer bewegen verandert zijn volume toch niet ? :/

M Kactus
13 augustus 2008, 12:29
Daar dacht ik ook even aan.. maaar als je hem zijn pedaal ziet heen en weer bewegen verandert zijn volume toch niet ? :/

Toch echt wel een volumepedaal. Als ie een strat had gehad, was het niet nodig geweest ;) Zoek maar even op swells. Je hoort toch het volume aanzwellen ?

robert-gitarist
13 augustus 2008, 12:54
Indeed een Ernie Ball volume pedaal :) Je hoord het volume wel degelijk zakken als hij het pedaal gebruikt. Hij laat hem tot een bepaald volume zakken (niet stil) en laat het weer stijgen, kortom een swell effect zoals dat heet (als ik me niet vergis).
Bij een strat kun je het inderdaad zelf doen, met je pink bijv. maar les paul word het moeilijker bij omdat de volume knop verder weg zit ;)

Nocki
13 augustus 2008, 13:13
hihi... leuk topic!

robert-gitarist
13 augustus 2008, 13:20
hihi... leuk topic!


Waarom een leuk topic dan?

Nocki
13 augustus 2008, 13:21
Waarom een leuk topic dan?

Ik kan me de vraag voor een hoop geluiden afvragen maar volume moet toch wel te horen zijn... ik vond het wel grappig.

davidof
13 augustus 2008, 20:32
als ik nu gewoon een newb. ben ? , nix van effecten ken ? Voor de rest zeer grappig topic moet ik zeggen ..

Groeten

robert-gitarist
13 augustus 2008, 20:33
als ik nu gewoon een newb. ben ? , nix van effecten ken ? Voor de rest zeer grappig topic moet ik zeggen ..

Groeten

Leg je post eens uit. Snap dr weinig van. We hebben je toch niet beledigd oid? :???:

M Kactus
13 augustus 2008, 21:26
als ik nu gewoon een newb. ben ? , nix van effecten ken ? Voor de rest zeer grappig topic moet ik zeggen ..

Groeten

Chill, je stelt een vraag en krijgt een antwoord. Niet zo snel op je tenen getrapt zijn. Fuck me, nog zeventien dagen...

davidof
14 augustus 2008, 12:41
mja, Nocki vond het blijkbaar leuk mij ff uit te lachen omdat ik wat minder kennis van dit soort zaken heb als de rest. :/

@ de anderen: Thx voor alle info ;)

Groeten

M Kactus
14 augustus 2008, 12:45
mja, Nocki vond het blijkbaar leuk mij ff uit te lachen omdat ik wat minder kennis van dit soort zaken heb als de rest. :/

@ de anderen: Thx voor alle info ;)

Groeten

Dat bedoel ik dus, niet zo snel op je pik getrapt zijn. Nocki lacht je helemaal niet uit. Vaak moet je ontcijferen vanuit het geluid wat voor effect er misschien op het geluid is toegepast. Een volumepedaal is redelijk rechttoe-rechtaan. Dat vond hij grappig. Mag toch ?

Nocki
14 augustus 2008, 12:46
hihi... leuk topic!


mja, Nocki vond het blijkbaar leuk mij ff uit te lachen omdat ik wat minder kennis van dit soort zaken heb als de rest. :/

@ de anderen: Thx voor alle info ;)

Groeten


Nu ik mezelf terug lees zie ik dat idd ook... weet niet hoe ik het ooit in mn hoofd heb gehaald om die woorden te gebruiken...
Min excusses hiervoor. Een volume afregeling is inderdaad iets wat je buiten de gitaar wereld niet tegen komt en is idd een goede vraag...

davidof
14 augustus 2008, 19:34
No problem ^^ zo erg was je reactie nu ook weer niet :p

Grtz!

M.COM
14 augustus 2008, 20:28
Nu ik mezelf terug lees zie ik dat idd ook... weet niet hoe ik het ooit in mn hoofd heb gehaald om die woorden te gebruiken...
Min excusses hiervoor. Een volume afregeling is inderdaad iets wat je buiten de gitaar wereld niet tegen komt en is idd een goede vraag...

Heerlijk :).

Mitch
14 augustus 2008, 20:34
Goeie vraag? Voor een newbie wel.
Suffe vraag? Voor een ervaren rot wel.
Mag je iemand daarvoor afmaken? Nee.
Mag je minzaam glimlachen? Jawel hoor, dat mag best ;)

robert-gitarist
14 augustus 2008, 20:44
Ik kan me ook voorstellen dat het een beetje verwarrend overkomt als je zo het filmpje ziet. Als je nog niet zoveel ervaring of kennis hebt op pedalen gebied en je ziet iemand met zijn voet die beweging maken en je ziet de vorm van dat pedaal zou je als eerste misschien denken aan een wah pedaal ;)
Maar het is een mooi effect, dat wel. Doet de Boss Slow Gear het zelfde effect, dat je een toon aanslaat en vervolgens langzaam hoorbaar is zeg maar?