PDA

View Full Version : Ibanez RG 350 EX BK



JimiDylan
13 augustus 2008, 11:04
Hallo mensen.

Op mijn wishlist staan nog een Gibson Les Paul Std Faded en een Gibson Flying V en ik heb thuis een Mexicaanse Fender Stratje staan (+ wat andere crappy gitaren :P). Nou ben ik een Symphonic/Power/Progressive Metal Bandje aan het oprichten en wilde ik eigenlijk een vrij lichte soloist met iig 22 frets, het liefst active pickups (want dit heb ik in geen van mijn andere gitaren.) Slanke/snelle hals en een Floyd Rose achtige brug (heb ik ook nog niet in 1 van mijn gitaren.) en een budget van rond de 400 euro, vervolgens kwam ik bij deze uit, goeie keus volgens jullie of hebben jullie nog modellen van deze specs met wellicht nog active pickups erin? Ziet er trouwens wel vet uit deze naar mijn mening :blast:

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/ibanez-rg350ex_bk_350_ffffff_75.jpg
Deze heeft
neck pu INF3 (H)
middle pu INFS3 (S)
bridge pu INF4 (H)
En Basswood body.

gorgasm
13 augustus 2008, 11:37
die lijkt enorm veel op die uv777bk 7strings..:)

verder kan ik je ook niet helpen:)

RoelTM
13 augustus 2008, 11:38
jup, ik heb 'm (in het wit)
fijn gitaartje, lekkere hals en een tremolo waar je vanalles mee kan

veel meer heb ik er eigenlijk niet over te zeggen, heb nog niet echt veel evrgelijkingsmateriaal, maar ik heb hem nu al een jaar, en ben er nog steeds erg blij mee :)

RammerStein
13 augustus 2008, 11:39
volgens mij zijn die elementen niet actief hoor.

almarvk
13 augustus 2008, 11:40
Ik geloof niet dat die er ook zijn met actieve elementen.

Wat wel een groot verschil is met je huidige gitaren, is de mensuur van de halzen. Het verschil tussen een Gibson en een Ibanez RG vond ik nogal erg groot en daardoor niet fijn. Ik zou naar iets anders gaan kijken.

RoelTM
13 augustus 2008, 11:49
ow, nee, de elementen zijn niet actief nee...

JimiDylan
13 augustus 2008, 11:51
Nee ik weet dat deze geen active elementen heeft, dat vroeg ik me juist af, kennen jullie misschien een vergelijkbaar model met active elements? Maar blij dat je er tevreden mee bent, op zo'n reactie hoopte ik al, want 400 euro is niet veel geld opzich voor zoiets. die gibsons staan btw op de wishlist, die wil ik ook nog gaan halen, op dit moment speel ik vooral op mijn Mexican Fender Deluxe Player Stratocaster, deze:http://85.17.151.96/140200001-140250000/140209301-140209400/140209308_5_9z5E.jpeg http://85.17.151.96/140200001-140250000/140209301-140209400/140209305_5_QZuF.jpeg

Bram+
13 augustus 2008, 14:24
Ik weet niet wat je met 'in ieder geval 22 frets' bedoelt, maar een RG heeft er 24. Voor de rest een goede basic RG. Een Ibanez die wel standaard met actieve elementen komt is de RGT6EX:
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/RGT6EX2_IPT_1M_03.gif
(en meteen ook neck-thru, EMG 85 en 81, maar wel twee keer zo duur).

Andere optie is een gitaar uit de S-serie (wel 22 frets, mahonie body, ZR-tremolo, ook Inf-pickups). De S320 valt binnen je budget.
http://www.ibanez.co.jp/products/images/eg2008/S320_WK_1M_01.gif

JimiDylan
13 augustus 2008, 14:34
Ik weet niet wat je met 'in ieder geval 22 frets' bedoelt, maar een RG heeft er 24. Voor de rest een goede basic RG. Een Ibanez die wel standaard met actieve elementen komt is de RGT6EX:
(en meteen ook neck-thru, EMG 85 en 81, maar wel twee keer zo duur).

Andere optie is een gitaar uit de S-serie (wel 22 frets, mahonie body, ZR-tremolo, ook Inf-pickups). De S320 valt binnen je budget.
Mmh, thanks voor de tip. Jammer dat die andere wat duurder is, dat gaat niet gebeuren. Wel mooie gitaar though. Maar de s-serie is eigenlijk hetzelfde maar dan met mahonie body en ik was eigenlijk op zoek naar een wat lichtere, goed, ik heb mijn keuze in ieder geval gemaakt, thanks guys! Gitaarnet.nl for the win! :rockon: Heeft verder iemand nog meer info over die Inf-pickups? zijn die een beetje fatsoenlijk? of kan ik ze beter vervangen?

marter544
13 augustus 2008, 15:19
De stock pups van Ibanez zijn best te doen, maar ik vind ze niet heel geweldig.. Trouwens, ik weet niet wat voor een trem er op die RG350 zit, maar de ZR-trem op de SZ is iig een hele mooie. Ik heb er verder niet veel verstand van, maar die ken ik toevallig, ik zou eerst even rondneuzen op het forum naar de kwaliteit van de trem, want als je die moet vervangen ben je niet blij..

JimiDylan
13 augustus 2008, 17:34
De stock pups van Ibanez zijn best te doen, maar ik vind ze niet heel geweldig.. Trouwens, ik weet niet wat voor een trem er op die RG350 zit, maar de ZR-trem op de SZ is iig een hele mooie. Ik heb er verder niet veel verstand van, maar die ken ik toevallig, ik zou eerst even rondneuzen op het forum naar de kwaliteit van de trem, want als je die moet vervangen ben je niet blij..
Mmh, opgezocht, en inderdaad, niet veel positieve reacties over de Edge III bridge. De Edge Pro schijnt alweer een heeel stuk beter te zijn. Mmh, dat vraagt nog een beetje research, in ieder geval eerst even bespelen voordat ik tot aanschaf overga.

Bram+
13 augustus 2008, 18:12
Mmh, opgezocht, en inderdaad, niet veel positieve reacties over de Edge III bridge. De Edge Pro schijnt alweer een heeel stuk beter te zijn. Mmh, dat vraagt nog een beetje research, in ieder geval eerst even bespelen voordat ik tot aanschaf overga.
Edge Pro is inderdaad een goede brug, maar die zit alleen op dure Ibanez-gitaren, zeker op geen binnen je budget (wat betreft nieuwe gitaren dan).

Maar de s-serie is eigenlijk hetzelfde maar dan met mahonie body en ik was eigenlijk op zoek naar een wat lichtere
Een S is niet bepaald hetzelfde als een RG. De body is eigenlijk veel dunner/slanker waardoor een S, ondanks inderdaad de mahonie body, een vrij lichte gitaar is en eigenlijk niet zwaarder dan een RG (even als maatstaaf: mijn S weegt 3,2 kg). RG's vind ik juist vrij fors. Als je een paar gitaren gaat uitproberen, zou ik toch zeker ook even een S op schoot nemen, al was het maar ter vergelijking.

macwilliams
13 augustus 2008, 18:29
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/rgt42dxgr.jpg
Dit is een Rgt 42dx Heel fijne gitaar met neck thru / 24 frets en edge 3
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC06433.jpg
Ik heb geen idee wat jullie allemaal met je trem doen maar er kan maar weinig mis mee gaan.
Kost nu denk ik 600 ofzo!!

tabmaniac
13 augustus 2008, 18:55
die inf pups zijn kloten, andere gitarist van mijn band heeft er ook 1 met die pups, gaan heel snel oversturen..

ik heb zelf de ibanez rgr 321 ex bk met pups designed door emg, dus uit 2007.
de nieuwe rgr 321 ex bk heeft ook infinity pups, dus naar mijn idee verreweg minder kwaliteit dan die met emg's.

Falconer67
13 augustus 2008, 19:11
Kijk eens naar een RGR320-EX die heeft EMG designed elementen en die klinken echt vet! De Floyd ben ik minder over te spreken,verder wel een hele lekkere en fijn spelende gitaar en binnen je budget bij Feedback 349 euro.

Dark_Tranquillity
13 augustus 2008, 20:54
Kijk eens naar een RGR320-EX die heeft EMG designed elementen en die klinken echt vet! De Floyd ben ik minder over te spreken,verder wel een hele lekkere en fijn spelende gitaar en binnen je budget bij Feedback 349 euro.

Geloof me, de EMG designed humbuckers klinken echt niet vet. Wel leuke gitaartjes voor het geld!

R.J
13 augustus 2008, 22:13
ben ik dan de enige die niets te klagen heeft over de infity 3 en 4 en edge III brug?
Ik vind mijn ibanez rg320 fm namelijk een erg fijne gitaar :rockon:

macwilliams
14 augustus 2008, 00:13
ben ik dan de enige die niets te klagen heeft over de infity 3 en 4 en edge III brug?

Vast niet, ben ook na een paar uur nog blij met m'n edge III enzo :D

JimiDylan
14 augustus 2008, 00:34
Als je een paar gitaren gaat uitproberen, zou ik toch zeker ook even een S op schoot nemen, al was het maar ter vergelijking.
Zal ik zeker doen, goeie tip! Kmoet wel van tevoren zeggen dat ik ze niet echt de allermooiste gitaren vind, die s-serie. :sssh:

Bram+
14 augustus 2008, 10:11
Zal ik zeker doen, goeie tip! Kmoet wel van tevoren zeggen dat ik ze niet echt de allermooiste gitaren vind, die s-serie. :sssh:
Tja, daar valt niet over te discussiėren:) Ik vind het S-model juist weer een stukje sexier dan het RG-model. Desondanks staat een RG ook nog wel op mijn wishlist; als er nog eens een RG voorbij komt met fantastische specs (misschien in 2009?) dan ga ik het zeker overwegen alhoewel die nieuwe S Prestiges met 24 frets ook erg gaaf zijn:D

In ieder geval veel plezier met testen!

JimiDylan
14 augustus 2008, 12:56
Mmh, ik denk dat ik mijn budget wat ga verhogen en voor deze ga: (ik ben wel een draaikont he? :P)
Deze heeft namelijk naar verluid goeie pickups, een originele floyd, en een mooi topje. Daarnaast heb ik er vandaag op gespeeld, en hij speelt ook erg lekker. Maar kan iemand mij misschien uitleggen wat die extra knopjes doen? Ik heb het opgezocht, maar ik heb geen flauw idee wat het allemaal is.
http://images7.thomann.de/pics/prod/111951_large.jpg
http://www.bcrich.com/images/control_diagrams/guitars/mgsttr_lr.jpg

pueblo
14 augustus 2008, 13:01
dit is nog een van de BC Rich'en die ik kan waarderen

marter544
14 augustus 2008, 13:33
6 en 7 zijn om je humbuckers tot single-coil te schakelen, zodat je een wat meer single-coil geluid krijgt.

Quadrifoglio
14 augustus 2008, 13:56
ben ik dan de enige die niets te klagen heeft over de infity 3 en 4 en edge III brug?
Ik vind mijn ibanez rg320 fm namelijk een erg fijne gitaar :rockon:

Same here. OK, the whammy bar verdient bij iedere snarenbeurt wat extra aandacht maar als ie een keer gestemd is blijft ie dat ook redelijk goed. Dat de INF's snel oversturen of fluiten is onzin. De gain van mijn Boogie staat nagenoeg open en niks te fluiten of oversturen, wel mooie harmonics :D

Thundermane
14 augustus 2008, 16:40
Hey, ten eerste raad ik persoonlijk niet aan om een Mockingbird te nemen, van alle gitaren (heb ik vernomen van andere gitaristen, dus helaas geen sterke bron) dat de akoestiek van deze gitaren vaak niet goed is en puur deze gitaren worden niet goed gefabriceerd.
Maarja zoals ik zei dat heb ik vernomen, misschien moet je meer info zoeken over Mockingbirds van mensen die ze hebben.

Ik heb ook de Ibanez RG 350 EX gehad, prima gitaar maar ik kwam tot de conclusie dat Tremolo's niet mijn ding zijn, zeer jammerlijk.
En voor budget pickups zijn Infinity pickups meer dan goed!
Ik vond ze altijd heel lekker gebalanceerd klinken, nogal een vol soundspectrum.
Uiteraard zal elke Dimarzio en Seymour Duncan ze eruit klinken maar zoals ik al zei, voor de prijsklasse, heel goed!

Ik ben helaas ook tot de conclusie gekomen dat ik liever doorspaar voor wat hogere budgetgitaren en met name bij Ibanez is het verschil zeer duidelijk.
Je krijgt betere bridge, betere pickups etc...
Maarja, als je vastbesloten bent aan je budget en een RGtje zoekt met tremolo en veelzijdige sound dan is die RG350 EX toch wel aan te raden!

frekie
14 augustus 2008, 17:00
Van Ibbie RG/S naar een Mockingbird, welja...

Ibbie RG/S heeft een super platte en brede nek met een iets grotere afstand tussen de snaren onderling. Is altijd weer wennen als je van een Fender of Gibson af komt. Je kan er wel lekker snel op shredden maar snaren buigen voor de bluez is weer minder fijn vind ik.

Ik heb nog een early 90s Jap 540S, zie je af en toe langskomen 2dehands voor onder de 500. IBZ USA pickups, passief maar wel heftag :rockon: Edge trem. Lijkt me beter dan wat er tegenwoordig in de winkel hangt.

minoin
14 augustus 2008, 17:24
Ben het met Frekie eens. Voor 400 euri hem je een nieuwe, goeie "beginner" en voor 400 euri tweedehands heb je een goeie "gevorderde"!
Op marktplaats zijn met goed zoeken goeie shredgitaren te vinden: Ibanez RG570, Jackson DK2, Schecter, Charvel model 4-5 enz.

macwilliams
14 augustus 2008, 17:36
Ik heb toevallig vorige week bij rockpalace denhaag een mockinbird geprobeerd. Geluid was best goed te noemen. De standaard elementen zijn zeker lekker qua geluid en heel divers te schakelen. Maar die nek vond ik niet mijn ding. Maar dat is persoonlijk.