PDA

View Full Version : Lite ash strat



r0cker666
13 augustus 2008, 11:01
Heey =D
mijn budget is weer wat gegroeid Het is nu 475 euro =D
Ik heb een paar vragen over the Lite ash strat.
de winkel waar ik had getest had de ash strat niet dus kon hem niet testen.

1: is de bespeelbaarheid anders door de maple-eye neck?
2: is deze gitaar ook geschikt voor gitaarspel zoals jimi hendrix en john frusciante etc??
3: is de prijs/kwaliteit berhouding hoog of laag? ( of moet je dat eigenlijk zelf bepalen..?)
4: is deze gitaar ook lichter dan de normale strats of vergis ik me daar nouw in ?

bedankt

Thomas

Eko
13 augustus 2008, 11:09
De lite ash instrumenten worden gebouwd in Korea. In fabrieken die weten hoe zoiets goed gemaakt moet worden. Het hout is inderdaad essen en aan de lichte kant. Nog steeds goed genoeg om een mooie toon te halen.
De elementen zijn wat aan de vlakke kant maar kunnen prima overstuurd worden. De houtsoort doet minder voor je hand dan de lak en de vorm er van. In dat geval kun je er van uit gaan dat hij hetzelfde speelt als een normale strat.
Als ze in Mexico of USA gemaakt zouden worden zou het prijskaartje de helft meer zijn denk ik.

r0cker666
13 augustus 2008, 11:24
Bedankt voor de informatie :p

mzlls

chubbyfan
13 augustus 2008, 11:28
Ik heb dat ding nu al een jaar en ik moet zeggen hij speelt en klinkt geweldig,ik heb alleen het idee dat de fretjes vrij zacht zijn,ze slijten nog al hard in vergelijking met mijn andere gitaar,maar als ik nu weer mocht kiezen dan kocht ik hem zo weer

Rormo
13 augustus 2008, 13:03
Ik heb alleen de lite ash tele 2 keer getest. Dat vond ik helemaal niets. Dat ding produceert gewoon een heel ander geluid dan alle andere teles. Dat zal gedeeltelijk door het andere hout komen en gedeeltelijk door de afwijkende pickups. Het zou voor de strat weleens hetzelfde kunnen zijn. Testen naast een aantal 'gewone' strats dus.

blindfaith85
13 augustus 2008, 13:15
Hi,

Ik heb zelf diverse lite ash strats gespeeld. De afstelling en afwerking alles is perfect. Alleen het geluid vind ik helemaal ruck! metname als je JM en JF wil spelen absoluut niet doen, hij geeft een heel iel geluid. Wet strats zijn wat scherpmaar dit was echt niet mooi, heel syntheties niet warm of mooi. Speelbaarheid is wel aardig enzo. Dus je kan proberen maar denk dat je hem voor dat werk wat jij wil beter kan laten leggen!

r0cker666
13 augustus 2008, 15:23
is een fender mex strat 60s reissue dan beter voor Jimi hendrix John Frusciante srv etc...??

bedankt
Thomas

Nicolaas
13 augustus 2008, 15:29
Waarom koop je de Frankenstein niet?

Rormo
13 augustus 2008, 16:08
is een fender mex strat 60s reissue dan beter voor Jimi hendrix John Frusciante srv etc...??

bedankt
Thomas

Ga nou gewoon testen. Je kunt toch zelf wel horen wat je mooi vindt?

EuroCinema
13 augustus 2008, 16:12
+1
Een gitaar moet je voelen en horen, ga naaar een paar goeie winkels en test de hele zooi tot ze gek van je worden. Voor hendrix, frusciante en SRV ligt een goeie strat voor de hand. De rest moeten jouw oren en handen bepalen.

Kim Wilson
13 augustus 2008, 16:16
Hi,

Ik heb zelf diverse lite ash strats gespeeld. De afstelling en afwerking alles is perfect. Alleen het geluid vind ik helemaal ruck! metname als je JM en JF wil spelen absoluut niet doen, hij geeft een heel iel geluid. Wet strats zijn wat scherpmaar dit was echt niet mooi, heel syntheties niet warm of mooi. Speelbaarheid is wel aardig enzo. Dus je kan proberen maar denk dat je hem voor dat werk wat jij wil beter kan laten leggen!
Ik heb dit hetzelfde ervaren met een Lite Ash tele. Net of je alleen maar naar snaren en pickups zit te luisteren. Heel plat en karakterloos. Jammer, want ze zien er echt waanzinnig mooi uit.

blindfaith85
13 augustus 2008, 17:14
Hi

denk idd dat 60's strat beter zou zijn, of eventueel een standaard, maar ga vooral in de winkel aantal proberne en koop vooral niet op bestelling of ongezien! iedere gitaar is anders! en probeer eventueel ook op eigen amp/effecten, want als je in de winkel op lekkere buizenamp speelt en thuis op een transistorbakje klinkt het heel anders.