PDA

View Full Version : Kahler vervangen door FLoyd R.



FrankC
13 augustus 2008, 09:18
Een kahler vervangen door een Floyd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is dit te doen? En wat voor aanpassingen vergt het?

Thanks!

Orpheo
13 augustus 2008, 12:06
de kahler 2300 en 2200 series zijn niet te vervangen door een floyd rose, nja, t kan wel, maar niet eenvoudig. er moet een cavity gefreesd worden voor de veren en de trem zelf. kijk maar eens via google hoe deze 2 systemen werken, en kom dan maar zelf tot een conclusie :)

FrankC
13 augustus 2008, 15:32
Bedankt Orpheo,

Ik hoor het al. Een hoop gedoe. Die van mij is een 2300. Ik had op you tube een vergelijkende test bekeken en met name de instabiliteit na het opdrukken van snaren zette me aan het denken om over te stappen naar een Floyd. Maar de voornaamste reden is dat de b en de e er erg snel aan gaan. De trem is vrij out en de kam moet vervangen worden. Wellicht dat het dan stopt. Maar ik hoorde dat dit ook het euvel was bij nieuwe Kahler tremelo`s. Of is dit onzin? Vandaar deze overweging.

Orpheo
13 augustus 2008, 18:20
ook nieuwe kahlers hebben die problemen :)

FrankC
14 augustus 2008, 19:13
Oke, dat is slecht nieuws. In mijn geval zit er al een ingesleten spoor op de kam. Waarschijnlijk ook een oorzaak voor het snaren springen. Ik verwacht niet dat dit binnen mum van tijd op een nieuwe kam gaat gebeuren.

ESP heeft de 2315 op een paar high-end gitaren gemonteerd. Dan moet het toch wel oke zijn?

Wat zijn jouw ervaringen dan Orpheo?