PDA

View Full Version : Goede ruildeal???



heavy-metal-thunder
12 augustus 2008, 12:31
Ik wil mijn Ernie Ball Musicman Axis Super Sport verkopen en er biedt me iemand een ruildeal aan: ruilen voor zijn Gibson Les Paul Smartwood, in goede staat, zonder koffer, maar krijg er nog 200 EUR bovenop. Mijn Axis Supersport is in technisch perfecte staat, maar heeft wat play wear. Frets zijn goed, neck is recht, heeft locking tuners (geen nut lock want heeft geen floyd rose, maar een traditionelere tremelo, die goed op stemming blijft) en komt met een originele Flight case.

Is dit een goeie deal? De Smartwood zou'k wel doorverkopen want ik heb al een Les Paul, waar ik erg tevreden van ben.

a darker shade of grey
12 augustus 2008, 13:20
Als je die Les Paul toch zou doorverkopen? Nee, geen goeie deal! Je gaat toch niet iets ruilen wat je niet wilt hebben en wat bovendien een lagere verkoopwaarde heeft! De Smartwood versie is volgens mij niet het meest gewilde model, je bent je Axis sneller kwijt dan die LP.

Quadrifoglio
12 augustus 2008, 13:35
Volgens mij is de volgende stap terug, vanaf de smartwood serie een goede Epiphone. Nee, ik zou deze ruil niet doen

heavy-metal-thunder
12 augustus 2008, 16:35
hoi, dank voor het antwoord.

De Smartwood hou ik sowieso niet! Maar de deal zou interessant kunnen zijn, omdat ik dacht dat een Gibson misschien sneller verkoopt dan die musicman Axis Supersport. Ik krijg er wel 200 EUR bovenop.

Trouwens, wat is een goeie prijs voor een goede Axis Supersport? Ik had 1175 vermeld (maar is nog bespreekbaar). De persoon die de Axis wil overnemen, beweert dat zijn Smartwood wel 1200 waard is. Lijkt me sterk overdreven, want is geeneens een koffer bij.

LP_CL
12 augustus 2008, 17:00
Die axis is toch wel meer waard dan die smartwood + 200. Ik zou toch minimum 500 opleg vragen.

Eko
12 augustus 2008, 17:03
De smartwood heeft bij ons in de buurt een tijd te koop gestaan voor minder dan 900,- ( nieuw) en was niet te verkopen. Het kan dus heel lang duren om hem kwijt te raken. Niet doen dus.

heavy-metal-thunder
12 augustus 2008, 17:05
Die axis is toch wel meer waard dan die smartwood + 200. Ik zou toch minimum 500 opleg vragen.

ik heb eens op het net rondgespeurd en idd., de vraagprijs voor een Smartwood ligt tussen 800 en 1000 (incl. case), dus zal zonder case de 800 niet halen, vrees ik. Met een bedrag van 1100 zou ik me voor de Musicman kunnen tevreden stellen, maar daar kom ik via die deal niet aan.

bedankt voor jullie antwoord.