PDA

View Full Version : wahwah liedjes



davidof
12 augustus 2008, 12:04
Hey!

Ik heb mij net een dunlop crybaby aangeschaft, om daarmee wat te oefenen heb ik eerst leuke liedjes nodig die regelmatig die pedaal gebruiken :) zoals voodoo child... weten jullie er nog ?

Groeten

Grooveyard21
12 augustus 2008, 12:17
het wah liedje der wah liedjes is natuurlijk "them from shaft".

zoon van Piet
12 augustus 2008, 12:30
Shaft is natuurlijk +1!
( en even een moment stilte vanwege het overlijden van Isaac Hayes..)

Als je écht wahwah-beheersing op wilt doen, google/dwnld dan even wat nummers waarop Wah Wah Watson speelt, de man met het meest ritmische funk-voetje ter wereld..

Ibanez666
12 augustus 2008, 12:31
Alles van Metallica van de laatste 10 jaar??? ;)

Samder
12 augustus 2008, 12:37
get on top
voodoo child

schieten me even te binnen

AriaProII
12 augustus 2008, 12:44
Voodoo Child - JH
sweet child of mine - GNR
bulls on parade - RATM
white room - cream
the wich - the cult
the kiss - the cure
Triad - tool
Discotheque - U2
Hotdog in a hallway - NOFX
stokholm syndrome - muse

Alles van Kirk Hammett
Alles van Zack Wilde

BeeJee
12 augustus 2008, 12:58
White Room - Clapton/Cream

EuroCinema
12 augustus 2008, 13:13
Just Kissed My baby - The Meters - supervette wahriff!

DeiDRagonas
12 augustus 2008, 13:26
Marilyn Manson versie van Sweet Dreams.

Maar gebruik dat ding gewoon lekker waar je hem zelf wil.. Als ik n nieuw pedaal heb gebruik ik hem de eerste week in ELK nr.. lol.

Grt Roy.

bagheera
12 augustus 2008, 13:29
santana gebruikt ook wel redelijk wat wah de titels heb ik nu zo net niet in men hoofd steken maar toch redelijk wat wah bij santana

Herman
12 augustus 2008, 13:51
Dani California is ook wel een lekker wah-nummer.

Mr.Fingers
12 augustus 2008, 13:54
Ik weet niet of het ook uit de shaft-soundtrack komt, maar "son of shaft" van The Bar Kays, daar zit een zeer lekkere (maar niet makkelijke) wah in

http://www.youtube.com/watch?v=aOfonsEH79E

(let trouwens op de afro XXL van de saxofonist, ideetje voor DAI? :D)

RedBuell
12 augustus 2008, 14:07
Ik heb zo waaaah waaaaah waaaaah waaaaanzinnig gedroomd van Kinderwen voorw kinderwen.

Chroxy
12 augustus 2008, 14:08
:D hahahaha


Ik zou inderdaad alle bovenstaande nummers eens proberen, maar het is opzich niet nodig. Speel een lekkere riff/improvisatie en trap de crybaby aan wanneer je wilt. Opeens krijg je zelf een goed gevoel van waar een wah hoort en wat je er mee kan.

Zo kan je ook niet wah'en, maar hem wel aanzetten en hem laten rusten, das ook een apart effect..

EuroCinema
12 augustus 2008, 14:16
Ik weet niet of het ook uit de shaft-soundtrack komt, maar "son of shaft" van The Bar Kays, daar zit een zeer lekkere (maar niet makkelijke) wah in

http://www.youtube.com/watch?v=aOfonsEH79E

(let trouwens op de afro XXL van de saxofonist, ideetje voor DAI? :D)

Jahaa, het Wattstax concert. Dit is 1 van mijn favoriete nummers aller tijden, de energie van dat intro! :soul:
Overigens zijn een paar nummers met gitarist Wah Wah Watson ook aan te raden: vette wakkaa-wakka op Papa was a Rollng Stone van de Temptations of juist sexy en subtiel op Let's get it On van Marvin Gaye bijvoorbeeld.

Kaïn
12 augustus 2008, 14:48
Summer song van Satch, ook een leuke.

Tubescreamer
12 augustus 2008, 14:51
Jeff Beck Group "I Ain't Superstitious" van Truth.
JJ Cale "Crazy Mama" van Naturally.

Allebei leuke voorbeelden van wahwah met een slide, heel vet!

Hendrix is sowieso onontbeerlijk wat wahwah betreft: "Come On (Part 1)" en "Still Raining, Still Dreaming" allebei van Electric Ladyland. Weer eens wat anders dan Voodoo Chile!

Zo uit mn hoofd, nog iets? Effe mn iTunes checken: eh....Black Crowes, "No Speak No Slave" van The Southern Harmony... enne Aerosmith "Nobody's Fault" van Rocks

Nou veel wahplezier!

Heus
12 augustus 2008, 15:35
John Norum (gitarist Europe/Glenn Hughes) Wah begint op 0.40 sec.

http://www.youtube.com/watch?v=Y27QyQ7Yh1w

RedBuell
12 augustus 2008, 15:40
Over shaft gesproken, heb ik het goed als ik zeg Gm7 met langzame sweep en de laate tel helemaal ingetrapt om vervolgens op de 1 weer heel down en dan weer langzaam tot de 4 helemaal intrappen?

Vind een wah vaak complexer klinken dan dat je eigenlijk speelt namelijk wat je tijdens het uitzoeken soms op een verkeerd been zet.

EuroCinema
12 augustus 2008, 15:54
Ik heb in een video de gitarist van Hayes weleens hele lange slides zien maken bij dat intro, dus de dempende linkerhand vliegt op de felle wah-uithalen helemaal naar boven.

RedBuell
12 augustus 2008, 16:03
hhhmmm dan pakt ie misschien een octaaf ofzo? Ik kan er niet zoveel over vinden op internet, er is ooit eens een topic over geweest, ff zoeken maar.

jero
12 augustus 2008, 20:27
Burning of the midnight lamp is ook altijd leuk :)

grayfink
12 augustus 2008, 20:29
"Soul to soul" van de SRV man.

BamBuFan1
13 augustus 2008, 00:04
Fool's gold van the Stone Roses (http://video.google.com/videoplay?docid=-7816341088644756054&ei=SwiiSNPrNYH-iQKF1JjKDw&vt=lf&hl=nl)

Zeer smaakvoll wah wah werk!

pietvanbuiten
15 augustus 2008, 23:46
show me the way van peter frampton, ook altijd leuk......

Dirk_Hendrik
16 augustus 2008, 11:30
show me the way van peter frampton, ook altijd leuk......

Behalve dat er in dat nummer geen wah voorbij komt ;)

(talkbox)

FruscianteFan
16 augustus 2008, 12:34
Over shaft gesproken, heb ik het goed als ik zeg Gm7 met langzame sweep en de laate tel helemaal ingetrapt om vervolgens op de 1 weer heel down en dan weer langzaam tot de 4 helemaal intrappen?

Vind een wah vaak complexer klinken dan dat je eigenlijk speelt namelijk wat je tijdens het uitzoeken soms op een verkeerd been zet.als je zo uitgebreid gaat omschrijven hoe je de wah bedient, wordt het inderdaad complex. wahwah'en doe je op gevoel...