PDA

View Full Version : Bassman 59 Reissue uit 90



Dirtypool
27 februari 2003, 18:51
Is dat wat? Gozer vraagt ongeveer 1000€
Zijn er hier mensen die ervaring met zo'n ding hebben?

Gister trouwens naar Popa Chubby geweest, viel wat tegen.
Beetje rommelig. Lefthand Freddy & the Aces zondag gezien in de Noot, Hoogland: 10x beter en dat ut Grunningen.

Bouke
27 februari 2003, 19:33
Hey,

van bassman's weet ik jammer genoeg niets, maar was popa chubby toch nog wel de moeite waard? Ik ga zaterdag namelijk... Speelt 'ie alleen nieuw werk of ook van z'n eerste (beste) cd nummers??

Sorry voor de off-topicheid...

Bouke

sash
27 februari 2003, 20:46
Bassman '59 is super. Ik heb er verschillende gehoord (met bluesharp en gitaar) en dat klonk erg gaaf.

Vind het wel jammer dat er geen reverb op zit.

Mr.Jay
27 februari 2003, 20:55
[quote]
Op 2003-02-27 18:51, schreef Dirtypool:
Is dat wat? Gozer vraagt ongeveer 1000€
Zijn er hier mensen die ervaring met zo'n ding hebben?

Dat "DING " is een karaktervolle versterker zonder enige poespas > opendraaien en spelen maar. Vrij bluesy ruig karakter, klinkt héél direct, droog, dus je zult secuur moeten spelen. Vervormt vrij vroeg, echt cleane sound op volume hoef je niet te verwachten.

Helaas zijn die R.I.'s niet bijzonder kwalitatief, heb er enkele jaren een gehad, en heb nu een handbuild exemplaar met goeie parts & dito speakers > een WERELD van verschil.

De R.I. kan op div. punten wel verbeterd worden.

Jay

habberdoedas
27 februari 2003, 21:19
Ik zou hem kopen. Maar dan meteen een Fender Buizen reverb tank erbij aanschaffen. Dan gaat het echt klinken. Succes ermee

Dirtypool
28 februari 2003, 02:48
De eerste serie reissue's schijnen kwalitatief beter te zijn , vanwege gebruik van betere onderdelen?

Dirtypool
28 februari 2003, 02:53
oh ja, Popa viel wat tegen, waarschijnlijk geirriteerd vanwege bediening geluid en wellicht gebruik van of een overactieve hypofise( lijkt me stug, gezien zijn gewicht) maar hij ging maar door, op bijna het agressieve af, vreemde kerel...misschien image, waarschijnlijk gewoon Amerikaans :smile:

Mr.Jay
28 februari 2003, 18:30
Op 2003-02-28 02:48, schreef Dirtypool:
De eerste serie reissue's schijnen kwalitatief beter te zijn , vanwege gebruik van betere onderdelen?


Zaten andere speakers in > EMINENCE blue alnico met papieren spreekspoel zoals de owue jensens in de 50's > de huidige gebruikte speakers zijn de Jensen re-issues, ver verwijderd van de oudjes.

Jay