PDA

View Full Version : gibson?



Jdrokker
12 augustus 2008, 08:00
ik zag deze gitaar http://link.marktplaats.nl/186030417 op marktplaats staan maar dat is toch wel een echte gibson maar dan zo'n type zo iets als de junior ofzo kijk maar naar de body die is aan de linkerkant bovenop zegmaar afgeschaaft kunnen jullie mij ook vertellen wel type dit is want ik heb hem een keer vaken gezien maar kan het plaatje niet meer vinden

wietse
12 augustus 2008, 08:13
dat is een the paul model, jawel model want het is een nepper, zie jij ergens een trusrodafdekplaat?
alleen sporen waar er ooit 1 heeft gezeten en daar zit geen trusrod onder.
en gibson heeft nog nooit gitaren met de trusrodafstelling aan de body kant gemaakt.
leuk ding als je die voor een paar tientjes kan bemachtigen want dat een element het niet doet ligt meestal aan een schakelaar of potmeter.

Eko
12 augustus 2008, 08:13
Gibson heeft door de jaren heen wel meerdere modellen gemaakt. Steeds werd er een beetje veranderd aan het Les Paul model. Dit model is wel bekend.
De verkoper doet het wel slim. Op geen enkele manier verkoopt hij de Gibson als echt. Het kan zijn dat hij echt niets weet , het kan zijn dat hij niet weet of het logo echt is of hij is te kwade trouw en hoopt op een hoog bod van een verzamelaar.
Voor dat je veel biedt op iets wat je niet kent, vraag even het serienummer op van het instrument. Het staat in de kop geslagen aan de achterzijde. Op de Gibsonsite staat te vinden hoe je hem dan dateert. Bij site als Elderly Instruments kun je proberen na te gaan of en prijs reeel is ( uiteraard ook via E-bay).

DeiDRagonas
12 augustus 2008, 09:02
Wat de heren hierboven zeggen idd.. Ding is nep en lijkt me geinig voor aan de muur, maar verder... Paar tientjes is ie wel betaald.

Ken je btw het begrip Leestekens!!!?

Mogge, Roy.

JeroenSchaaf
12 augustus 2008, 09:07
Ding is behoooorlijk nep ( en lelijk ) spaar gewoon door voor Epiphone of een echte Les Paul!

barno
12 augustus 2008, 10:45
foei wat een lelijk ding, zelfs een muur onwaardig

RobertoL
12 augustus 2008, 10:48
Hij lijkt wel van plastic :confused:

macwilliams
12 augustus 2008, 10:51
Er heeft toch al iemand €30,- geboden...

Keesz
12 augustus 2008, 11:36
Is het al bij iemand te binnen geschoten dat die gitaar is over gespoten???

Kan best een leuke jappaner zijn, waarvan een ontwetende eigenaar heeft gedacht ''joooh dit ding is toch geen moer waard, laat ik hem eens over spuiten''

Wat mij wel opviel was de ''eçkte'' gibson trussrod cover, zegmaar met 2 schroefjes ipv 3.

My guess is dat er misschien best wat leuks onder kan zitten. Het is volgens mij wel een bolt on.

EDIT: er zit WEL een TS cover op, die is over gespoten GOED KIJKEN!!

Pepe
12 augustus 2008, 11:48
Natuurlijk is ie zelf overgespoten. Logo is er later opgeplakt.
Als er iets leuks onder zit doet men doorgaans dat niet he.
Als het een bolt-on is is het per definitie niet leuk.

barno
12 augustus 2008, 11:51
Is het al bij iemand te binnen geschoten dat die gitaar is over gespoten???

Kan best een leuke jappaner zijn, waarvan een ontwetende eigenaar heeft gedacht ''joooh dit ding is toch geen moer waard, laat ik hem eens over spuiten''

Wat mij wel opviel was de ''eçkte'' gibson trussrod cover, zegmaar met 2 schroefjes ipv 3.

My guess is dat er misschien best wat leuks onder kan zitten. Het is volgens mij wel een bolt on.

EDIT: er zit WEL een TS cover op, die is over gespoten GOED KIJKEN!!

nog beter kijken: ik denk dat Wietse gelijk heeft. Er heeft een trusrodcover opgezeten (vandaar dat de lak eronder minder vuil is).

RammerStein
12 augustus 2008, 12:03
Ligt het aan mij of is dat ding ook een beetje aan het roesten?

macwilliams
12 augustus 2008, 12:07
Is het al bij iemand te binnen geschoten dat die gitaar is over gespoten???

Kan best een leuke jappaner zijn, waarvan een ontwetende eigenaar heeft gedacht ''joooh dit ding is toch geen moer waard, laat ik hem eens over spuiten''

Wat mij wel opviel was de ''eçkte'' gibson trussrod cover, zegmaar met 2 schroefjes ipv 3.

My guess is dat er misschien best wat leuks onder kan zitten. Het is volgens mij wel een bolt on.

EDIT: er zit WEL een TS cover op, die is over gespoten GOED KIJKEN!!




nog beter kijken: ik denk dat Wietse gelijk heeft. Er heeft een trusrodcover opgezeten (vandaar dat de lak eronder minder vuil is).
Ik heb de foto net uitvergroot en denk inderdaad dat dit het geval is.

Nocki
12 augustus 2008, 12:51
Er heeft toch al iemand €30,- geboden...

Dat was ik. ik ad m graag willen hebben. helaas is tie al weg... in ieder geval de ad...

JeroenSchaaf
12 augustus 2008, 12:52
Waarom had je hem graag willen hebben dan?

macwilliams
12 augustus 2008, 12:54
Dat was ik. ik ad m graag willen hebben. helaas is tie al weg... in ieder geval de ad...
Er heeft iemand meer geboden, iemand heeft gibson gelezen en gedacht ik bied direkt 100 euro. Iemand die straks een gitaar uitpakt en weet dattie brandhout heeft gekocht.

Keesz
12 augustus 2008, 14:21
Hmm...ik dacht dat ik een beetje schaduw zag waarvan ik dacht dat t de rand was van de cover....maar goed die foto's waren te crappy om er goed over te oordelen, blijf er wel bij dat ie overgespoten is!

Bmweber
12 augustus 2008, 17:22
was is een trusrodcover?

sry voor het geval het een domme vraag is :P

wietse
12 augustus 2008, 18:10
was is een trusrodcover?

sry voor het geval het een domme vraag is :P
halspenafdekplaatje , he! mooi scrabble woord :D

Nocki
13 augustus 2008, 12:06
ik vind het jammer. was een leuk ding :)