PDA

View Full Version : Kasuga D-350



TomSpeet
12 augustus 2008, 01:57
hallo mensen,

van mijn moeder heb ik deze acoust verkregen, het speelt echt hemels(en zelfs nogbeter sinds ik er resentelijk Elixir Nanoweb snaren op heb gezet ^^), maar een ding zit me tegen,.. ik kan er geen informatie over vind op het internet, wel over kasuga(alleen kan ik de site van kasuga niet vinden) maar niet over dit model, het lijkt op het model KD-350s alleen heeft de D-350 een nogal 'normaal uiterlijk'

meschien dat iemand toevallig kennis heeft over deze gitaar, BVD

groeten, Tom Speet

(ps: ik zal proberen zo snel mogelijk foto's te maken en te posten)

Eko
12 augustus 2008, 09:06
Volgens mij komt Kasuga uit de jaren `70-`80. Het werd in Japan gemaakt en waren het voornamelijk Martin/Gibson modellen die nagebouwd werden. De kwaliteit is , zoals altijd, afhankelijk van de gebruikte materialen. De meesten waren niet echt duur en klinken dan ook niet echt bijzonder. Er zitten echter zeer goed klinkende modellen tussen. Ik ken ze van de Gibson Dove modellen. Ze worden al wel verzameld.

wietse
12 augustus 2008, 09:20
kasuga bestaat allang niet meer, de fabriek had een goede naam ze hebben op de hoogtij dagen van tokai veel voor tokai gebouwd omdat ze de enige fabriek waren die aan de hoge eisen van tokai voldeden.
ik heb zelf een SG van kasuga en die gaat voor geen goud weg, super gitaar, dus het verbaast me niks dat die kasuga van jou ook heerlijk speelt.