PDA

View Full Version : Beste 19" preamp



henkbraakman
11 augustus 2008, 21:20
Wie kan mij advies geven voor een 19" preamp.
Wat is een goede preamp met een mooi clean.
Naar scheur ben ik niet opzoek want ik heb een Gainland van Peter van Weelden en die scheurt als een beest.
Ik was altijd een Fender hotrod Deville gewend maar er komt eigenlijk weinig bij het cleane geluid van een Fender in de buurt. Op dit moment heb ik een VHT GP3 maar dat clean vind ik wat glazig.
Wie o wie?
Dank je wel alvast. :D

**************************************************
Iedereen bedankt voor alle adviezen.
Het is een Mesa Boogie Studio preamp geworden met een set Fender soft huppeldepup tubes van GT. Ben erg tevreden met het clean en zelfs het lead is met de schakelbare EQ zeer acceptabel. Voor de boost heb ik er een Xotic RC booster achter gezet en kan nu een flinke stoot geven voor solo's op zowel de gainland als de stud (zo noem ik mijn Studio Preamp ;-).
**********************************************

TimmU
11 augustus 2008, 21:47
overstappen op een Egnater M4? kun je zelfs Fender modules ingooien.

Anders CAE SE3+ . Rottig alleen dat je al een goeie scheur hebt, ik kan me niet echt iets bedenken wat alleen clean geeft. misschien zelf wat bouwen ,of wachten op de échte rackexperts?

fred_internet
11 augustus 2008, 22:16
De Mesa Boogie Studio pre-amp heeft een erg goed clean kanaal.

HaroldA
11 augustus 2008, 22:18
(spam verwijderd; mijn preamp heeft ook een geweldige scheur ;))

groovieguitarguus
11 augustus 2008, 22:22
Groove Tubes.... heeft destijds volgens mij hele gave 'cleane' voorversterkers gemaakt.

paulusdeBKB
11 augustus 2008, 23:14
Groove Tubes moest ik ook aan denken, ja. Je kunt ook eens kijken naar Reussenzehn. Die hebben voor ongeveer 200 euro nieuw de "Daniel D", dat is een 'clean only' preamp. Schijnt een zeer kicke ding te zijn!

morris
11 augustus 2008, 23:58
De MB Studio is al genoemd, mooi clean. De matchless GPR preamp is alleen op ebay af en toe te scoren, maar is wel het summum, daarna blijft alleen de CAE3+ met blackface mod over. Voordeel van die laatste is dat je dan meteen die gainland niet meer nodig hebt, tenzij je in een VH coverband speelt ;-)

Morris

peter_heijnen
12 augustus 2008, 09:25
Ik was altijd een Fender hotrod Deville gewend maar er komt eigenlijk weinig bij het cleane geluid van een Fender in de buurt.
Ik haak in bij paulusdebkb als je clean only zoekt: Reussenzehn.

Echter, niet de daniel-d moet je hebben maar de blackface. De danield is een booster/preamp, de blackface is een preamp met driedelige toonregeling.

Nocki
12 augustus 2008, 16:22
Leuk topic. ik blijf het graag volgen! Ben zelf ook weer serieus aan het kijken...

Michael AE
12 augustus 2008, 16:35
Er was eens een bass-preamp die heel goed clean klonk, ik weet alleen niet meer precies welke dat nou was. Was een kopie van een Fender preamp geloof ik.

Behulpzaam ben ik, he? :p

Chris Winsemius
12 augustus 2008, 17:45
Er was eens een bass-preamp die heel goed clean klonk, ik weet alleen niet meer precies welke dat nou was. Was een kopie van een Fender preamp geloof ik.

Behulpzaam ben ik, he? :p

Ik help wel ff ;)

Alembic preamp (gebasseerd op de pre-amp v/e Fender blackface Dual Showman versterker), als 1 kanaals en als 2 kanaals versie gemaakt en in gemodde vorm ook door David Gilmour gebruikt icm. 'n Hiwatt (eind)versterker.

Michael AE
12 augustus 2008, 20:11
Ik help wel ff ;)

Alembic preamp (gebasseerd op de pre-amp v/e Fender blackface Dual Showman versterker), als 1 kanaals en als 2 kanaals versie gemaakt en in gemodde vorm ook door David Gilmour gebruikt icm. 'n Hiwatt (eind)versterker.

http://img3.harmony-central.com/acapella/ubb/facepalm.gif

Precies, die is het. Ik kon er toch echt niet opkomen. Ik heb het ding nooit zelf gehoord, maar het is misschien de moeite waard er info over te zoeken en hem te proberen als hij nog te vinden is...

Chris Winsemius
12 augustus 2008, 20:34
http://img3.harmony-central.com/acapella/ubb/facepalm.gif

Precies, die is het. Ik kon er toch echt niet opkomen. Ik heb het ding nooit zelf gehoord, maar het is misschien de moeite waard er info over te zoeken en hem te proberen als hij nog te vinden is...

Voel je niet bezwaard, jij kan weer 'n ongeloofeloos stukje gitaar spelen...

Heb ze wel 'n paar keer meegemaakt en 'n clone is niet zo lastig te maken...

paulusdeBKB
12 augustus 2008, 21:51
Ik haak in bij paulusdebkb als je clean only zoekt: Reussenzehn.

Echter, niet de daniel-d moet je hebben maar de blackface. De danield is een booster/preamp, de blackface is een preamp met driedelige toonregeling.

Oeps, my bad... Wat Peter zegt, dus :-)